چطور از جوانی لذت ببریم

چطور از جوانی لذت ببریم


در این مطلب راهنمائی‌های کوتاهی را به نقل از فاینددوی پیش رویتان می‌گذاریم که توصیه‌هایی بسیار ساده‌اند برای لذت بردن و احساس جوانی در همین زمان کنونی عمرتان:

۱-خودتان را کشف کنید


جوانی غیر قابل بازگشت است؛ سنی آمیخته به آرمان‌ها، خواسته‌ها و ایده‌های دیوانه‌وار؛ پس تجربه کنید. سعی کنید چیزهای جدید کشف کنید، ببینید که هستید و چه می‌خواهید. معنای زندگی و باورهای مختص به خودتان را پیدا کنید. این‌ها انگیزه‌ای بزرگ برای عمل کردن به شما می‌‌دهند. اگر بدانید چه می‌خواهید، موفقیتتان بیشتر است.

۲-از ساده‌ترین لحظات هم لذت ببرید


به برخی از احساسات و امور مثل سرگرمی‌های طبیعی در سن‌وسال جوانی، ممکن است در سنین دیگر نتوان دست یافت. با دوستانتان در ارتباط باشید، به سفر بروید، به نظاره سپیده‌دم بنشینید، تجربه تازه‌ای کسب کنید.

۳-بر زمان حال تمرکز کنید


این یکی از بزرگترین مهارت‌هایی است که می‌تواند برای درک مفهوم زندگی و لذت بردن از آن موثر باشد. ما در این سن نیازمند احساس کردن هر لحظه‌ای هستیم که اتفاق می‌افتد. بگذارید تمام مشکلاتی که نمی‌توان تغییرشان داد، در گذر زمان فراموش شود. امیدتان را خیلی بر آینده‌ای استوار نکنید که کنترلی بر آن ندارید. فقط از زمان حال لذت ببرید.

۴-مثبت‌نگر باشید


نمی‌توان در جوانی همیشه بانشاط بود. جوانی، هنگامه خیلی از شک و تردیدها است اما یادتان باشد موفقیتتان بستگی دارد به نگرشتان درباره زندگی. مثبت فکر کنید تا ثروت به سراغتان بیاید.

۵-از روابط منفی خلاص شوید


سعی کنید خودتان را از جمع دوستان و آشنایانی با اثرات منفی، تحریک‌کننده و روحیات افسرده خارج کنید؛ رفتار آنها بر شما اثر می‌گذارد. هر چه دیرتر از آنها دل بکَنید، انجام چنین کاری سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود اما وقتی چنین کنید، زندگیتان راحت‌تر خواهد شد.

۶-حلقه دوستان مورد علاقه خودتان را بسازید


هر کسی نیاز به دوستان و خانواده‌ای دارد که در شرایط و زمان‌های دشوار بتواند بر همراهی و همفکری و کمک آنها تکیه کند. ما نمی‌توانیم خانواده و والدینمان را انتخاب کنیم اما انتخاب دوستان فقط به خودمان بستگی دارد.

۷-مطالعه کنید


البته مدرسه و دانشگاه تمام وقت ما را دقیقاً همان هنگامی که جوان هستیم می‌گیرد اما بعدها نظرتان درباره وقتگیر بودن آن تغییر خواهد کرد. از فرصت استفاده کنید و زبان‌های خارجی یاد بگیرید. این کار در سال‌های اولیه عمر راحت‌تر است. علاوه بر این، چنین کاری باعث خواهد شد حافظه شما بهبود یابد و تفکرتان توسعه یابد. آنچه را که واقعاً می‌تواند در زندگی به کارتان آید یاد بگیرید.

۸-درباره حرفه آینده خود تصمیم بگیرید


در همین جا باید سعی کنید آن حرفه‌ای را که واقعاً از پسش برمی‌آیید انتخاب کنید و تا زمانی که آماده به کار می‌شوید خود را ماهر سازید. زیرا پس از آن دیگر زمان کافی برای آن نخواهید داشت.

۹-عادات خوبتان را گسترش دهید


چنین کاری به شما در زندگی کمک خواهد کرد. با گذشت سال‌ها، خلاص شدن از شر عادات بد سخت و سخت‌تر خواهد شد. پس از همین دوره و سن جوانی شروع کنید زیرا بسیارند کارهایی که در سال‌های بعد قادر به انجامش نخواهید بود. برای نمونه از همین سن خودتان را عادت دهید به ورزش و آن را به زمانی که بدنتان توان و جذابیتش را از دست می‌دهد موکول نکنید. فرق می‌کند که چنین کاری را از همین جوانی شروع کنید یا از ۵۰ سالگی.

 

منبع: سلامت آنلاین

 

 

این مطلب در تاریخ 2016-08-15 06:32:56منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
17628





نظر شما در مورد مطلب چطور از جوانی لذت ببریم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پسرم نمی‌تواند دختر مورد علاقه‌اش را فراموش کند
پسرم نمی‌تواند دختر مورد علاقه‌اش را فراموش کند

به پسر مورد علاقه ام شک دارم
به پسر مورد علاقه ام شک دارم

مشکل عملکرد جنسی زنان
مشکل عملکرد جنسی زنان

راههای جلوگیری از ریزش مو در دوران بارداری
راههای جلوگیری از ریزش مو در دوران بارداری

آیا خیانت ژنتیکی است
آیا خیانت ژنتیکی است

آیا مردها به چند همسری علاقه دارند ؟
آیا مردها به چند همسری علاقه دارند ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9584

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287347

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام