ازدواج زن مطلقه با مرد مجرد

ازدواج زن مطلقه با مرد مجرد

ازدواج با مرد مجردی که تجربه زندگی تأهل را ندارد خالی از مشکل نیست.

یک سال پیش از همسرم جدا شدم و پسری 2 ساله دارم، مدتی است مرد مجردی از من خواستگاری کرده است، شرایط مناسب و مساعدی دارد، چندباری با او ملاقات داشته‌ام و هربار ایشان این اطمینان را به من داده‌ است که هیچ منعی برای پذیرش شرایط من و حتی فرزندم ندارد، اگر چه به کرات تجربه زندگی تأهلی‌ام را به ایشان متذکر شده‌ام تا بعدها حرف و حدیثی نباشد اما ایشان ادعا می‌کند پذیرای این مهم هست چون معیارهای ازدواجش را در من یافته‌ است، نمی‌دانم چگونه او را بهتر بشناسم و رابطه او و فرزندم را مدیریت کنم، لطفاً مرا راهنمایی کنید:


پاسخ مشاور:

ازدواج با مرد مجردی که تجربه زندگی تأهل را ندارد خالی از مشکل نیست. در نخستین گام به شما توصیه می‌کنم از هدف اصلی این آقا مطلع شوید گاه برخی از مردان مجرد به طمع بسیاری از موارد که گاه اخلاقی نیز نیست با پیشنهاد ازدواج پا پیش می‌گذارند در حالی که به هیچ وجه قصد ازدواج و زندگی ندارند. به همین دلیل، به هیچ وجه پذیرای ایشان نباشید مگر آنکه به صورت کاملاً رسمی و با اطلاع خانواده‌های طرفین، رفت و آمدها انجام پذیرد.


در دومین گام؛ از ایشان بخواهید که علت انتخاب شما را به عنوان همسر بیان کند؟ به دنبال شنیدن دلایل منطقی و عاقلانه باشید و هرگز فریب دلایل احساسی و بی‌پایه و اساس را نخورید. دلایل مطرح شده انتخاب را با بزرگتری فهیم و عاقل در میان بگذارید تا بدانید که نظر آنها چیست و اینکه شما تحت تأثیر عواطف نیستید و بر مدار عقل و انتخاب درست پیش می‌روید.


در سومین گام؛ تحقیقات فراموش نشود. گذشته رفتاری و اخلاقی این آقا را بررسی کنید و سابقه خواستگاری هایش را جویا شوید. قطعاً معیارهای این آقا را شنیده اید حال با اندکی کنکاش می‌توانید بدانید که این آقا با توجه به خواستگاریی‌های که رفته است تا چه حد در ملاک‌های خود باثبات است و شما را واقعاً به‌خاطر آن معیارهایی که مدنظرش بوده است، انتخاب کرده است.


در چهارمین گام؛ اگر مراحل پیشین با موفقیت پیش رفت، حتماً راجع به فرزندتان با او به گفت وگو بنشینید، آیا او حاضر به پذیرش فرزندتان است؟ اگر پاسخ بلی است، علت پذیرش فرزندتان را بدانید؟ حس پدری ایشان به فرزندتان به چه دلیل است؟ چه آینده ای برای نقش پدری خود دارد؟ رفتارهای او را زیر ذره‌ بین بگذارید ببینید تا چه حد پدری کردن می‌داند و رابطه‌اش با فرزند شما چگونه است؟ و...


در پنجمین گام؛ اگر تمامی شرایط مساعد و مناسب بود و هیچ دلیل منطقی برای جواب منفی نیست، بهتر است پیش از نشستن بر سر سفره عقد و ثبت ازدواج دائم خود، حتماً با یک روان شناس مشورت کنید. لازم است این آقا در کلاس‌های مهارت آموزی مختلف چون همسرداری، فرزند داری و... شرکت نماید یا با کمک روان شناس با برخی از وظایف و نقش‌های زندگی جدید آشنا شود چه بسا شما تجربه زندگی مشترک دارید، اما ایشان نابلد راه و مسیرند.

*روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-09-04 09:55:40منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
12116





نظر شما در مورد مطلب ازدواج زن مطلقه با مرد مجرد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دروغ و پنهان کاری در ازدواج
دروغ و پنهان کاری در ازدواج

رفتار مناسب در فاصله عقد تا عروسی
رفتار مناسب در فاصله عقد تا عروسی

فتیشیسم چیست
فتیشیسم چیست

چطور بفهمیم سرد مزاج هستیم یا گرم مزاج
چطور بفهمیم سرد مزاج هستیم یا گرم مزاج

چه کسانی فرزندشان بیش فعال می شود
چه کسانی فرزندشان بیش فعال می شود

نقش موبایل در افزایش طلاق
نقش موبایل در افزایش طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

7235

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284998

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام