علل درد در رابطه جنسی


رابطه جنسی

علل درد در رابطه جنسی

برخی از خانمها موقع برقراری ارتباط جنسی احساس درد میکنند ما  امروز برای شما آموزشهایی داریم که  از درد شما کم میکند چون ارتباط جنسی نباید موجب آزار و اذیت شود ابتدا باید بدنبال چرایی آن باشد یعنی چه عوملی باعث میشود که این درد

را داشته باشیم در این پست ما توصیه هایی برای کاهش درد هم برای خانمها و هم برای آقایان داریم  که بسیار موثر و کمک کننده است

آیا موقع برقراری ارتباط جنسی احساس درد می کنید؟ اگر اینطور است، پس احتمالاً یک خانم هستید. گرچه در آخر مقاله توصیه هایی نیز برای مردانی ارائه میکنیم که ارتباط جنسی برایشان دردناک است.

احساس درد حین ارتباط جنسی لذت مورد نظر را از بین خواهد برد. از این گذشته، رابطه جنسی باید تجربه ای لذت بخش و خوشایند باشد نه دردناک.

خوشبختانه، اگر مردان وقت بیشتری را برای عشق بازی و ناز و نوازش خانمشان صرف کنند تا دستگاه تناسلی زن استراحت کند و روان کننده طبیعی آن راه بیفتد، و اگر زن و مرد از یکی از جدیدترین روان کننده های آمیزشی استفاده کنند، این مشکل برطرف خواهد شد…

چه زمان کمک بگیرید؟

اگر این درد فقط در یک قسمت از رابطه جنسی برایتان اتفاق بیفتد، می توانید به راحتی آن را نادیده بگیرید. اما اگر این درد پیوسته ادامه یابد دیگر نمی توانید اعتنا نکنید. برای بهتر کردن اوضاع باید کاری کنید.

اما چطور؟ اگر می دانید که پزشک خانوادگیتان در این زمینه مهارت کافی دارد میتوانید مشکل را با او در میان بگذارید اما واقعیت این است که بیشتر پزشک های داخلی به اندازه کافی برای مقابله با اینگونه دردها آموزش ندیده و مهارت ندارند.

متاسفانه، کلینیک های تنظیم خانواده مملو از بیمار است و متخصصین آن وقت کافی برای رسیدگی به مشکلات خانم هایی که در ارتباط جنسی دارای مشکل هستند، ندارند.

یک راه دیگر این است که به یک متخصص زنان مراجعه کنید و از او بخواهید که به شما برای حل مشکلتان کمک کند.

عامل احساسی

بد نیست نگاهی به این مشکل بیندازیم و ببینیم علت دردناک بودن رابطه جنسی چه می تواند باشد. اما خوب است به خاطر داشته باشید که همیشه کمی از عناصر احساسی نیز در این قبیل مشکلات دیده می شود.

اگر شما هم هنگام برقراری ارتباط جنسی دچار درد می شوید، مطمئناً این مسئله باعث نگرانی و ناراحتی شما شده است. این نگرانی و ناراحتی به کلی شهوت جنسی شما را خاموش می کند و همین مسئله باعث می شود دفعه بعد درد بیشتری را تجربه کنید.

متاسفانه، مقاربت دردناک در اکثر موارد می تواند تاثیرات احساسی بسیار مخربی بر یک رابطه داشته باشد. گاهی اوقات حتی پیش می آید که زوج هایی به خاطر این مشکل از هم جدا می شوند. با در نظر گرفتن این مسائل دیگر واضح است که باید سریعاً به دنبال راه چاره ای برای مشکل خود باشید.

علت آن چیست؟

عوامل مختلفی می توانند در بروز مقاربت دردناک تاثیرگذار باشند که خیلی از آنها چندان جدی نیستند. اما برخی از این عوامل کاملاً جدی هستند.

درواقع، این ارزیابی باید توسط پزشک شما صورت گیرد که متخصص در آزمایش دستگاه تناسلی است. یکی از اولین چیزهایی که باید مشخص شود این است که آیا این درد عمقی است یا نزدیک به خارج است؟

پاسخ به این سوال شاید چندان ساده هم نباشد. گاهی اوقات این درد هم سطحی و هم عمقی است. اما تشخیص اینکه درد از کدام ناحیه است می تواند به تشخیص مشکل کمک کند.

- گرفتگی عضلات واژن

گرفتگی عضلات واژن می تواند هم درد سطحی و هم عمقی ایجاد کند و یکی از متداولترین عوامل بروز درد حین رابطه جنسی است. این اسپاسم و گرفتگی عضلات آن ناحیه از بدن است که معمولاً به خاطر ترس از آسیب دیدن اتفاق می افتد.

این گرفتگی معمولاً آنقدر دردناک است که ادامه ارتباط غیرممکن می شود—گاهی اوقات حتی برای سال ها.

برخی از خانم ها که دچار گرفتگی عضلات واژن می شوند، دیگر هیچوقت نتوانسته اند یک رابطه جنسی کامل داشته باشند یا حتی از نواربهداشتی استفاده کنند. این دسته از خانمها حتی نسبت به آزمایش های واژن نیز ترس دارند به همین علت هیچوقت برای معاینه نزد پزشک و متخصص نمی روند.

گرفتگی عضلات واژن درد بسیار زیادی ایجاد می کند و خانم هایی که دچار آن می شوند معمولاً تا حد زیادی از دست همسرشان، پزشکشان و حتی خودشان، عصبانی می شوند. اما این وضعیت تقصیر هیچ کس نیست.

دلایل متداول این مشکل عبارتند از:

تربیت و پرورش محدود و سخت گیرانه که زن طوری بار آمده باشد که به رابطه جنسی به عنوان کاری زشت و ناپسند نگاه کند.
تربیتی که در آن به زن این باور غلط داده شده که مهبل خیلی تنگ است به همین دلیل رابطه جنسی خیلی دردناک می شود.
در گذشته به فرد تجاوز شده باشد یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشد. تجربیاتی مثل این ممکن است باعث شود فرد از رابطه جنسی ترس داشته باشد.
عفونت های دردناک مهبل
عدم راحتی با والدین—در سطح ناخودآگاه.

این باور غلط وجود دارد که خانم هایی که دچار گرفتگی عضلات مهبل هستند به طور کل از رابطه جنسی و برقراری رابطه جنسی بدشان می آید. درواقع، خیلی از خانم هایی که دچار این وضعیت هستند بسیار علاقه مند به نزدیکی با همسرشان هستند.

خیلی از آنها از عشق بازی و ناز و نوازش های همسر لذت می برند و حتی برخی از آنها می توانند به همین ترتیب به ارگاسم برسند. اما به محض اینکه همسرشان به برقرار ارتباط مبادرت ورزد، این لذت از بین می رود.

عوامل دیگر درد عمقی حین رابطه جنسی

مشکل گردنه رحم: آلت تناسلی مرد، با شدت به گردنه رحم برخورد می کند. درنتیجه عفونت های گردنه رحم و نواحی حساس روی آن می تواند موقع ارتباط جنسی ایجاد درد کند.
مشکل رحم: اختلالات مختلف رحم می تواند درد عمقی حین رابطه جنسی ایجاد کند.
تورم درونی رحم: این اختلال که بسیار هم متداول است معمولاً رحم و بافت های اطراف آن را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل باعث می شود این نواحی بسیار حساس شوند مخصوصاً وقتی نزدیک به عادت ماهیانه فرد می شود. فشار آلت جنسی مرد روی ناحیه ای که دچار این مشکل است، دردی شدید و عمقی ایجاد می کند.
مشکل تخمدان: کیست های تخمدان هم ممکن است درد ایجاد کنند. این درد همچنین اگر نوک آلت جنسی مرد به تخمدانی که در جای عادی خود قرار ندارد برخورد کند، ایجاد می شود.
بیماری التهابی لگن: این مشکل با عفونت ایجاد می شود و اخیراً به خاطر ویروسی به نام کلامیدیا متداولتر شده است. اگر این ویروس درمان نشود، تا حد زیادی احتمال بروز این بیماری وجود دارد. در این مشکل، بافت های عمقی درونی به طرز بدی ملتهب می شوند و درنتیجه فشار رابطه جنسی منجر به ایجاد درد می شود.
بارداری خارج از رحم: ایجاد فشار روی آن می تواند دردناک باشد.

عوامل دیگر درد سطحی حین رابطه جنسی

نبود مایع روان ساز: این مسئله می تواند به خاطر استرس، وقفه افتادن در رابطه جنسی، راحت نبودن بدن پدید آید. بی مهارت مرد در مقدمه رابطه جنسی هم می تواند یکی از متداول ترین دلایل بروز این مسئله باشد.
بزرگ بودن آلت جنسی مرد: بعضی از خانم ها شکایت دارند که آلت تناسلی همسرشان بیش از اندازه بزرگ است. درواقع، وقتی زن تحریک می شود و راحت هم باشد، واژن تا چند سانتیمتر باز می شود بنابراین هر زنی باید بتواند هر نوع آلت تناسلی را تحمل کند.
اما اگر فرد به آلت تناسلی بزرگ عادت نداشته باشد یا مشکلات قبلی عفونت های ادراری یا تورم درونی رحم داشته باشد می تواند حین رابطه جنسی برای او استرس و اضطراب ایجاد کند.

یک اختراع جدید می تواند در این مورد به درد بخور باشد. این اختراع مثل یک حلقه بالشتکی است که مرد ته آلت تناسلی خود می اندازد. این باعث می شود طول آلت تناسلی که وارد وازن می شود کوتاهتر شود.

خشکی یائسگی یا پس از یائسگی: این مسئله معمولاً به خاطر افت هورمون های جنسی در خانم هاست. درمان با قرص های مخصوص یا کرم هورمونی معمولاً مشکل را برطرف می کند. روان سازهای معمولی مخصوص رابطه جنسی هم می تواند کمک کند.

عفونت واژن: این عفونت ها بسیار متداول است. یک نوع عفونت که تعداد زیادی از خانم ها را گرفتار می کند، برفک است. تاول یا تبخال روی وازن هم می تواند دردناک باشد.
آسیبدیدگی: آسیبدیدگی فرج یا واژن ممکن است در تجاوز های جنسی اتفاق بیفتد و بعدها مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. انواع متداولتر آسیب ها با پارگی های موقع وضع حمل اتفاق می افتد
زگیل روی دستگاه تناسلی: این مشکلات در افرادی که از نظر جنسی بی بند و بار هستند به وفور دیده می شود. معمولاً این زکیل ها می تواند درد ایجاد کند، به خصوص اگر عفونی شوند.
تورم فرج یا مادگی: فرج یا مادگی به دهانه وازن اطلاق می شود. این مشکل می تواند به خاطر عوامل مختلفی باشد از جمله مواد شیمیایی موجود در ماده های شوینده بدن و صابون ها.
ورم خونی چوچوله: این مشکل کبودی یا خون مردگی است که روی چوچوله ایجاد می شود که به خاطر سایش بیش از حد می تواند باشد. این مشکل معمولاً طی چند هفته بهبود می یابد.
اجسام خارجی در واژن: متداولترین این اجسام، تکه پنبه ای از نوار بهداشتی است که جا مانده است. این مسئله معمولاً ایجاد درد می کند به خصوص اگر آن پنبه منجر به عفونت شده باشد
حساسیت اندام های جنسی خارجی: این مشکلی بسیار ماندگار و دردناک است که در آن ناحیه خارجی اندام های جنسی بسیار حساس میشود و فقط لمس کردن آن درد شگرفی ایجاد می کند. دلیل این مشکل هنوز شناخته شده نیست اما معمولاً می توان آن را با موفقیت درمان کرد.
سرطان: سرطان معمولاً به ندرت منجر به درد در رابطه جنسی می شود اما برای خانمی که تا قبل از ۴۰ سالگی با چنین مشکلی مواجه نبوده است می تواند یک علامت اخطار باشد.
آیا مردها هم ممکن است حین رابطه جنسی دچار درد شوند؟

گاهی اوقات مردها نیز حین ارتباط جنسی دچار درد می شوند. دلایل متداول این مشکل می تواند شامل اختلالات پوستی روی آلت جنسی مثل اگزما یا پسوریازیس باشد. همچنین ممکن است به این علت باشد که وازن زن برای آلت تناسلی مرد خیلی کوچک است. یک روان ساز خوب مخصوص رابطه جنسی می تواند در این زمینه کمک کند.

عوامل معمول درد مردها حین رابطه جنسی عبارتند از:

برفک که در این مورد زن هم مبتلا به این مشکل خواهد بود.
بخیه ای که پس از وضع حمل در واژن زن جا مانده باشد.
نخ آئودی یا آئودی که به خوبی در واژن جاسازی نشده باشد.
بیماری پیرونی (Peyronie’s disease)—اختلالی مردانه که موجب خم شدن آلت تناسلی می شود.

منبع : سایت دکتر سلام

این مطلب در تاریخ 2013-10-07 10:46:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
73796





نظر شما در مورد مطلب علل درد در رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور همسر خوبی انتخاب کنیم
چطور همسر خوبی انتخاب کنیم

اشتباهات همسران جوان
اشتباهات همسران جوان

اهمیت رابطه زناشویی در بارداری
اهمیت رابطه زناشویی در بارداری

نحوه عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی
نحوه عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی

شخصیت‌ شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد
شخصیت‌ شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد

آزار و سوء استفاده جنسی
آزار و سوء استفاده جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4289

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282052

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام