چطور شوهرم را عاشق خودم کنم

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم


لطفا قبل از خواندن اين مطلب اين جمله را چندبار با خودتان تكرار كنيد و به خاطر بسپاريد: «هيچ قانون كلي‌اي كه شامل همه انسان‌ها بشود، درمورد ارتباطات شخصي وجود ندارد.» درواقع اين مطلب و تمام موارد مشابه براساس قوانين و يافته‌ها و اطلاعات درمورد اكثريت اقليت نوشته مي‌شوند.

7 ميليارد نفر انسان روي اين كره خاكي زندگي مي‌كنند كه هركدام خصوصيات شخصي خود  و تفاوت‌هاي ريز و درشتي با بقيه انسان‌ها دارند و براي همين هم نمي‌شود درمورد همه آنها نسخه‌هاي كلي داد و حرف از قوانيني زد كه در مورد همه صادق باشد. مطلبي كه مي‌خوانيد- از ديد من- درمورد اكثريت مردان ايراني، صادق است و قطعا درمورد «همه» صادق نيست.  بهتر است استثناها را هميشه در نظر داشته باشيد اما به كليات بيشتر اهميت بدهيد.

همه مردها مهرباني را دوست دارند

مهربان باشيد، شايد فكر كنيد مردي با ظاهر خشن و زباني تند و تيز كه بلد نيست كلام محبت‌آميزي بگويد دوست ندارد كلام مهربانانه بشنود و مهرباني ببيند اما اشتباه نكنيد، تمام مردها نيازمند جنبه مهربانانه زنان زندگي خود هستند. شايد شما حتي بيشتر از او با مشكلات اقتصادي و اجتماعي و فرهنگي جامعه برخورد داشته باشيد اما يادتان باشد كه مردان معمولا بيشتر از شما در گذر زندگي و در برخورد با مشكلات فرسوده مي‌شوند و براي همين حتي ذره‌اي كوچك از مهرباني مي‌تواند حال‌شان را خوب كند. باور كنيد كه اگر در مهرباني كردن پيشقدم شويد شما هم سود خواهيد كرد و زمان‌هايي كه به مهرباني نياز داريد مهرباني خواهيد ديد.

زنده باد حال خوب، زنده باد عشق

اين روزها خيلي از جوان‌ها مي‌گويند عشق‌هاي آتشين ابدي فقط در قصه‌ها و افسانه‌هاي قديمي پيدا مي‌شوند و امروز از عشق‌هاي زميني، فقط شبحي رنگ‌پريده باقي مانده است. آنها مي‌گويند عمر «دوستت دارم» و «عاشقتم» بسيار كوتاه است و هميشه بايد به احتمال پايان هر شور و هيجان و التهاب و حتي ديوانگي فكر كرد. اما ما سعي مي‌كنيم خوش‌بين بوده و به معجزه عشق باور داشته باشيم و در خلسه آن زندگي كنيم.

 

 

 

اين مطلب تلاش مي‌كند تا از ديد يك مرد ايراني، نكته‌هايي را به خانم‌هايي بگويد كه مي‌خواهند عشق و ارتباط و ازدواج‌شان را پايدارتر و عميق‌تر كنند. شايد اين توصيه‌ها از منظر گروهي «عاميانه» يا «سطحي» و به اصطلاح «زرد» جلوه كند اما يكي از درس‌هايي كه از زندگي گرفته‌ام همين است كه زندگي يعني شادي‌هاي كوچك و اتفاقات كوچك و همين نكته‌هاي كوچك هستند كه مي‌توانند شادي‌ها و اتفاقات كوچكي را رقم بزنند كه به زندگي ما معنايي متفاوت ببخشند و حال ما را خوب كنند و مگر چيزي مهم‌تر از حال خوب در يك ارتباط و اصلا در كل در زندگي وجود دارد؟اگر حال شما خوب باشد و حال كسي كه دوستش داريد خوب باشد، عشق مي‌تواند در ارتباط شما حكمفرما شود و لحظه‌هاي بي‌نظير و نابي را در زندگي‌تان رقم بزند.

اين يك مورد را نشكنيد
«به غرورش اهميت بدهيد» شايد اين جمله را بارها شنيده باشيد اما آيا واقعا به آن عمل مي‌كنيد؟ شرايط زندگي جامعه مدرن به گونه‌اي است كه در آن بسياري از مواقع سطح تحصيلات، درآمد و جايگاه اجتماعي يك خانم از همسرش  بالاتر است، اين هيچ عيبي ندارد و براي بسياري از مردان لذتبخش هم هست كه همسراني موفق داشته باشند، اما به شرطي كه در ارتباط دونفره‌تان اين مرد همچنان اين حس را داشته باشد كه نقطه اتكاي شماست. به هزار و يك دليل مردان دوست دارند «قوي» ارزيابي شوند و از همه مهم‌تر هم براي آنها اين است كه زني كه دوستش دارند آنها را قوي بداند. هميشه اين حس را به مردتان بدهيد كه درنهايت به شانه‌هاي او تكيه خواهيد كرد، تحت هيچ شرايطي هم چه درمورد مسائل مالي، چه درمورد مسائل احساسي و ارتباطي غرور او را نشكنيد. اگر شكست خورده با او مهربان باشيد، مطمئن باشيد كه همراه بودن و همدم بودن شما را در چنين شرايطي هميشه در خاطرش خواهد داشت همان‌طور كه ممكن است يك زخم‌زبان يا متلك شما را هميشه در ذهنش نگه دارد.

ابراز عشق‌ مردها فرق مي‌كند

توقعات خود را منطقي كنيد، باور كنيد و باور داشته باشيد كه مردها و زن‌ها با هم فرق دارند. كمتر مرد ايراني را پيدا خواهيد كرد كه روزانه، آن هم چندبار، عشقش و علاقه‌اش را به زبان بياورد. قطعا شما دوست داريد كه بارها و بارها بشنويد و دائم در مورد دوست داشتن حرف بزنيد و حتي ناز كنيد و ناز كشيدن را ببينيد. اما در زندگي مشترك و در ارتباط طولاني‌مدت خيلي چيزها تغيير مي‌كند. باور كنيد مردي كه حواسش به شما و زندگي‌تان و نيازهاي‌تان است، در هر روز زندگي مشترك با ده‌ها عمل و رفتار كوچك و بزرگ عشقش را به شما نشان مي‌دهد، پس لطفا بهانه نگيريد و بحث نكنيد و غر نزنيد. اگر چشمان‌تان را به رفتار او باز كنيد قطعا نشانه‌هاي عشق و علاقه او را پيدا خواهيد كرد و آن‌وقت نيازي نيست كه خودتان و او را وارد روند فرسايشي «چرا نمي‌گي؟»، «چی میشه یه دوست دارم بگي»، «هميشه بايد يادت بيارم كه بگي» و... بكنيد كه مي‌توانند عشق را كمرنگ كنند.

آشپزي يعني ابراز عشق
لطفا نخنديد، مسئله اصلا شوخي نيست، مسئله فقط سيرشدن نيست. با يك نان و پنير يا دو تخم‌مرغ هم مي‌شود سير شد اما مهم اين است كه براي گروهي از مردان ايراني ( كه شمارشان كم هم نيست) غذا پختن نوعي ابراز علاقه و عشق است. بسياري از مردهاي امروز دستي برآتش دارند و دستپخت‌هاي‌شان بد هم نيست. اما به‌هرحال شما زن خانه هستيد و مي‌توانيد با پختن آنچه او دوست دارد دلش را به دست بياوريد. باور كنيد كه ظرايف آشپزي و نزديك كردن دستپخت‌تان به سليقه و علايق او، يكي از آن ريزه‌كاري‌هايي است كه حالش را خوب مي‌كند. هرچقدر هم كه اهل غذاي بيرون و فست‌فود باشد بازهم قطعا چند تا غذاي محبوب دارد كه اگر آنها را آنجور كه دوست دارد بپزيد قطعا در دلش جاي مهمي براي خودتان ذخيره كرده‌ايد.

غرغرو ها به بهشت نمي‌روند
لطفا غر نزنيد. براساس ديده‌ها و شنيده‌هاي شخصي‌ام مي‌گويم كه بسياري از زندگي‌هاي مشترك از غرهاي پنهان و آشكار خانم‌ها ويران مي‌شود. اين شكايت بسياري از خانم‌هاست كه «هميشه خسته است»، «هيچ‌وقت حوصله ندارد» و «به حرف‌هاي من گوش نمي‌دهد»، شايد حق با شما باشد اما باور كنيد كه غرزدن‌هاي پنهان و آشكار هيچ مشكلي را حل نمي‌كند و فقط مشكل‌ها را بيشتر مي‌كند. باور كنيد كه با مهرباني و انعطاف مي‌توانيد تاثيراتي بر يك مرد بگذاريد كه با هزار سال غرزدن و نق زدن به آنها نخواهيد رسيد.

اشكالي ندارد گاهي مادر يا خواهر باشيد
بسياري از خانم‌هاي ايراني از اين شكايت دارند كه بايد براي مرد محبوب خود نقشي متفاوت از آنچه هستند را هم ايفا كنند، خيلي از آنها حس مي‌كنند كه بايد «مادر» معشوق‌شان باشند و برخي ديگر هم گله مي‌كنند كه بايد جاي «دوستان» او را هم پر كنند و گاه نقش‌هايي مثل «خواهر» و... هم به اين حالت‌ها اضافه مي‌شود. به جنبه بيمارگونه اين حالت‌ها كاري نداريم اما در حد ملايم و لطيف شايد چنين نيازهايي دريچه‌هايي جديد به سوي عشق و مهرباني و شادكامي در زندگي شما باز كنند. بسياري از خانم‌هاي ايراني، آگاهانه يا ناآگاهانه، دوست دارند مرد زندگي‌شان در مواقع لزوم مثل يك پدر باتجربه، مثل يك برادر دلسوز، مثل يك دوست همراه  و مثل يك عاشق نوجوان احساساتي باشد. پس بپذيريد كه شما هم باید گاهي نقش‌هاي متفاوتي را براي مرد زندگي‌تان ايفا كنيد. باور كنيد كه بودن در اين قالب‌ها، اگر كوتاه‌مدت و از روي همدلي و احساس باشد، مي‌تواند زندگي‌تان را پربارتر و مستحكم‌تر كند.

منبع: مجله سیب سبز
این مطلب در تاریخ 2014-03-14 10:15:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
275910





نظر شما در مورد مطلب چطور شوهرم را عاشق خودم کنم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار
دلیل تمایل به ازدواج با دختر پولدار

شرایط لازم برای ازدواج مجدد
شرایط لازم برای ازدواج مجدد

ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)
ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)

احتمال بارداری با پیشاب
احتمال بارداری با پیشاب

شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه
شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه

نحوه پایان دادن به رابطه دوستی
نحوه پایان دادن به رابطه دوستی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5674

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283437

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام