عواقب رابطه جنسی در زمان گرسنگی

عواقب رابطه جنسی در زمان گرسنگی

همواره این را باید بدانیم که برای اینکه زندگی پابرجا باشد باید رابطه زناشویی خوبی داشته باشیم در غیر اینصورت ممکن است سبب به هم خورد زندگی شود یعنی ارتباط جنسی و دقت در آن از موارد بسیار حیاتی است. موثر بودن رابطه جنسی اصول زندگی مشترک است . اگر در ارتباط جنسی مشکل دارید این مطالب مفید را بخوانید

داشتن رابطه زناشویی سالم، صحیح و متعادل یکی از مهم‌ترین شروط برای  پایداری و ثبات زندگی زناشویی به ویژه در زوج‌های جوان است. اهمیت این موضوع به حدی است که در متون طبی  مکاتب درمانی طبیعی و مدرن به این موضوع  اشاره شده و  تاثیر کیفیت و کمیت رابطه زناشویی در ایجاد فضایی پرنشاط، صمیمی و سالم در فضای خانواده حتی تاثیر آن بر سلامت روحی و جسمی زوجین مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. مکتب طب سنتی ایران نیز یکی از همین مکاتب درمانی طبیعی است که در متون کهن و آثار به جای مانده از درمانگران و حکمای خود تدابیر و دستورات ویژه‌ای درباره آداب زناشویی و بهداشت جنسی مطرح کرده است.

بی‌میلی میانسالی با کدام جوشانده درمان می‌شود؟

یکی از داروهای گیاهی کم‌‌نظیر که در شیوه‌های درمانی طب مکمل و سنتی چین و هند برای درمان و پیشگیری از بی‌میلی جنسی و سردمزاجی در زوج‌های  میانسال مورد استفاده دارد گیاه ویتاگنوس یا همان پنج‌انگشت است که مصرف عصاره و قطره آن تاثیر زیادی در بهبود بی‌میلی و سردمزاجی در مردان و زنان دارد. این دارو که امروزه  به صورت قطره، عصاره و قرص گیاهی تهیه می‌شود علاوه بر درمان سردمزاجی به درمان و رفع اختلالات قاعدگی، اختلالات یائسکی و درمان برخی از کیست‌های رحم و تخمدان کمک می‌کند. برخی از درمانگران طب سنتی هند بر این باورند که این گیاه با تنظیم هورمون‌های زنانه می‌تواند به رفع آکنه و جوش صورت کمک کند. بسیاری از مردم در سراسرجهان با دسترسی به گیاهان دارویی و تهیه گیاه پنج‌انگشت جوشانده و دمنوشی تهیه کرده  و از آن میل می‌کنند. اگر شما هم قصد دارید از این گیاه دارویی برای پیشگیری و درمان این اختلال جنسی بهره ببرید با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

 

ناتوانی و سستی چگونه از شما دور می‌شود؟

در متون مختلف طب سنتی بارها به این موضوع اشاره شده است که پرداختن به فعالیت‌های سنگین مانند روابط زناشویی زوج‌ها باید دست‌کم ۲ تا ۳ ساعت بعد از میل کردن غذا انجام شود. در شرایطی که زوج بعد از وعده غذایی و صرف غذا فعالیت زناشویی داشته باشد و معده‌اش پر باشد در این شرایط  خونرسانی به اعضای بدن روی اندام‌های گوارشی متمرکز می‌شود تا عمل هضم و جذب و سوخت و ساز مواد غذایی در دستگاه گوارش به بهترین شکل ممکن انجام شود.

بنابراین اگر در این شرایط که معده‌شان پر است اقدام به فعالیت زناشویی کنند در این شرایط احتمال ابتلای آنها به بیماری‌هایی مانند سوءهاضمه زیاد است. حتی ممکن است این گروه به دلیل رعایت نکردن همین تدابیر اختلال‌هایی مانند  دردپشت، درد سیاتیک و گرفتگی‌های عضلانی، عود کردن واریس و دردهای ناشی از آن را تجربه کنند.

با شکم  گرسنه‌ سراغ این فعالیت نروید

یکی دیگر از توصیه‌‌های درمانگران طب سنتی و شیوه‌های طبیعی درمان پرهیز از انجام فعالیت‌های زناشویی در زمانی است که زوج احساس گرسنگی دارند و نباید برای فعالیت زناشویی اقدام کنند. این یکی از وضعیت‌هایی است که به زوج‌ها توصیه شده تا از انجام این فرایند پرهیز کنند. درمانگران طب سنتی بر این باورند که عدم رعایت این نکته می‌تواند آسیب‌های جدی را به بدن مرد و زن وارد ‌کند که مهم‌ترین آنها کاهش قوت و توان بدنی است که به مرور می‌تواند خود منجر به کاهش توان بدن و ضعف عمومی بدن و تحلیل اعضا شود. علاوه بر این عوارض رنگ پریدگی، ریزش مو، ابتلا به بیماری‌ها و اختلال‌های دهان و دندان مانند تحلیل لثه می‌شود.

تسکین درد  با رابطه زناشویی؟

در بسیاری از منابع و متون طب سنتی به ویژه در کتاب‌های بوعلی‌سینا به این نکته اشاره شده که روابط زناشویی سالم  و مناسب میان زوج‌ها تاثیرات مثبتی بر روند زندگی آنها و همین‌طور سلامت و تندرستی آنها دارد. بوعلی سینا در یکی از کتاب‌هایش اشاره کرده در حالی که زن و شوهرها رابطه زناشویی مناسب و منظمی داشته باشند می‌توانند به پاکسازی بدن از مواد موذی و زائد کمک کرده  و به این ترتیب به افزایش نشاط و شادابی خود کمک کنند. حکیم جرجانی نیز در یکی از فصل های کتابش اشاره کرده که تناسب و توازن در روابط زناشویی زوجین می‌تواند به بهبود بیماری‌های کلیوی، تسکین برخی سردردها و سرگیجه‌‌ها کمک ‌کند.

افراط برای کدام گروه خطرناک‌تر است؟

همان‌طور که اشاره شد افراط در فعالیت‌های زناشویی می‌تواند عوارض روحی و جسمانی را برای مردان و زنان به همراه داشته باشد اما گروهی از مردم هستند که افراط در این فعالیت برای آنها خطرات بیشتر و عمیق‌تری را به همراه دارد.

• در میان این گروه افرادی که دچار معده‌های ضعیف هستند یا به بیماری و اختلالی در عملکرد معده مواجهند باید در این زمینه هوشیار باشند و برای حل مشکل خود با متخصص طب سنتی مشورت کنند.
• افرادی که جثه نحیف و استخوان‌بندی ظریف دارند و مزاج آنها در گروه مزاج‌های خشک است نیز باید مراقب فعالیت‌های زناشویی خود باشند و در این زمینه افراط نکنند.
• مردان و زنانی که پس از انجام فعالیت زناشویی دچار تنگی‌نفس و اختلال در امر تنفس می‌شوند نیز باید حتما برای پیشگیری از بروز مشکل با پزشک یا متخصص طب سنتی مشورت و برای درمان خود اقدام کنند.
• مردان و زنانی که پس از روابط زناشویی با همسرشان دچار بی‌اشتهایی یا افزایش اشتها می‌شوند نیز باید در این زمینه مراقبت‌های لازم را داشته باشند و با متخصص مشورت کنند.

زیاده‌روی چه عوارضی دارد؟

 

درمانگران و حکیمان طب سنتی بارها در تدابیر خود به این نکته اشاره کردند که افراط و تفریط در خوردن، تحرک داشتن و انجام فعالیت‌های بدنی موجب بروز مشکلات و عوارضی در بدن می‌شود. یکی از عوارض پرداختن بیش از حد به فعالیت زناشویی در زوج‌ها ضعف قوای بدنی و اندام‌های اصلی بدن مانند قلب، مغز، معده، کلیه، مثانه و اعصاب است. سستی پاها و ریشه‌های مو و بدبویی دهان نیز از دیگر عوارض زیاده‌روی در فعالیت‌های زناشویی است. گاهی زوج‌ها در زندگی احساس افسردگی و خستگی بیش از اندازه دارند و نمی‌توانند میان میزان خستگی و افتادگی خود و فعالیت‌ روزانه‌شان ارتباط برقرار کنند. این گروه با وجود آنکه در طول روز فعالیت جسمانی وابسته به کار زیادی ندارند اما ممکن است  پرداختن زیاد به روابط زناشویی موجب خستگی مفرط آنها ‌شود. بنابراین باید در این مورد دقت و حتی با متخصص طب سنتی در این موارد مشورت کرد.

شما فقط به غذای جسم نیاز ندارید

اگر می‌خواهید در گروه زن و شوهر‌های موفق باشید بهتر است حین مدیریت روابط زناشویی خود برای بهبود آن نیز تلاش کنید. یکی از ساده‌ترین این شیوه‌ها فراهم کردن آمادگی جسمانی و روانی است. برای این منظور شما باید خوراکی‌ها و مواد غذایی مصرف کنید که به افزایش توانایی شما کمک کند. شاید برای‌تان عجیب باشد اما مصرف خوراکی‌ها و غذای مناسب می‌تواند به افزایش اعتماد به نفس، بالا رفتن روحیه و کاهش تنش و استرس روزانه کمک کند.  برای این منظور توصیه شده در برنامه هفتگی خانواده‌ها دست‌کم در ۲ وعده غذایی از گوشت بوقلمون، ماهی، شیرعسل و گوشت گوساله کم‌چرب مصرف کنند تا به این ترتیب به ایجاد تعادل هورمونی کمک کنند. از طرفی مصرف فلفل و غذاهای پر ادویه و گوشت‌های با طبع گرم، زنجبیل و سیب، زیتون سبز و سیاه برای بهبود توان جسمی زن و شوهر‌ها پیشنهاد می‌شود.

منبع- مجله زندگی ایده آل

این مطلب در تاریخ 2014-04-10 15:53:26منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
27681





نظر شما در مورد مطلب عواقب رابطه جنسی در زمان گرسنگی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




سوالات محوری خواستگاری
سوالات محوری خواستگاری

افراد جدی با چه کسانی ازدواج کنند
افراد جدی با چه کسانی ازدواج کنند

12 روش غیر دارویی درمان اختلال نعوظ
12 روش غیر دارویی درمان اختلال نعوظ

ترشحات عفونی واژن
ترشحات عفونی واژن

آیا شما درگیر رابطه سمی هستید؟
آیا شما درگیر رابطه سمی هستید؟

نکاتی برای مدیریت زمان
نکاتی برای مدیریت زمان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8885

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286648

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام