نکات مهم درمورد رابطه جنسی دهانی

نکات مهم درمورد رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی یا همان اورال سکس، یکی از رابطه‌هایی است که برخی از زوجین، بدون در نظر گرفتن عواقب خطرناک این کار و بدون دغدغه، آن را انجام می‌دهند.

این در حالی است که دکتر محمدرضا صفری‌نژاد، ارولوژیست درباره این نوع فعالیت جنسی به «سلامانه» مي‌گوید: «تاکید ما برای داشتن رابطه جنسی سالم و ایمن، بیشتر برای پیشگیری از ایجاد و انتقال بیماری‌های مختلف، به‌خصوص بیماری‌های آمیزشی در بین زوج‌ها است. در حال حاضر، بیماری زگیل تناسلی، جزو بیماری‌هایی است که بروز آن بیش از پیش شایع شده است. ویروس این بیماری می‌تواند به‌سادگی از راه رابطه جنسی دهانی وارد حفره دهان بشود و ابتلا به زگیل تناسلی در اطراف لب‌ها، داخل لب‌ها، روی گونه و لوزه‌ها را در پی داشته باشد.»

رییس انجمن سلامت خانواده ایران می‌افزاید: «نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که شیوع بروز سرطان‌های داخل حفره دهان، حلق و حنجره در دو دهه گذشته، زیاد و علت این مساله هم افزایش تمایل زوج‌ها به برقراری سکس اورال و انتقال ویروس اچ.پی.وی (عامل بیماری زگیل تناسلی) به داخل حفره دهان، عنوان شده است.»

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تاکید می‌کند که ویروس اچ.پی.وی، نوعی ویروس خطرناک و عامل اصلی ابتلا به سرطان دهانه رحم در خانم‌ها محسوب می‌شود. «شانس ابتلا به سرطان دهانه رحم در خانم‌هایی که به نوع 16 و18 ویروس زگیل تناسلی مبتلا هستند، 200 برابر یشتر از سایر خانم‌ها است.»

وی به این نکته اشاره می‌کند که امکان انتقال سایر ویروس‌ها و میکروب‌ها از آلت تناسلی به حفره دهان در طول اورال سکس هم وجود دارد.

دکتر صفری‌نژاد معتقد است: «از طرف دیگر، حفره دهان هم دارای میکروب‌های بسیار زیاد و خطرناکی مانند میکروب‌های بی‌هوازی است. به‌همین دلیل هم امکان انتقال این میکروب‌ها از دهان به ناحیه تناسلی و برهم خوردن الگوی انتشار باکتری در بدن، وجود دارد.»

 

بیماریهای منتقله از طریق رابطه جنسی دهانی

کلامیدیا و رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی نمی تواند دلیل اصلی بروز کلامیدیا تلقی شود اما احتمال آن وجود دارد. اگر واژن، گردنه رحم، مفعد، آلت تناسلی یا دهان با ترشحات یا مایعات عفونی تماس پیدا کند، احتمال انتقال وجود دارد.

سوزاک و رابطه جنسی دهانی

سوزاک می تواند حین رابطه جنسی دهانی منتقل شود. برای انتقال سوزاک لازم نیست حتماً انزال صورت گیرد. سوزاک خیلی خوب در گلو باقی می ماند و عفونت های سوازکی گلو یکی از متداولترین عوارض رابطه جنسی دهانی است.

زونا و رابطه جنسی دهانی

زونا می تواند با تماس پوست با پوست منتقل شود درنتیجه احتمال انتقال آن در رابطه جنسی دهانی کاملاً آشکار است. شایان ذکر است که حتی اگر هیچ زخم مشخصی روی پوست وجود نداشته باشد هم انتقال ممکن است چون ممکن است شما یا شریک جنسیتان مبتلا به زونا باشید و خود ندانید. خیلی ها نمی دانند که تاولهای تبخالی نوعی زونا هستند.

HIV و رابطه جنسی دهانی

بااینکه احتمال انتقال کم است اما نمونه هایی از انتقال این ویروس با رابطه جنسی دهانی از طریق مایع منی، ترشحات واژن یا خون وجود دارد. HIV از طریق بزاق منتقل نمی شود و بوسیدن های عمیق یک رفتار جنسی قابل قبول در این مورد است.

HPV و رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی یک علت نادر برای انتقال HPV تلقی می شود اما نمونه هایی از آن دیده شده است. ویروس HPV از سطح زگیل ها افتاده و هرگونه تماس مستقیم می تواند موجب انتقال شود.

NGU و رابطه جنسی دهانی

اکثر میکروب هایی که موجب NGU می شوند می توانند از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شوند حتی اگر آلت تناسلی یا زبان کاملاً وارد واژن، دهان یا مفعد نشود و مایعات بدن جابه جا نشود. یک تحقیق استرالیایی رابطه جنسی دهانی را عامل مهمی در انتقال NGU معرفی کرده است.

سفلیس و رابطه جنسی دهانی

رابطه جنسی دهانی راه خوبی برای انتقال سفلیس به شمار می رود. درتحقیق مشخص شد که بیش از 13 درصد از موارد سفلیس از طریق رابطه جنسی دهانی منتقل شده اند. انتقال معمولاً با تماس زخم های سفلیسی با پوست یا غشای مخاطی صورت می گیرد.

عفونت مخمر و رابطه جنسی دهانی

شواهد نشان می دهد که زنانی که بطور مداوم به عفونت مخمر مبتلا می شوند ممکن است آنرا از طریق رابطه جنسی دهانی دریافت کرده باشند. در یک تحقیق مشخص شد که رابطه جنسی دهانی با بالا رفتن احتمال عفونت مخمر در ارتباط است. رابطه جنسی دهانی با کسی که مبتلا به عفونت مخم است موجب برفک شده که نوعی عفونت مخمر در گلو می باشد. تماس دهانی با مخمر موجب بروز عفونت مخمر در واژن نمی شود چون مخمر در دستگاه گوارش از بین می رود.

نکات مهم برای رابطه جنسی دهانی ایمن

استفاده از روش های مانعی مثل کاندوم بهترین راه برای ایمن کردن رابطه جنسی دهانی است. افراد بسیاری که از ترشحات بدن خوششان نمی آید رابطه جنسی دهانی با کاندوم های طعم دار را بهتر می بینند.

وقتی مردی طی رابطه جنسی دهانی انزال می کند، اگر مایع خارح شده در کناره های دهان یا چشم های طرف مقابل بریزد، درصورتیکه مبتلا به بیماری های مقاربتی باشد، احتمال انتقال آن را شدیداً افزایش می دهد.

در بسیاری از موارد، بیماری های مقاربتی می توانند حتی باوجود اینکه آلت تناسلی یا زبان کاملاً وارد واژن، دهان یا مقعد نشده است نیز انتقال یابند.

برخی محققان پیشنهاد می کنند که از مسواک زدن قبل از رابطه جنسی دهانی خودداری کنید چن باعث می شود زخم ها و خراش های کوچک احتمال انتقال بیماری های مقاربتی را افزایش دهند.

منابع : سایت دکتر سلام / مردمان / سلامت نیوز

 

مقاله پیشنهادی ما به شما :

مشاهده مقاله : علت تمایل به رابطه جنسی دهانی و خودداری برخی از انجام آن ( جهت مشاهده کلیک کنید )

این مطلب در تاریخ يكشنبه 4 خرداد 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
211390





نظر شما در مورد مطلب نکات مهم درمورد رابطه جنسی دهانی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت بازی کردن با حلقه ی ازدواج
علت بازی کردن با حلقه ی ازدواج

چرا مرد باید بزرگتر از زن باشد
چرا مرد باید بزرگتر از زن باشد

نشانه های اصلی بارداری
نشانه های اصلی بارداری

داروئی که مردان را دچار ناتوانی جنسی میکند
داروئی که مردان را دچار ناتوانی جنسی میکند

نشانه های ابتلا به اختلالات روانی
نشانه های ابتلا به اختلالات روانی

طلاق در ایران ترمز بریده
طلاق در ایران ترمز بریده










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4097

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281860

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام