الگوهای متفاوت تحریک جنسیتی

الگوهای متفاوت تحریک جنسیتی

 

تحریک جنسی

زن و مرد در پدیده ی  الگوهای تحریک جنسی خود با یکدیگر تفاوت دارند. یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در روابط جنسی زن و شوهر رخ میدهد و متعاقبا عدم تحریک درست جنس مقابل و عدم ارضای جنسی رضایت بخش او را در پی دارد نیز ناشی از همین مساله است.بسیار پیش می آید که زن به عنوان همسر و شریک جنسی مرد شکایت از این موضوع دارد که مرد او به پیش نوازی و لمس نقاط مختلف بدن او که موجب تحریک جنسی او می شود اهمیتی نمیدهد و سعی در ارضای سریع او دارد و بیش از هر چیز به خود فعل آمیزش جنسی می اندیشد. مرد و زن هردو جهان بینی و ((طرحواره های جنسیتی)) خود را نسبت به مسائل جنسی دارند.

نقطه ی اصلی بدن مرد در رابطه ی نسی و نقطه ی اصلی تحریک او آلت تناسلی مردانه ی اوست. حال آنکه زن در نقاط بسیار زیادی که حتی از بدن زن تا بدن زن دیگر می تواند متفاوت باشد، نقاط تحریک کننده دارد. و اگر فرض باشد که مرد و زن طرف دیگر را هم چون خود درک می کنند، قابل توجیه است که مرد احساس کند خود آمیزش جنسی( به عنوان یک عامل تحریک کننده ی مهم آلت تناسلی) می تواند لذت کافی و لازم را برای همسرش فراهم کند. در حالی که مرد نمی تواند درک کند که برخی نقاط مختلف بدن زنان مثل سینه ها نه به اندازه ی تحریک واژن امّا قدرت تحریک پذیری بسیار بالایی دارد و همینطور است نقاطی مثل باسن و البته نقاطی که می تواند برای هر زنی متفاوت باشد.

و  بر عکس این موضوع نیز برای زن صادق است. زن که از طرحواره و فیلتر جنسی ذهن خود به مرد نگاه میکند نمی تواند درک کند که نقطه ی اصلی و لازم و البته کافی در جهت ارضای جنسی مرد، آلت تناسلی اوست، برای همین در بسیاری از روابط جنسی زنان سعی می کنند تا با لمس و نوازش نقاطی مثل باسن و سین های مرد او را از نظر جنسی برانگیخته کنند در حالی که اساسا روش غلطی است و اگر هم این نقاط باعث تحریک شود قدرت تحریک زیادی در نسبت به همین نقاط در بدن خانمها ندارد.

یکی از الگوهای تحریکی دیگر بحث حالت ((انفعالی/فاعلی))  در رابطه ی جنسی است. مردان در رابطه ی جنسی کنترل گر رابطه اند، معمولا آنها رابطه را شروع می کنند، معمولا آنها رابطه را هدایت می کنند و آنها هستند که ارتباط را تمام می کنند. و زنها نیز معمولا نقش انفعالی می پسندند. امّا زن هیچگاه به این فکر نمی کند که اگر یکبار پیشقدم رابطه ی جنسی باشد چقدر می تواند این عمل برای مردش لذت بخش و حتی تحریک کننده باشد و اگر گه گاهی او رابطه ی جنسی را در دست بگیرد می تواند باز برای مردش لذت دو چندانی را فراهم کند. از آن ظرف هم مرد نمی تواند درک کند که اعتماد به زن در جهت کنترل گه گاه رابطه ی جنسی و در واقع حالت انفاعالی او می تواند برای همسرش بسیار جالب باشد و به زن اجازه ی کشف احساسات جنسی خود حین رابطه ی جنسی را بدهد. و به قول ادبای عرب القس علی هذا.

------------------------------

حجاب از منظر الگوهای متفاوت تحریک جنسیتی

اگر مردان از مریخ اند و زنان از ونوس پا به زمین گذاشته اند، پس برای درک هم و درک لذت هم باید این پیش فرض را بپذیرند که الگوهای تحریک آنها متفاوت است و باید آنها را بشناسند.

((تحریک بصری)) باز یکی از الگوهای متفاوت 2 جنس است در نکاه به خودش و نگاه به جنس مخالفش. به این معنا که تحریک جنسی-بصری مرد و زن چه در کمیّت و چه در کیفیّت متفاوت است. مرد چون مرد است می داند که چه چیز در شخصیت زن و چه چیز در ظاهر صورت و اندام او برایش جالب و تحریک کننده است.امّا در حالت ادی و در چهارچوب جهان بینی خودش نمی تواند درک کند که چه چیزی از شخصیّت و ظاهر جسمی او می تواند برای یک زن جذاب و از نظر جنسی برانگیزاننده باشد.

یکی از مسائلی که در اینجا پیش می آید و میتوان از این الگوهای متفاوت تحریک بصری در آن استفاده کرد بحث ((کمیت حجاب و کیفیت پوشش)) است. الگوهای متفاوت تحریک می تواند ما را به درک جدیدی از پدیده ی بد حجابی(*مایلم بدحجابی را به عنوان کمیت و کیفیتی در پوشش مطرح کنم که تحریک کنندگی جنسی دارد و نه بد حجابی صرف،چون آن را دارای اشکال نمی دانم به خودی خود. و بهتر بگویم مذموم بودن نوعی از حجاب را که صفت مذمومیتش را از عبارت ((بد)) در ((بدحجابی)) میگیرد اصولا این صفت مذمومش را تابع تحریک کنندگی جنسی آن می دانم و نه چیزی دیگر) برساند، پدیده ای که شاید تحت تاثیر عدم این نوع نگاه نسبت به مساله بد و شاتباه و اساسا غلط رک شده و با آن برخورد شده است. یک مرد نمی داند که هرگونه پوشش داردچگونه از نظر یک زن تحریک می شود. و زن نیز نیز نمی داند که چه زمانی پوشش او برای مرد تحریک کننده است. پوششی که تحت عنوان ((بدحجابی)) نام میگیرد و حتی ((بد آرایشی)) میتواند کامل از جنبه ی درک بعد ((زیبایی شناختی )) در نزد هر دو جنس مرد و زن باشد و نه از این جنبه که بخواهد جنس مقابلش را تحریک جنسی کند. و از همین بُعد، زن چون در دنیای مرد نیست، نمی تواند تفاوت شلوار کتان، شلوار پیک نیکی، شلوار جین و ساپورت خود را و تاثیر این تفاوت را روی تحریک جنسی مرد درک کند، و در موضواعات پوششی مشابه، مرد نیز!!!

اگر مرد و زن اصولا درک می کردند که چگونه هم را تحریک کنند این همه عدم تحریک کردن مناسب را در زندگی های زنانشویی نمیدیدیم. چرا که زن درک نمی کند که لباس پوشیدن او چه تاثیر شگرفی در تحریک مناسب جنسی همسرش دارد همانگونه که مرد نیز نمی تواند درک کند صحبت او با همسرش و گوش دادن او به حرفهای همسرش در مواقعی که او نیاز دارد چقدر میتواند همسرش را آماده ی یک رابطه ی جنسی لذت بخش کند....

نویسنده : محمّد کاظم نجفی / جهت انتشار در پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-05-18 06:49:01منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
28102





نظر شما در مورد مطلب الگوهای متفاوت تحریک جنسیتی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




انتخاب همسر مناسب
انتخاب همسر مناسب

دخترانی که مجذوب  افراد سن بالا  و دارای  موقعیت های خاص می شوند
دخترانی که مجذوب افراد سن بالا و دارای موقعیت های خاص می شوند

علت سقط جنین،نشانه های سقط جنین و جلوگیری از سقط جنین
علت سقط جنین،نشانه های سقط جنین و جلوگیری از سقط جنین

رابطه جنسی در زمان عفونت واژن
رابطه جنسی در زمان عفونت واژن

چطور توانایی مغز را افزایش دهیم
چطور توانایی مغز را افزایش دهیم

4 مرحله تاثیر سایت ‌های مستهجن برروی سلامت روانی !!
4 مرحله تاثیر سایت ‌های مستهجن برروی سلامت روانی !!










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8855

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286618

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام