چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم

چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم

دریافت رابطه جنسی که مرد در ازدواج به آن نیاز دارد مشکلی است که امروز هم به اندازه دو هزار سال پیش متداول بوده است. در این مورد هم مثل سایر مشکلاتی که زمان و مکان ندارند، موضوع بسیار پیچیده است. اما از دیدگاه بیشتر مردان نباید اینطور باشد. چه چیز لذت بردن از رابطه جنسی یک مرد و زن پیچیده است؟

اکثر مردها در زمان ازدواج تصور رابطه جنسی مکرر و راضی کننده با همسر خود دارند و آن را یکی از نعمتهای خدادادی ازدواج تصور میکنند. در آن لحظه بیشتر خانمها هم با شوهرانشان هم عقیده هستند. اما با گذشت زمان این مردها متوجه میشوند که دیدگاه خانمهایشان با آنها یکی نیست. آنها میفهمند که رابطه جنسی مکرر نیاز به صحبت و مذاکره دارد که آنها هیچ مهارتی در آن ندارند. در این مقاله، سعی داریم به مردها کمک کنیم این مهارت را در خود تقویت کنند تا کمبود و محرومیت از رابطه جنسی برایشان به اتمام برسد.



چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟



مذاکره موفق با جمع آوری اطلاعات مرتبط شروع میشود. بنابراین به مرها پیشنهاد میکنیم که بحثشان را با سوال بسیار مهم «چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟» شروع کنند. اگر صادق باشند، پاسخ آنها به این سوال بسیار متفاوت با همسرشان خواهد بود. مردها معمولاً نیاز به رابطه جنسی را تجربه میکنند که از چند روز بعد از آخرین ارضای جنسیشان (یا چند ساعت برای مردان جوانتر) شروع به رشد میکند. ازاینرو برای بیشتر مردها پاسخ به این سوال این است که «رابطه جنسی برای از بین بردن نیاز و عطش جنسی لازم است.» ما کاری که اکثر آقایان برای دست یافتن به این رضایت انجام میدهند را «عمل جنسی» مینامیم.

از طرف دیگر خانمها معمولاً آن عطش و میل جنسی را مثل آقایون تجربه نمیکنند. به همین دلیل، رابطه جنسی برای آنها هدفی کاملاً متفاوت دارد. برای آنها رابطه جنسی بخش کوچکی از چیزی بزرگتر است که به آنها برای ایجاد صمیمیت با مردی که عاشقش هستند کمک میکند. پاسخ به این سوال برای بیشتر خانمها این است که «رابطه جنسی برای ایجاد پیوند عاطفی که با محبت و گفتگوی صمیمانه ایجاد میشود، لازم است.» ما کاری که اکثر خانمها برای رسیدن به این هدف انجام میدهند را «اتفاق جنسی» مینامیم.

منظور ما را اشتباه نگیرید. منظور ما این نیست که هدف از رابطه جنسی برای زن و شوهرها فقط یک چیز است. معمولاً مجموعهای از انگیزه ها در مردان هم باعث میشود که رابطه جنسی را برای ایجاد پیوند احساسی بخواهند و خانمها هم از رابطه جنسی خود توقع رضایت و آرامش دارند. منظور ما این است که انگیزه اصلی و اولیه زن و شوهرها برای برقراری رابطه جنسی با هم معمولاً متفاوت است.

هورمون تستوسترون توضیح میدهد که چرا مردان هدف رابطه جنسی را برآوردن آن عطش و نیاز خود میبینند. این هورمون که در بیشتر مردان به مقدار فراوان وجود دارد و در خانمها بسیار کم است، باعث ایجاد این نیاز و عطش جنسی میشود. زنان اگر به میزان تستوسترون بدن یک پسر ۱۹ ساله تستوسترون وارد بدن خود کنند، این عطش و نیاز جنسی به سراغ آنها هم میرود و به اندازه مردان به دنبال رابطه جنسی خواهند بود.

درمورد خانمها هم درست مثل آقایون احتمالاً دلایل فیزیولوژیکی باعث ایجاد این دیدگاه درمورد رابطه جنسی شده است. هورمونها و مجاری عصبی که مخصوص خانمهاست احتمالاً مسئول نیاز خانمها به صمیمیتی است که رابطه جنسی برای آنها ایجاد میکند. اما این دلایل فیزیولوژیکی هر چه باشند، آنقدرها به خانمها انگیزه نمیدهد که به اندازه آقایون به دنبال رابطه جنسی باشند.

البته زایش و باروری علت نهایی رابطه جنسی است. فیزیولوژی مردان و زنان طوری است که به طور ناخودآگاه آنها را به برقراری رابطه جنسی با هم تحریک میکند تا نسل خود را ادامه دهند. گاهی اوقات این هدف میتواند آگاهانه بوده و به دقت با هدف بچه دار شدن رابطه جنسی برقرار کنند. اما این دلیل معمول رابطه جنسی زن و شوهرها نیست. و این دلایل به آنها انگیزه میدهد که حتی وقتی هیچ میلی به زایش و بچه دار شدن ندارند هم با هم رابطه جنسی برقرار کنند.



چطور باید رابطه جنسی برقرار کنیم؟



سوال بعدی که در بحث با همسرتان درمورد افزایش دفعات ارتباط جنسی دارید باید بپرسید این است که " چطور باید رابطه جنسی برقرار کنید؟" پاسخ به این سوال بیشتر به پاسخی که به سوال اول میدهید بستگی دارد، "چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم؟"

بیشتر مردها اگر به حال خودشان گذاشته شوند سبکی از رابطه جنسی را انتخاب میکنند که نشانگر هدف آنها، یعنی ارضای میل و نیازی است که در آنها بسیار شدیدتر و بیشتر از خانمهایشان است، میباشد. آنها شروع کننده عمل جنسی خواهند بود که با ایجاد اعمالی برای تحریک خودشان آغاز خواهد شد. برای بیشتر مردها نگاه کردن به بدن همسرانشان و حس کردن آن، مخصوصاً سینه ها، باسن و اندام جنسیشان بهترین راهکار است. بهترین زمان برای انجام این عمل جنسی وقتی است که همسرشان قبل از خواب کنار آنها در تختخواب دراز کشیده است و یا در زمان بیدار شدن از خواب. عمل جنسی خود معمولاً شامل رابطه جنسی کامل است اما خیلی از مردها رابطه جنسی دهانی را چون سریعتر و قویتر است ترجیح میدهند.

باز هم اشتباه متوجه منظور ما نشوید. ما توصیه نمیکنیم که همه شوهرها اینطور رفتار کنند یا اصلاً اینطور فکر کنند. اما در گفتگویی که با همسرتان دارید درمورد غرایزتان کاملاً صادق باشید و به همسرتان بگویید که چه چیزی بیشتر به شما لذت میدهد.

باتوجه به دیدگاهی که خانمها درمورد رابطه جنسی دارند که باور دارند رابطه جنسی میبایست یک تجربه احساسی مبنی بر محبت و گفتگوی صمیمانه باشد، پاسخ آنها به این سوال کاملاً متفاوت خواهد بود. آنها میخواهند رابطه جنسی برایشان بخشی از یک تجربه عاشقانه بسیار گسترده تر باشد. شام خوردن، رقصیدن و راه رفتن زیر نور ماه، همه و همه توام با حس محبت و مراقبت طرفمقابل نمونه هایی از مقدماتی هستند که آنها برای داشتن یک رابطه جنسی رضایتبخش نیاز دارند.

وقتی به این قسمت از مذاکره با همسرتان رسیدید، دیدگاه او نسبت به اینکه چطور باید رابطه جنسی برقرار کنید به شما کمک خواهد کرد بفهمید چرا برایتان داشتن این ارتباط به آن اندازهای که شما میخواهید سخت بوده است. حتی اگر همسرتان به همین اندازه دقیق به این سوال پاسخ ندهد، تصور میکنیم بتوانید حس کنید که رابطه جنسی برای شما یک عمل واحد اما برای همسرتان بخشی از یک اتفاق بزرگتر است.

با چنین اختلاف دیدگاه شگرفی، چطور انتظار میرود یک زن و شوهر به توافقی مشتاقانه درمورد میزان رابطه جنسی برسند؟ وقتی مرد بنابر ذات و باورهای خود رابطه جنسی برقرار کند باعث میشود همسر خود را وسیله ای ببیند که شوهرش فقط برای ارضای عطش جنسی خود از آن استفاده میکند و وقتی زن با دیدگاه خود رابطه جنسی برقرار کند باعث میشود مرد احساس کند که همسرش شرایطی قرار داده که آن دفعات رابطه جنسی که او میخواهد تقریباً غیرممکن شود.
به خاطر داشته باشید که هم خانمها و هم آقایان از رابطه جنسی به دنبال رهایی و صمیمیت هستند. درواقع، مردهایی هستند که خیلی بیشتر از همسرانشان به دنبال صمیمت هستند و زنهایی که خیلی بیشتر از شوهرانشان فقط به دنبال ارضای جنسی میباشند. اما خیلی خوب است که بدانید معمولاً از نظر هدف اولیه رابطه جنسی و چگونگی ابراز آن بین زنان و مردان اختلاف وجود دارد. زمانیکه این اختلاف درک شود، خواهید توانست راهی برای افزایش دفعات انجام رابطه جنسی بین خود برحسب توافق مشتاقانه متقابل پیدا کنید.

منبع :  سایت مردمان - mardoman.net

 

 

 

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-06-04 07:55:14منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
42398





نظر شما در مورد مطلب چرا باید رابطه جنسی داشته باشیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشکلات دوران عقد
مشکلات دوران عقد

گفتگوهای جنسی قبل از ازدواج
گفتگوهای جنسی قبل از ازدواج

علت تغییر رنگ ادرار
علت تغییر رنگ ادرار

جنجال بر سر هورمون‌‌درمانی جانشین
جنجال بر سر هورمون‌‌درمانی جانشین

اختلال روانی عشق چیست
اختلال روانی عشق چیست

تست روانشناسی
تست روانشناسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4266

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282029

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام