ترسها و نگرانیهای جنسی مردان

ترسها و نگرانیهای جنسی مردان

مقدمتاً در این گفتار به توضیح ترسها و نگرانیهای جنسی در مردان میپردازیم و در بخش دیگر موضوع اضطراب جنسی در زنان را از  نظر خواهیم گذراند . منظور از اضطراب جنسی مردانه  تجربه وضعیت ناخوشآیندی است که ضمن آن فرد از وقوع احتمالی برخی تفکرات یا اعمال نا مطلوب مربوط به انجام رابطه جنسی در هراس افتاده نتیجتاً کیفیت انجام رابطه جنسی  در او خدشه دار  میگردد. بخشی از افکار اضطرابی مردان مربوط به خود فرد و چگونگی مدیریت رفتار جنسی  وی بوده و بخش دیگر مربوط به همسر و ریشه گرفته از تصوراتی است که مرد میپندارد که زن در مورد او و کنش جنسی فرد ممکن است داشته باشد.

ماحصل تجربه طولانی مدت  اضطراب جنسی در مردان ، ضعف و نهایتاً پرهیز از انجام رفتار جنسی ممکن است باشد بدین لحاظ آگاهی از مجموعه مواردی که دلواپسی مردان را در هنگام انجام رابطه جنسی شامل میشود از اهمیت بسیاری برخوردار است . عناوین افکار اضطراب زا در مرد عبارتند از :

ترس از دست دادن نعوظ :

ناتوانی جنسی به عنوان یکی از شایع ترین مشکلات جنسی مردان قلمداد میگردد که منظور از آن عدم توانایی در ایجاد یا کنترل نعوظ در هنگام انجام رابطه جنسی میباشد این موضوع  گویی که با بالا رفتن سن در مرد احتمال تجربه  آن بیشتر پر رنگ میشود لیکن امروزه  در جوامع صنعتی  حجم زیادی از مردان هستند که در سنین پایین با آن دست و پنجه نرم میکنند. طبق آمار در سن چهل سالگی از هر 10 مرد 4 نفر و در سن 70 سالگی از هر 10 مرد 7نفر با مشکل ناتوانی جنسی مواجه میگردند . در بحث اضطراب جنسی فرد قبل از انجام رابطه جنسی پیشاپیش از فکر از دست دادن نعوظ در هنگام رابطه جنسی دچار واهمه میگردد و در طول رابطه جنسی نیز بدون وقفه کیفیت نعوظ را در بخش دستگاه تناسلی چک میکند که شور بختانه خود این اضطراب جنسی در کیفیت نعوظ تاثیر معکوس گذاشته و کنترل نعوظ را برای مرد دشوارتر میسازد

ترس از زود انزالی :

بخش کثیری از مردان با مشکل از کف دادن انزال پیش از زمان مطلوب مواجه بوده ویا همواره از اینکه مبادا قادر به کنترل انزال در هنگام رابطه جنسی نباشند با اضطراب وارد رابطه جنسی میگردند. مشکل زودانزالی که طبق امار مراکز درمانی در ایران  ، زندگی جنسی 40  درصد از مردان ایرانی را تحت تاثیر خود قرار داده است عامل مهم استرس زا در انجام رابطه جنسی به شمار میرود که نهایتا ً  میتواند به سلب اعتماد به نفس جنسی مرد منجرگردد. از این رو فرد به منظور رفع موفتی این معظل به استفاده از اسپری های تاخیری یا گاهاً مواد مخدر گسیل پیدا میکند که مشخصاً به وابستگی این افراد به استفاده از مواد جانبی و افزایش بیشتر اصظراب جنسی در این افراد منجر میگردد

نگرانی از سایز دستگاه تناسلی :

آلت تناسلی به عنوان سمبل مردانگی از اهمیت ویژه ای نزد جامعه رجال برخوردار است وبدین لحاظ کوچک بودن دستگاه تناسلی به نوعی به منزله کاستی در مفهوم مرد بودن معنا میگردد. از طرفی بر اساس ذهنیت شایع مردانه این اندازه و سایز دستگاه تناسلی مرد است که تضمین کننده خوشنودی جنسی در زن قلمداد میشود بنا براین داشتن آلت تناسلی بزرگ از کردیت های پر بهای مردانه محسوب میشود و این در حالیست که اکثر مردان از اندازه آلت تناسلی خود رضایتمند نبوده و سایز خود را کوچکتر از سایز مطلوب ارزیابی میکنند . از این رو میتوان پیش بینی کرد حجم گسترده مردانی که با دلخوری و اضطراب مزمن وارد بستر گردند که چه بسا خود این اضطراب صرف نظر از سایز منجر به کاهش عملکرد جنسی و نتیجتاً نرسیدن همسر به خوشنودی گردد .

نگرانی از وضعیت بد بدنی :

این تنها زنان نیستند که از شکل و شمایل برهنه بدن خود نزد همسر راضی نیستند بلکه برخی مردان نیز از مقولاتی چون پر مویی ، چاقی ،  کم ماهیچگی ، بی مویی  ، تعرق زیاد ، بوی بدن و… در رنج بوده با خاطری ناخرسند از وضعیت ظاهری وارد بستر میگردند .برای رفع برخی نگرانی های بدنی گاه فرد مبادرت به انجام برخی تاک تیک ها درمانی مینماید لیکن برخی دیگر حیطه کنترل یا تغییر شرایط بدنی را از کف داده با اضطراب در حضور همسر برهنه میگردند.

نگرانی از ناتوانی در ارضاء همسر :

رسیدن به خوشنودی جنسی از اهداف اصلی هر رابطه جنسی به شمار میرود لیکن رسانیدن زن به خوشنودی جنسی امری مردانه تلقی میگردد که مسئولیت انجام با کیفیت آن بر عهده ایشان فرض گشته است. برای برخی مردان که صرفاً به خوشنودی جنسی خود نمی اندیشند ،.این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد شما با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو میتوانید مطالب مفیدی در زمینه ازدواج و زناشویی بیابید علم و توانایی رسانیدن زن به خوشنودی جنسی موضوعی بس مهم به شمار میرود  لیکن گاه درصد  این اهمیت از فرمت طبیعی خارج شده مبدل  به دغدغه فکری  میگردد. از این رو انجام رابطه جنسی برای دسته ای از مردان  به مقوله ای پر مسئولیت که صرفاً یا غالباً تنها با نیت رسانیدن زن به خوشنودی جنسی انجام میپذیرد معنا میگردد . در زندگی جنسی این دسته از مردان سایه  اضطراب انجام رابطه جنسی حکم فرماست که چنانچه طولانی مدت تجربه گردد بی انگیزشی جنسی را  برای آنان در پی خواهد داشت.

نگرانی از ارزیابی و نظر همسر :

بطور کلی نظر و عقیده دیگران در شکل گیری تعریف فرد از خود و هدایت آن در مسیر ویژه تاثیری انکار ناپذیر دارد. از آنجایی که فرد خود را در آینه دیگران  میابد لذا هر عکس العملی نمایانگر کیفیت عمل فرد میتواند  معنا گردد .  درعالم  زندگی جنسی نیز اظهار نظر ضمنی یا آشکار همسر شکل دهنده اعتماد به نفس جنسی شریک مقابل به شمار میرود . برای برخی مردان درجه اعتبار مقوله  “ارزیابی  ” از نرم فراتر رفته به شکلی اضظراب گونه فرد نگران عکس العمل های همسر در حین انجام رابطه جنسی میگردد..این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد شما با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو میتوانید مطالب مفیدی در زمینه ازدواج و زناشویی بیابید ،برای فرد هر گونه نگاه ، اشاره ، کلام ، رفتار .. همسر معنا دار گشته استنباطی ویژه از ان به عمل میاورد . از این پس انجام رابطه جنسی برای این دسته از مردان تکلیفی پر زحمت به شمار میرود که در تک تک دقایق آن میباید مراقبت های ویژه اعمال داشت تا همواره نظر مثبت و مساعد همسر حاصل آید. این نوع از اضطراب جنسی نیز چنانچه طولانی مدت  در زندگی جنسی تجربه گردد کم اشیتاقی جنسی را در پی خواهد داشت

مطلب از: دکتر محبی / جهت انتشار در پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده


رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-09-28 20:29:00منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15688





نظر شما در مورد مطلب ترسها و نگرانیهای جنسی مردان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا افراد تحصیل کرده ازدواج نمی کنند
چرا افراد تحصیل کرده ازدواج نمی کنند

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج
تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج

آزمایش ژنتیک برای چه کسانی لازم است
آزمایش ژنتیک برای چه کسانی لازم است

سه بیماری قابل انتقال از رابطه مقعدی
سه بیماری قابل انتقال از رابطه مقعدی

چطور حال خوبی داشته باشیم
چطور حال خوبی داشته باشیم

تست روانشناسی
تست روانشناسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5137

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282900

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام