تعداد رابطه زناشویی در هفته

تعداد رابطه زناشویی در هفته

برای برقراری رابطه زناشویی در هفته، نشانه و رقم مهم نیست . بعضی ها  پرسش می‌کنند که مثلا در دهه ۴۰ زندگی چند  دفعه ارتباط جنسی  در هفته نیاز است. درحالی كه به هیچ‌ عنوان در مورد تعداد برقراری رابطه نرمال در دهه های مختلف عدد و رقم وجود ندارد و ارتباط جنسی مثل  بیماری  دیابت نیست که مثلا بگوییم اگر قندخون بیشتر از 100 میلی‌گرم در 100 میلی‌لیتر خون باشد، طبیعی نیست.

از آن طرف، میل جنسی زیاد را نباید با بیش‌فعالی جنسی كه روان‌شناسان و روان‌پزشکان آن را «اختلال رفتاری» محسوب می‌کنند، اشتباه گرفت. بیش‌فعالی جنسی عبارت از تمایل و احساس نیاز مرضی به برقراری رابطه جنسی است، به‌طوری‌که فرد مبتلا مثلا با 20-15 بار برقراری رابطه در روز هم ارضا نمی‌شود اما در شرایطی ممکن‌است مردی در روز 3 بار رابطه زناشویی داشته باشد ولی این حالت بیماری به‌شمار نمی‌رود.

به‌علاوه، دفعات روابط زناشویی به نیازهای طرفین بستگی دارد و ممکن است یک زوج 30 ساله با 2 بار برقراری رابطه در هفته نیازهایشان برطرف شود ولی زوج 30 ساله دیگر با ماهی یکبار رابطه نیازهایشان برطرف شود. 
برخلاف تصور عام، رابطه جنسی هیچ‌گونه اثر سوئی بر بدن ندارد و این باور که هر بار رابطه زناشویی باعث مصرف هزاران کالری انرژی و از بین رفتن مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی از بدن می‌شود، کاملا نادرست است. 60 درصد حجم منی ترشحات پروستات و حدود 40 درصد بقیه ترشحات کیسه منوی است که فاقد هر نوع ویتامین، کلسیم و… است. عده‌ای حتی پا را از این فراتر گذاشته و بر این باورند که نزدیکی باعث پوکی استخوان و کاهش دید می‌شود که به هیچ‌وجه صحت ندارد.این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد، شما میتوانید با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو و ورود به این سایت با مطالب جامع تری در زمینه ازدواج و زناشویی آشنا شوید، اما با این حال گاهی دفعات روابط جنسی و درخواست از طرفین به میزانی است که باعث ایجاد مشکل در زندگی روزمره می‌شود. در این موارد است که تعدد روابط مشکل‌ساز می‌شود، آن هم نه مشکلات جسمی، بلکه مشکل در رابطه با همسر، کارهای روزمره و شاید هم آثار سوءروانی. به همین دلیل در مواردی كه میل جنسی زیاد است (و مرضی هم نیست) با توجه به تجربه‌های به دست آمده باید به 2 نکته مهم توجه داشته باشید؛ معمولا علاقه یا نیاز جنسی زوج‌ها کاملا با هم منطبق نیست و درمواردی که این نداشتن تطابق اندک است، طرفین با تعدیل در میل جنسی به حالت تعادل می‌رسند و زن و شوهر بدون مشکل در کنار هم زندگی و نیازهای جنسی همدیگر را برطرف می‌کنند ولی مشکل زمانی ایجاد می‌شود که این نداشتن تطابق زیاد باشد. مثلا مرد یا زنی تمایل داشته باشد 3-2 بار در روز رابطه برقرار كند ولی همسرش حتی تمایل به برقراری یکبار رابطه در ماه هم نداشته باشد. در این موارد مشکلات پیچیده می‌شود و حتی کار به جدایی می‌کشد. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از ازدواج از میزان نیازهای جنسی همدیگر برآوردی دقیق داشته باشید.

نکته مهم دیگر، منجر شدن میل جنسی زیاد به اختلال در کار روزانه و روزمره زندگی است. مثلا اخیرا زوجی به كلینیك مراجعه كرده بودند که رابطه زناشویی کاملا طبیعی داشتند و نیازهای آنها نیز تطابق خیلی زیادی با همدیگر داشت و زندگی مشترک ایده‌آلی داشتند ولی خانم به‌شدت مضطرب و ناراحت بود و می‌گفت در برقراری رابطه زناشویی هیچ مشکلی ندارد و میل جنسی‌اش به همان اندازه شوهرش است ولی کار به جایی رسیده که می‌خواهد تقاضای طلاق بدهد چرا كه 7 سال است ازدواج کرده‌اند و در این مدت تقریبا از 7 روز هفته حتما 5 روز شوهرش او را برای برقراری رابطه زناشویی ساعت 3، 4 یا 5 صبح بیدار می‌کند. علاوه بر این، حتی در بیشتر زمان‌هایی هم كه خسته هستند، شوهرش اجازه 15 دقیقه استراحت هم به وی نمی‌دهد و درخواست فوری و فوتی برای برقراری رابطه دارد. اینگونه مسائل به‌ تدریج باعث تنفر فرد از رابطه زناشویی می‌شود و حتی ممکن است مثل این زوج، باعث ‌شود همسر از فرط استیصال تقاضای جدایی کند.

منبع: هفته نامه سلامت

حداقل و حداکثر تعداد رابطه زناشویی

تعداد دفعات رابطه جنسی در زندگی مشترک

تاثیر تعداد دفعات معاشقه بر زنان

افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی

خواص رابطه زناشویی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
178777





نظر شما در مورد مطلب تعداد رابطه زناشویی در هفته چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور شکست عشقی را فراموش کنیم
چطور شکست عشقی را فراموش کنیم

ارتباط دختر و پسر به منظور شناخت یکدیگر به قصد ازدواج
ارتباط دختر و پسر به منظور شناخت یکدیگر به قصد ازدواج

تاثیر سایز سینه در شیردهی
تاثیر سایز سینه در شیردهی

چه نوشیدنی برای گروه خونی شما مناسب است
چه نوشیدنی برای گروه خونی شما مناسب است

انواع ترس و آشنایی با عجیب ترین فوبیای انسان ها
انواع ترس و آشنایی با عجیب ترین فوبیای انسان ها

«body language» (زبان حرکات بدن ) چیست ؟
«body language» (زبان حرکات بدن ) چیست ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12027

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289790

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام