ارکان مهم رابطه جنسی

ارکان مهم رابطه جنسی

ارکان مهم رابطه جنسی،ارکان جنسی،اصول مهم رابطه جنسی،دکتر محمد علی زارعیان، پزشک و دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران با اشاره به این که ارتباط جنسی یک تعامل دوطرفه است، می گوید: در صورت کاهش میل جنسی یکی از همسران، سیکل لذت جنسی معیوب و سبب ناامیدی و احساس پس زده شدن طرف مقابل می شود. همسری که میل جنسی کمی دارد نیز دچار این تصور می شود که امکان برانگیخته کردن و شکل دادن به یک ارتباط رمانتیک را از دست داده است.

این احساسات در صورتی که ساماندهی نشود بتدریج سبب تنش و اختلاف همسران می شود و می تواند روی میل جنسی تاثیر منفی بگذارد. البته همسران باید توجه داشته باشند که نوسانات میل جنسی و کم و زیاد شدن آن طی یک سیکل قاعدگی کاملا طبیعی است و این تغییرات گذرا بوده و بتدریج همسران جوان متوجه زمان رخداد آن می شوند و این امر قابل پیش بینی است. این متخصص تصریح می کند برای برقراری روابط جنسی باید با برنامه ریزی و آگاهانه اقدام کرد.


زارعیان با تاکید بر این که مهم ترین نکته در بحث روابط جنسی زناشویی پرهیز از عجله و شتاب زدگی است، می گوید: تامل و برقراری آرامش و تمرکز باید در تمام مراحل روابط مد نظر طرفین باشد، چرا که هیچ چیز به اندازه عجله، مانع رسیدن به لذت مطلوب نمی شود.


این متخصص طب سنتی می افزاید یک پیاده روی و خواب مناسب، تدارک یک شام خصوصی دو نفره در رستوران و گپ و گفت صمیمانه، تطابق با محرکات شغلی و محیطی و کاهش استرس، گفت و گو با همسر بخصوص در مورد زمان و نحوه برقراری ارتباط جنسی، توجه و ابراز احساسات عاطفی بویژه از طریق خداحافظی عاشقانه هنگام خروج از منزل و از همه مهم تر ایجاد تنوع در حفظ تازگی یک ارتباط زناشویی، موجب دوست داشتن همسران از جانب یکدیگر و بهبود میل جنسی می شود.


این پزشک عنوان می کند: عده ای از متخصصان در زمینه مسائل جنسی معتقدند اگر برقراری ارتباط جنسی در یک زمان و مکان غیرمترقبه صورت گیرد به قدری می تواند تاثیرگذار باشد که تا مدت ها رنگ و بوی تازه ای به ارتباط جنسی قدیمی زن و شوهر خواهد بخشید. البته ناگفته نماند این اتفاق نیز باید طبق برنامه ریزی یکی از طرفین باشد و شرایط محیطی، زمانی و آداب صحیح روابط زناشویی مورد ملاحظه قرار گرفته شود.


ضرورت توجه به آداب زناشویی


دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران در خصوص ضرورت توجه به آداب زناشویی می گوید: مباشرت یا برقراری روابط زناشویی در طب نوین مقوله ای لذت بخش محسوب می شود که همسران در صورت تمایل، بدون محدودیت خاصی می توانند به آن مبادرت ورزند، اما برقراری این روابط در طب سنتی متضمن رعایت جزئیاتی است که علاوه بر لذت بخش بودن به حفظ سلامت نیز کمک می کند.


به گفته وی برقراری روابط زناشویی در طب سنتی حد زمانی دارد، مقدماتی را برای شروع می طلبد، در ساعت خاصی از شبانه روز توصیه می شود، در رابطه با مصرف غذا و آب محدودیت هایی داشته و شدت و حدت آن نیز به نوع مزاج جنسی همسران بستگی دارد.


معیار سنجش مزاج جنسی افراد


میزان اشتیاق و تمایل هر فرد به رابطه زناشویی متفاوت است. تعدادی از افراد اشتیاق بیشتر و برخی اشتیاق کمتری برای برقراری این رابطه دارند. در واقع تمایل به رابطه زناشویی در افراد از روزی چند بار تا سالی یکبار متفاوت است که این تفاوت ها هم به دلیل تفاوت های جسمی و هورمونی و هم به علت خصوصیات مزاج جنسی افراد شکل می گیرد و اگر تمایلات جنسی زن و مرد با یکدیگر سازگار نباشد بدون شک، رضایت و سلامت زناشویی به خطر می افتد اما آیا می توان هنگام انتخاب همسر یا در دوران زندگی مشترک تا حدودی به انتظارها و تمایل جنسی خود و شریک زندگی واقف شد و در این امر به توافق رسید؟


دکتر زارعیان با اشاره به این که افراد دارای چهار مزاج جنسی گرم و تر، گرم و خشک، سرد و تر و سرد و خشک هستند و با توجه به خصوصیات مزاج جنسی، توان و تمایلات فرد در مباشرت تا حدود زیادی قابل تخمین است، می گوید: هر یک از این مزاج ها دارای حد مشخصی از منافع مباشرت است. یعنی ممکن است یک فرد بر اساس مزاج جنسی اش توانایی و تمایل کمتری به برقراری ارتباط زناشویی داشته باشد، اما فردی با مزاج جنسی دیگر، بر اساس خواسته و تمایل جسمی و جنسی اش اگر به استمرار این ارتباط اصرار نورزد، مشکلاتی برایش به وجود آید.


بهترین زمان برای برقراری روابط زناشویی


ارکان رابطه جنسی


پیش زمینه های شروع روابط همسران


ارکان جنسی


تدابیر غذایی پیش و پس از روابط جنسی


به سبب فعالیت بدنی، جذب مواد خوراکی در زمان برقراری روابط جنسی بیش از هر زمان دیگری خواهد بود. این پزشک مصرف نوشیدنی های سرد و تماس با هوای سرد قبل و بعد از مباشرت را منع و تنها خوردن لقمه ای چرب و شیرین را توصیه می کند. وی بخشی از مواد غذایی مفید و تقویت کننده را فهرست وار بیان می کند؛ نخود، لوبیا، گوشت بره و زرده تخم مرغ عسلی با نمک که از آن ها خون گرم و تر حاصل می شود و به فهرست جامعی از بذرها که در تقویت میل جنسی نقش بسزایی دارد اشاره می کند که از آن جمله می توان به بذر شلغم، بذر کتان، بذر زردک، بذر فلفل و مغزهایی همچون چلغوز، پسته، فندق و گردو اشاره کرد.


عوارض افراط در روابط زناشویی


به گفته این پژوهشگر طب سنتی، فردی که در روابط زناشویی زیاده روی می کند به مرور بدنش سرد و خشک می شود، حرارت درونی اش تحلیل می رود و خسته، ناتوان و ضعیف می شود و اگر در این شرایط بازهم به مباشرت اصرار ورزد، بدن بکلی سرد شده و حواس شنوایی و بینایی وی تحلیل می رود و ساق پاهایش سست می شود و دیگر قادر به تحمل وزن بدن نیست. پشت و کمرش مور مور می شود، گوشش به وزوز می افتد و به سرگیجه مبتلا می شود.


اثرات مثبت برقراری روابط جنسی


دکتر زارعیان با اشاره به این که دستیابی به نشاط و شادابی و دفع افکار نامطلوب از اثرات مثبت برقراری رابطه زناشویی است، می گوید: به جرات می توان گفت هیچ عاملی به اندازه برقراری رابطه زناشویی رضایتمند نمی تواند در تخلیه استرس های روزمره همسران تاثیر پر رنگ و بسزا داشته باشد. وی تصریح می کند بر اثر یک فعالیت جنسی موفق و مطلوب، موجباتی فراهم می شود که فرد پردل و شجاع می شود، خشمش فرو می ریزد و با وقار می شود.


به گفته این پزشک و متخصص طب سنتی، به نظر می رسد وقتی افراد به پزشک مراجعه می کنند، گرفتن شرح حال جنسی از آنان بسیار ضروری باشد و این در صورتی امکان پذیر است که پزشک تسلط کامل در مباشرت و آداب آن داشته باشد و علاوه بر درمان بیماری بتواند نسخه ای در این خصوص برای بیمار تجویز کند.

دکتر محمد علی زارعیان، پزشک و دبیر انجمن تحقیقات طب سنتی ایران

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-02-18 20:25:54منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
16932





نظر شما در مورد مطلب ارکان مهم رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نشانه رابطه ای که به ازدواج منجر نمی شود
نشانه رابطه ای که به ازدواج منجر نمی شود

اهمیت اهداف دو طرف در ازدواج
اهمیت اهداف دو طرف در ازدواج

افتادگی سینه
افتادگی سینه

تاثیر کاندوم در کیفیت رابطه جنسی
تاثیر کاندوم در کیفیت رابطه جنسی

در مورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم
در مورد مشاوره ازدواج و زناشویی بیشتر بدانیم

آنچه باعث تن فروشی می شود
آنچه باعث تن فروشی می شود










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9843

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287606

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام