تاثیر رابطه جنسی بر طول عمر زن و شوهر

تاثیر رابطه جنسی بر طول عمر زن و شوهر

تاثیر رابطه جنسی در طول عمر،رابطه جنسی و طول عمرزن و شوهر،چنانچه میدانیم در سالهای اخیر مقوله رابطه جنسی به عنوان یکی از تابوهای جوامع بشری بار منفی و مذموم خود را کم کم از دست داده وامروزه نگاهی مثبت وپذیرفتنی به این رفتار غریزی انتظار میرود . آنچه اهمیت و جایگاه ویژه رابطه جنسی را خاطر نشان میسازد تحقیقات گسترده پژوهشگرانی است که هر روز یافته ای نوین را در تایید نقش سکس در سلامتی به جامعه بشری عرضه میدارند .

سالهاست که متخصصین امور بهداشتی در تلاشند که با شناسایی مجموعه فاکتورهای دخیل بر کیفیت و کمیت زندگی انسانها ، توصیه های لازم را در راه بهره وری بیشتر ازتندرستی ارائه گر باشند. یکی از زمینه های مورد علاقه محققین بررسی رابطه میزان دفعات ارتباط جنسی و نرخ مرگ و میر بوده است . در این راستا تیم مطالعاتی مرکب از پژوهش گران دانشگاه بریستول و دانشگاه کویینز کار مشترکی را به مدت 10 سال بر روی 1000 مرد بین 59-49 سال انجام داده اند . زندگی جنسی و میزان دفعات ارتباط جنسی این افراد به طور منظم ثبت و ضبط گردیده هر یک در سه گروه یا طبقه جایگزین شدند . گروه اول کسانی بودند که هفته ای دو بار یا بیشتر مبادرت به برقراری رابطه جنسی مینمودند ، گروه دوم افرادی که کمتر از هفته ای دو بار تمایل به برقراری رابطه جنسی داشتند و نهایتاً گروه سوم که ماهی یکبار یا کمتر شرایط برقراری رابطه جنسی را تجربه میکردند. در طول ده سال میزان فعالیت جنسی این افراد مرتباً تحت نظر میبود و چنانچه در این اثنا مرگ و میری برای آزمودنی ها اتفاق افتاده بود با توجه به میزان دفعات برقراری رابطه جنسی و تجربه ارگاسم در آنها ، سعی در تشخیص رابطه گردید . چنانچه محققین انتظار میداشتند نرخ مرگ و میر در افرادی که در سابقه خود ارگاسم های بیشتر یا دفعات سکس بیشتری میداشتند بسیار کمتراز افراد گروه دوم و به ترتیب گروه دوم نرخ مرگ و میری کمتر از گروه سوم را نشان میدادند .

از طرفی تحقیقات دانشگاه دوک نیز اشاره بر این دارند که زنانی که در طول زندگی خود از سکس بیشتر و ارگاسم متعدد تری برخوردار بوده اند فرایند سالخوردگی را آهسته تر سپری کرده و مرگ و میر ناشی از مشکلات و بیماری های قلبی کمتردر آنها گزارش شده است. در پژوهشی که با همین نیت در کشور سوئد انجام شده نشان داده شده است که در بین افراد فعال از نظر جنسی میزان مرگ زودرس یا فوت در سنین میانسالی و نه کهنسالی کمتر دیده شده است.

تاثیر رابطه جنسی بر طول عمر

با توجه به نتایچ فوق بار دیگر نقش مهم و اساسی برقراری رابطه جنسی در تندرستی پر رنگ تر به نظر میرسد و اگر تا به امروز کلمه سکس یاد آور مشکلاتی چون ایدز ، بیماری های مقاربتی و یا صرفاً تجربه لذت بخش از یک رفتار شرم آلود و گناه آمیز بوده از این پس به عنوان رفتاری بس ارزشمند و موثر در تندرستی تن و روان مورد تمجید قرار گیرد. اگر چه گاه شرایط خاص بدنی ، بیماری های جسمانی ، دلواپسی های روانی ، خاطرات ناخوشایند دوران کودکی ، متد های غیر علمی تعلیم و تربیت خانوادگی و یا اطلاعات ناقص جنسی امکان بهروری کامل از این سرمایه غریزی را محدود میسازد ، لیکن بر ماست که نسبت به فاکتورهای تاثیر گذلر آگاه بوده در راه بهینه سازی رفتار جنسی خود گام برداریم .

دکتر محبی / پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

قدرت جنسی مردان در طول سالهای عمر

تاثیر رابطه جنسی بین زوجین بر روی سلامتی

اثر بوسیدن عاشقانه همسر بر سلامتی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-03-20 20:23:43منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
28643





نظر شما در مورد مطلب تاثیر رابطه جنسی بر طول عمر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




گفتگوهای جنسی قبل از ازدواج
گفتگوهای جنسی قبل از ازدواج

چرا خانم ها برخی مردان را رد میکنند
چرا خانم ها برخی مردان را رد میکنند

بیماری هایی که باعث ناباروری در زنان می شود
بیماری هایی که باعث ناباروری در زنان می شود

5 سوال جنسی زنان
5 سوال جنسی زنان

چرا زنان نباید سکوت کنند؟
چرا زنان نباید سکوت کنند؟

علت افزایش تنوع طلبی جنسی مردان و زنان در جامعه
علت افزایش تنوع طلبی جنسی مردان و زنان در جامعه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

24535

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266460473

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام