عواملی که باعث نفرت و شک به همسر میشود

عواملی که باعث نفرت و شک به همسر میشود

 

عواملی که باعث شک کرد نبه همسر میشود،عواملی که باعث نفرت از همسر میشود،خیانت همسر، شک به همسر

متخصص اعصاب و روان هشدار داد: تجسس و کنجکاوی های همسران نسبت به یکدیگر موجب ایجاد نگرانی های دائمی،اضطراب و به تدریج منجر به خشم و نفرت خواهد شد.

دکتر فربد فدائی  تأکید کرد: در مورد تجسس همسران در احوال یکدیگر، تمایل به این که فرد از همه مسائل اطرافیان سر در آورد و این احساس که شاید دیگران موضوعاتی را از وی پنهان می کنند یا دروغ می گویند و به وی خیانت می ورزند گفتنی بسیار است.



عامل اول/ فرافکنی


وی ادامه داد: مهم تر از همه آن که وقتی افراد عادی درباره دیگری صحبت می کنند، عمومأ بیش از آن که درباره فرد دیگر اطلاعاتی به دست دهند در مورد خود به صورت نا دانسته اطلاعاتی در اختیار دیگری می گذارند و این همان وضعیتی است که در علوم رفتاری "فرافکنی" نامیده می شود.

مدیرگروه روانپزشکی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطرنشان کرد: یعنی فرد دیدگاه ها، خواسته ها و یا ترس هایی را که خودش دارد و برای خود و دیگری ناپسندیدنی و نامطلوب را به صورت ناخودآگاه به دیگری نسبت می دهد.

وی همچنین افزود: حال به دنبال آن فردی که تمایل به خیانت به همسرش را دارد با فرافکنی احساس می کند زنش هم قصد خیانت به او را دارد.

دکتر فدائی برای درک بیشتر این موضوع یادآور شد: همچنین پدری که نسبت به فرزند خود با خشونت و بی ادبی رفتار می کند بالطبع فرزندش را متهم می کند که نسبت به پدر بی ادب و پرخاشگر است.

وی تصریح کرد: حال به دنبال چنین مسائلی اضطراب فرد در مورد بد بودن خود فرد از بین می رود و با متهم کردن طرف مقابل، به خود اجازه می دهد که چون همسرم قصد خیانت به من را دارد پس من هم مجاز به خیانت هستم.

این روانپزشک تأکید کرد: در واقع این یکی از ساز و کارهای است که منجر به تجسس در احوال دیگران می شود.



عامل دوم/ احساس ترس، ضعف و نداشتن اعتماد بنفس



وی اظهار کرد: فردی که گمان می کند موجود ضعیف، نامطلوب و به در نخوری است، می کوشد تا با متهم کردن دیگران بر آنها برتری یابد و اصولأ گمان می کند که چون انسان ضعیفی است لابد دیگران دوستش ندارند و با او بد رفتاری می کنند.



عامل سوم/ یادیگری و آموزش


عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران، گفت: برای نمونه کودکی که با والدین بد گمان زندگی می کند نادانسته تحت تأثیر دیدگاه و ذهنیت آنها قرار می گیرد و فکر می کند همان طور که پدرم می گوید لابد همه زن ها بی وفا هستند. یا همان طور که مادرم می گوید لابد همه مردها می خواهند سر زن ها کلاه بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: گذشته از این موارد که در افراد به ظاهر سالم عامل شک و بدگمانی به همسر و اطرفیان است، گاهی اوقات در بیماری های شدید روانی یعنی روان پریشی ها دیده می شود بدون هیچ علت قبلی شخص احساس می کند همسرش به وی خیانت می کند در حالی که هیچ گونه شواهدی دال بر این موضوع وجود ندارد و او هیچ دلیلی را هم نمی پذیرد.



توهمات شنوایی


دکتر فدائی اظهار کرد: گاهی اوقات علت این قبیل هذیان ها توهمات شنوایی است،یعنی بیمار صداهایی می شنود که می گوید همسرت به تو خیانت می کند و یا همسرت می خواهد اموال تو را به نام خودش کند و... که به طبع بیمار هم تحت تأثیر این توهمات شنوایی دچار هذیان می شود.

وی درمان موارد خفیف این قبیل مشکلات را روش های مشاوره و روان درمانی و موارد شدید را فقط با درمان دارویی نیز امکان پذیر اعلام کرد.

وی اذعان کرد: به دنبال تجسس و کنجکاوی های بی رویه برخی همسران در احوال هم بسیاری از آنها دیگر قادر به ادامه زندگی مشترک نخواهند بود.

عضو هیئت مدیره انجمن روانپزشکان ایران هشدار داد: در موارد روان پریشی درمان زیر نظر روانپزشک از اهمیت بسزایی برخوردار است و در غیر این صورت وقوع مسائل کیفری، ضرب و جرح و حتی قتل نیز امکان پذیر است.

وی همچنین توصیه کرد: باید دانست که تجسس و سوء ظن در احوال شریک زندگی یک مسئله عادی نیست و زمانی که زوجین با این موضوع برخورد کردند باید خیلی سریع به فکر چاره باشند.

منبع : شفا آنلاین

 

حس شک به همسر

از کجا بفهمیم فردی قبلا رابطه جنسی داشته

رفتار با شوهر شکاک

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-03-27 19:24:38منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
17583





نظر شما در مورد مطلب عواملی که باعث نفرت و شک به همسر میشود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج
مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج

فاصله سنی چقدر مهم است ؟
فاصله سنی چقدر مهم است ؟

فاکتورهای خطر در ارتباط با نازایی مردان
فاکتورهای خطر در ارتباط با نازایی مردان

ارتباط کلسترول با میل جنسی
ارتباط کلسترول با میل جنسی

چه کسانی بیشتر خودکشی می کنند
چه کسانی بیشتر خودکشی می کنند

همسرم یا خیانتم را ببخش یا ترکم کن
همسرم یا خیانتم را ببخش یا ترکم کن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10030

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287793

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام