چگونه زندگی خوبی و شادی با همسر داشته باشیم

چگونه زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم

در این نوشتار سعی شده به صورت خلاصه به راهکارهای عملی اشاره شود که می‌تواند به ما برای داشتن و تداوم ازدواجی سالم و زندگی‌ای شاد کمک کند .

برای زندگی  شاد با همسر برای یکدیگر وقت بگذاریم

در زندگی پرتنش و ماشینی امروزه، همسران نیازمند گذراندن وقت و زمان کافی با یکدیگر هستند. سعی کنیم به طور منظم برنامه‌ای برای گفت‌وگو و گذراندن آخر هفته و تعطیلات با یکدیگر داشته باشیم و اوقات خوشی را کنار یکدیگر و برای هم بسازیم.

برای داشتن زندگی خوب با همسر  راه‌های گفت‌وگو با یکدیگر را بیاموزیم

بحث و اختلاف نظر بخشی طبیعی در یک زندگی مشترک است. با این حال، زمانی که در زندگی زناشویی بحث و مشاجره افزایش یابد و تبدیل به عادت شود، چراغ خطر زندگی روشن می‌شود. ابتدا لازم است ریشه مشکلات را شناسایی کنیم وسپس یاد بگیریم با درک مساله موضوع را چگونه بیان کنیم. وضعیت بحرانی را مدیریت کنیم و با ایجاد حس امنیت در خود و همسرمان مساله را شفاف و راه‌حل را پیدا نماییم.

برای زندگی زناشویی شاد همیشه به یکدیگر احترام بگذاریم

هنگامی که یک زن و شوهر نتوانند به یکدیگر احترام بگذارند، آنها اغلب به این بی‌احترامی عادت می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که هیچ چیز نمی‌تواند سریع‌تر از هتک حرمت و بی‌احترامی یک رابطه را به نابودی و پایان بکشاند. آنچه به ما برای درمان رابطه‌مان کمک می‌کند، احترام متقابل به یکدیگر در تمامی اوقات و بویژه شرایط سخت است.

خودمان را بشناسیم

در اکثر ازدواج‌های ناسالم افراد بدون شناخت کامل از خود به دنبال کشف دنیای ناشناخته طرف مقابل می‌روند، در نتیجه بدون درک ناتوانی‌های خود همیشه بر روی نقاط ضعف شریک خود متمرکز می‌شوند. صرف‌نظر از این‌که مدت زمان آشنایی ما چه میزان بوده است و رویاهای آینده شریک زندگی‌مان چیست و چه ترس‌هایی دارد، نکته مهم‌تر این است که ابتدا متوجه آرزوها، ترس‌ها و رویاهای شخصی خود باشیم. بدون کشف خود واقعی‌مان نخواهیم توانست به شناخت درستی از طرف مقابلمان برسیم و یا به تحقق رویاهای دیگری کمک کنیم.

صمیمیت را کشف کنیم

صمیمیت و نزدیکی می‌تواند رابطه ما را به یک سطح کاملا جدید از لذت باز کند. به یاد داشته باشیم که صمیمیت همیشه به معنای نزدیکی فیزیکی نیست. جنبه اغلب فراموش شده صمیمیت نوع عاطفی آن است. یک مثال از صمیمیت عاطفی ایجاد فضایی امن برای شریک زندگی خود و اشتراک گذاشتن احساساتمان با اوست.

گاه فعالیت‌های یکسان داشته باشیم

انجام کارها به صورت انفرادی بد نیست اما داشتن تمایلات و فعالیت‌های یکسان در یک ازدواج سالم به شکل چشمگیری جلوه‌نمایی می‌کند و برای طرفین فرصتی برای به اشتراک‌گذاری و سازش بیشتر می‌سازد. فعالیت مشترک ممکن است حتی پخت و پز و یا خوردن غذاهای جدید با هم، رفتن برای پیاده‌روی و یا بازی جدید باشد. هدف تنها این است که هردو کنار یکدیگر به کاری خارج از فعالیت‌های روزمره توجه و علاقه داشته باشیم.

ارتباطات معنوی خود را حفظ کنیم

بسیاری از زوج‌ها زمانی که ارتباطات معنوی یکسانی دارند نوع جدیدی از نزدیکی را تجربه می‌کنند. این ارتباط می‌تواند در بسیاری از روش‌های مختلف انجام شود. به‌عنوان مثال ممکن است از طریق وابستگی به یک مکان مقدس، از طریق مدیتیشن و یا بسادگی صرف وقت در طبیعت و یا مکالمات صمیمی به دست آورده شود.

مهارت‌های ارتباطی را بهبود بخشیم

توانایی صحبت کردن و گوش دادن به یکدیگر کلید بسیار مهم برای یک ازدواج سالم است. شما هرگز نباید فرض کنید که شریک زندگی شما می‌داند شما چه فکر و یا چه حسی دارید. گوش کردن موثر مهارتی است که امروزه از طرق مختلف و از منابعی مانند کتاب، کارگاه آموزش و دوره‌های آنلاین قابل یادگیری و بهبود است. همه این گزینه‌ها می‌تواند کمک موثری برای برقراری و حفظ ارتباط ما باشد.

گرداوری شده توسط : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چگونه زندگی زناشویی موفقی داشته باشیم

چطور رابطه خوبی با همسر داشته باشیم

تمرینات لازم برای بهتر شدن رابطه جنسی

رابطه جنسی صمیمانه در زوجین

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-06-22 18:57:21منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
24935





نظر شما در مورد مطلب چگونه زندگی زناشویی خوبی داشته باشیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




انگیزه های غلط برای ازدواج
انگیزه های غلط برای ازدواج

دودلی در مورد ازدواج با کسی که با او رابطه داریم
دودلی در مورد ازدواج با کسی که با او رابطه داریم

کاندوم زنانه يا FC چيست؟
کاندوم زنانه يا FC چيست؟

علت سرگیجه در دوران قاعدگی
علت سرگیجه در دوران قاعدگی

چرا خودخوری می کنیم
چرا خودخوری می کنیم

چگونه با شکست عاطفی کنار بیاییم
چگونه با شکست عاطفی کنار بیاییم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15332

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293095

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام