بهبود شور و اشتیاق در رابطه زن و شوهر

حفظ اشتیاق در رابطه زن و شوهر

آیا گذر زمان، از شور و شوق زن و شوهرنسبت به هم می کاهد؟ چرا این اتفاق می افتد و چگونه می توان رابطه را بهبود بخشید؟

اوایل ازدواج برای خیلی از زن و شوهرها حتی آنهایی که عمری را به پای هم سپری کرده اند مثل یک رویا می ماند. شاید تعجب کنید اما آن چیزی که این دوران را به یک دوران رویایی تبدیل می کند حواس پنجگانه آماده و بدون زنگار نو همسران است: دو چشمی که فقط به روی همسر و دلخواسته های او باز می شود، دو گوشی که با کمترین تمایل به قضاوت کردن شنوای حرف ها و درد دلهای همسر است، زبانی که بیش از هر چیز به مهر و آشتی با همسر می چرخد، بینی که عطر تن همسر را از میان صدها نفر تشخیص می دهد و دستها که مثل یک صراف عاشق، دل را با دل مبادله می کند.

اما وقتی پای سالها و دهه ها وسط می آید، زنگار غفلت که حاصل ترکیب خستگی، فشارهای رنگارنگ زندگی، یکنواختی و... با باورهای اشتباه همسران درباره طبیعت ازدواج است،بر رابطه می نشیند و همسران را به سمت و سوی احساس تنهایی و حسرت سوق می دهد. در این هنگام است که به حکم عقل –که فرمانروای عشق راستین است- باید زنگار از رابطه زدود. چگونه؟ با دست گرفتن سمباده ای از جنس مهربانی های کوچک و نامشروط و صیقل دادن دوباره حواس پنجگانه. این کارها گرچه کوچک و ساده اند و حتی شاید در نگاه اول پیش پا افتاده به نظر برسند اما امتحان خود را در عرصه زنگار زدایی از زندگی مشترک پس داده اند.

روشهایی برای افزایش اشتیاق در رابطه زن و شوهر

1. سمباده کشی چشمها: برای نگاه کردن به چهره و ظاهر همسر روزانه دست کم یکی دو دقیقه وقت صرف کنید. زیبایی و ملاحتی را که اول بار شما را مجذوب این صورت کرد دوباره کشف کنید. چین و چروکهای صورت او ماحصل عمری است که در کنار شما گذرانده است، تقدس و زیبایی این چروک ها را به چشمهایتان یادآوری کنید. به غیر از ویژگیهای ظاهری، چشمهایتان را در مورد زیبایی های اخلاقی همسر نیز تیزبین تر کنید. ببینید کدام یک از خصلتهای او بیشتر شما را جذب می کند. این ویژگی ها را در چشم خودتان بزرگ کنید. بخشی از توان چشمهایتان را صرف توجه به علایق همسر مثل با هم دیدن برنامه های تلویزیونی، رفتن به سینما، خواندن کتابهای مورد علاقه همسر برای او، با هم قرآن وادعیه خواندن، به تماشای طبیعت نشستن در کنار او، دیدن حساسیت هاو خوبیهای همسر نمایید. مشغله های او را نیز ببینید و سعی کنید حتی المقدور از بار آن کم کنید.

2. سمباده کشی گوشها: همان طور که اگر مجرای گوش مرتب پاکسازی نشود به دلیل تجمع جرمها شنوایی کاهش پیدا می کند، پاکسازی نکردن آن از قضاوت و ذهن خوانی همسر نیز قدرت درک دغدغه های واقعی او را پایین می آورد. در طی زمان بعضی از حرفها و بخصوص گله ها و شکایت های همسر آنقدر تکرار می شوند که «ف» را نگفته طرف دیگر «فرحزاد» را رفته و برگشته و بهمین دلیل گرچه سکوت برقرار است و ظاهرا گوشها در اختیار همسر، اما در واقع شنونده جای دیگری سیر می کند. اگر می خواهید گوشهایتان را صیقل بدهید تمام آن شنیده های تکراری را با گوشه دستمال محبت از گوشتان پاک کنید و بدون قضاوت و با همدلی به گفته های همسرتان دل بسپارید و سعی کنید علت ناراحتیهای او را درک کنید و در جهت رفع آن اقدام نمایید. یک راه دیگر برای خارج کردن زنگار از گوش، گوش سپردن به آواها و موسیقیهای مورد علاقه همسر در خلوتهای دو نفره است.

3. سمباده کشی زبان: حرفهای خوب بزنید، از همانها که اوایل ازدواج ورد زبانتان بود. همسرتان را با کلمات قشنگ و محترمانه صدا کنید. از زیباییهای همسرتان تعریف کنید. در خلوت و جلوت محاسن او را بیان کنید. بی خیال کیفیت صدایتان برای او آوازهای عاشقانه بخوانید و او را به همخوانی تشویق کنید. غذاهای مورد علاقه همسرتان را بشناسید و روزهایی که دور همید آنها را با تزئینی زیبا آماده و ارائه کنید.

4. سمباده کشی بویایی: بوهای مورد علاقه همسرتان را دوباره شناسایی کنید و خانه را پر کنید از این بوهای خوش.

5. سمباده کشی بساوایی: گرم و صمیمی همسرتان رادر آغوش بکشید و او را ببوسید. دستهای او را نوازش کنید و شانه هایش را ماساژ بدهید.

هر روز دست کم یک مورد از این کارها را انجام دهید، بی توقع و نامشروط. بعد از مدتی این سوال برای شما هم پیش خواهد آمد که چه کسی گفته است گذر زمان، ازعشق زن و شوهری کم می کند؟

منبع : tebyan.net

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نحوه بازسازی و تقویت رابطه جنسی

گرم نگه داشتن رابطه جنسی

افزایش شور و شوق در زندگی زناشویی

چطور رابطه جنسی بهتری با همسر داشته باشیم

6 گام برای بهتر شدن رابطه زناشویی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-07-14 19:07:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
16620





نظر شما در مورد مطلب حفظ اشتیاق در رابطه زن و شوهر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خواستگاری دختر از پسر
خواستگاری دختر از پسر

ملاکهای اشتباه در انتخاب همسر
ملاکهای اشتباه در انتخاب همسر

تعیین جنسیت فرزند بر اساس زمان رابطه جنسی
تعیین جنسیت فرزند بر اساس زمان رابطه جنسی

عواملی که لذت جنسی را نابود میکند
عواملی که لذت جنسی را نابود میکند

چطور بفهمیم پیر شدیم
چطور بفهمیم پیر شدیم

قبل از طلاق به بعد از طلاق فکر کنید
قبل از طلاق به بعد از طلاق فکر کنید










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8788

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286551

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام