عوامل موثر برای داشتن زندگی شاد با همسر

ملزومات زندگی زناشویی شاد

لازمه زندگی زناشویی شاد

1. در کنار هم و دست در دست قدم بزنید.
زوج‌های شاد در کمال راحتی دست در دست و در کنار هم قدم می‌زنند به جای آنکه یکی از آن‌ها با بی میلی و پشت دیگری راه برود.آن‌ها میدانند که در کنار هم بودن مهم‌تر از دیدن مناظر در طول مسیر است!


2. اعتماد و بخشش را عادت همیشگی خود کنید.
زوج‌های شاد هنگامی که بحث و مخالفتی با یکدیگر دارند و از عهده حل کردن آن بر نمی‌آیند،به جای غرغر کردن و بی اعتمادی به یکدیگر، غالب گذشت کرده و به یکدیگر اعتماد می‌کنند.

3. رفتن به بستر در یک زمان مشخص
زمانی را که تازه ازدواج کرده بودید را به یاد میاورید، زمانی که برای باهم خوابیدن و عشق بازی کردن نمی‌توانستید صبر کنید؟ زوج‌های شاد تلاش می‌کنند که همیشه در زمان مشابهی به بستر بروند حتی اگر یکی از آن‌ها دوباره از بستر برای انجام کاری بیرون رود در حالی که همسرش در خواب به سر می‌برد.و زمانی که پوست آن‌ها با هم تماس پیدا می‌کند به تدریج باعث حس خوشایندی شده تا اینکه یک یا هر هردوی آن‌ها از لحاظ جنسی برانگیخته می‌شوند.


4. تمرکز بر علایق مشترک
پس از آنکه شور و شوق جنسی طرفین فروکش می‌کند، معمولاً افراد فکر می‌کنند که مشترکات زیادی ندارند. اما همین مشترکات هرچند محدود و کارهایی که می‌توانید با هم انجام دهید کم اهمیت قلمداد نکنید. زوج‌های شاد تمرکز خود را گسترش علایق مشترک خود می‌گذارند. البته توجه داشته باشید که همزمان به علایق خود نیز توجه داشته باشید. این کار باعث می‌شود که هم بیشتر به همسرتان علاقه‌مند شوید و هم بیش از اندازه خود را وابسته نشان ندهید


5. بیشتر به کارهای مثبت و درست همسرتان توجه کنید تا اشتباهاتش.
اگر به دنبال اشتباهات همسرتان باشید همیشه چیزی پیدا خواهید کرد. اگر به دنبال نکات و کارهای مثبتش نیز باشید بازهم همیشه چیزی پیدا خواهید کرد. زوج‌های خوشبخت همیشه به دنبال نکات مثبت یکدیگر می‌گردند.


6. بعد از کار و مشغله‌های روزانه به محض دیدن یکدیگر هر چه زودتر یکدیگر را در آغوش بگیرید.
پوست بدن ما حافظه‌ای دارد که توانایی به خاطر سپردن "لمس خوب" (عشق و نوازش)، "لمس بد" (تجاوز و تنبیه) و "نبود لمس" (بی توجهی و غفلت) را دارد. زوج‌های که در هنگام دیدن و سلام کردن یکدیگر را در آغوش می‌کشند پوست خود را همیشه غرق در حالت "لمس خوب" نگه می‌دارند. که این کار می‌تواند نیاز شما به تعلق داشتن را ارضا کند.


7. هر روز صبح جمله "دوستت دارم" و "روز خوبی داشته باشی" را بگویید.
گفتن این جملات راهی عالی برای افزایش تحمل و صبر هر یک از طرفین در برابر نارضایتی‌ها روزمره، ترافیک، صف‌های طولانی و... است که در طول روز با ان‌ها مواجهه می‌شوند.


8. هر شب به همسرتان شب به خیر بگویید صرف نظر از اینکه چه حسی دارید.
با این کار به همسرتان نشان می‌دهید صرف نظر از اینکه چقدر از دست او ناراحت هستید، بازهم به ارتباط با او تمایل دارید. این کار نشان می‌دهد رابطه شما با یکدیگر بسیار بزرگ‌تر و مهم‌تر از این است که هر اتفاق کوچک و ناراحت کننده‌ای آن‌را خدشه دار کند.


9. در طول روز اوضاع را چک کنید.
با همسرتان در محل کار و یا خانه تماس بگیرید و ببینید که روز چگونه سپری می‌کند. این کار باعث می‌شود تا از اوضاع و حال و هوای همسرتان در طول روز باخبر شوید و هنگامی که بعد از کار یکدیگر را می‌بینید هماهنگی و انتظارات بهتری با یکدیگر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر همسرتان روز ناخوشایندی داشته، دلیلی ندارد که از او انتظار داشته باشید تا در مورد اتفاق خوبی که برای شما افتاده شوق و اشتیاق و هیجان نشان دهد.


10. از اینکه با همسرتان دیده شوید به خودتان افتخار کنید.
زوج‌های رضایتمند از اینکه باهم دیده شوند خوشحالند و اغلب اوقات در حالتی محبت آمیز قرار دارند. مانند دست در دست، دست روی شانه یا زانو و ... آن‌ها با این کار چیزی را به رخ نمیکشن بلکه فقط نشان می‌دهند که به یکدیگر تعلق دارند.
زوج‌های شاد و رضایتمند عادات رفتاری متفاوتی از زوج‌های ناراضی دارند. عادت رفتاری گسسته است که شما به طور خودکار آن‌را انجام می‌دهید و تلاش کمی برای انجام و ابقای آن انجام می‌دهید. در صورتی که رفتاری را روزانه تکرار کنید 21 روز طول می‌کشد تا تبدیل به یک عادت شود. پس یکی از رفتارهای بالا را انتخاب کرده و 21 روز آن را به طور منظم انجام دهید...حالا شما یک عادت مثبت دارید که رضایت زناشویی شما را افزایش می‌دهد. و اگر روزی نتوانستید آن را انجام دهید، نا امید نشوید. از همسرتان عذرخواهی و تقاضای بخشش کنید و به خودتان قول دهید که به عادات خود پایبند باشید!

ترجمه:علی غیور

منبع:psychologytoday

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چطور زندگی زناشویی موفقی داشته باشیم

رابطه جنسی بهتر با همسر

چطور رابطه شادی با همسر داشته باشیم

چطور رابطه خوبی با همسر داشته باشیم

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-07-17 18:58:54منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
14914





نظر شما در مورد مطلب ملزومات زندگی زناشویی شاد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چطور رابطه عاطفی را به خوبی پایان دهیم
چطور رابطه عاطفی را به خوبی پایان دهیم

صحت بکار بردن واژه ی دوست دارم   ؟
صحت بکار بردن واژه ی دوست دارم ؟

باردار شدن با وجود دیابت
باردار شدن با وجود دیابت

کرونا روی چه قسمتی از بدن زنده می ماند
کرونا روی چه قسمتی از بدن زنده می ماند

حرفهایی که نباید به دیگران گفت
حرفهایی که نباید به دیگران گفت

آیا مردها به چند همسری علاقه دارند ؟
آیا مردها به چند همسری علاقه دارند ؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15175

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266478828

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام