مواقعی که باید به همسرتان نه بگویید

زمانی که باید به همسرتان نه بگویید

نه گفتن به همسر در روابط و زندگی زناشویی شاید برای هر زن و مردی سخت ترین کار باشد. ولی مواردی وجود دارد که شما باید قاطعانه به همسرتان نه بگویید.

همسرتان وقتی می‌خواهد به حریم‌تان سرك بكشد، به او نه بگویید

همسر حساسی دارید كه از شما می‌خواهد كلمه عبور حساب‌های اینترنتی‌تان را در اختیارش بگذارید و به او اجازه دهید كه وقت به صدا در آمدن زنگ پیامك، سراغ تلفن همراه‌تان برود؟ در این مواقع باید قاطعانه به او نه بگویید و بدون هیچ عذاب وجدانی، خواسته‌اش را نپذیرید. حتی به بهانه مشترك بودن در همه ابعاد زندگی، همسر‌تان حق ندارد سرزده شریك حساب‌های اینترنتی شما شود. شاید گاهی برحسب اتفاق با هم پای رایانه بنشینید، اما دلیلی ندارد كه در هر باری كه به صفحه فیس‌بوك یا ای‌میل‌تان وارد می‌شوید، او را هم در كنار‌تان بنشانید.

وقتی همسرتان می‌خواهد فرد دیگری باشید به او قاطعانه نه بگویید

در روز خواستگاری و ماه‌های نامزدی، دلیلی ندارد كه به‌ خاطر حفظ آرامش رابطه‌تان به همه خواسته‌ها و شروط فرد مقابل‌تان بله بگویید. اگر احساس می‌كنید بعضی خواسته‌های او شما را به آدم دیگری بدل می‌كند یا با اصولی برای زندگی‌تان ترسیم كرده‌اید همخوانی ندارد، شجاعانه به او نه بگویید. اگر برای كسب موقعیت اجتماعی دلخواه‌تان سال‌ها تلاش كرده‌اید اما همسر‌تان برخلاف میل شما می‌خواهد كار را كنار بگذارید، بدون تعارف به او نه بگویید و اگر می‌خواهد بیشتر از توان‌تان مسوولیت روی دوش‌تان بگذارد، به‌خاطر عواقب ناخوشایند این خواسته‌هایش، همان آغاز كار به او نه بگویید.

وقتی می‌خواهید تنها باشید به همسرتان نه بگویید

حال خوبی ندارید یا اینكه بعد از چند روز سخت كاری می‌خواهید جمعه‌تان را در تنهایی بگذرانید؟ در این شرایط حق شماست كه به خواسته همسر‌تان برای ‌مهمان دعوت كردن «نه» بگویید. دلیلی ندارد با هر حالی پذیرای دیگران باشید و در اوج كلافگی به آنها لبخند بزنید. اما مراقب باشید تعداد روزهای كلافگی‌تان در سال زیاد نشود. شاید پذیرش یكی، دو نه در سال برای همسر‌تان ممكن باشد اما اگر هر آخر هفته بخواهید خستگی را بهانه كنید و او را از دیدن كسانی كه دوست‌شان دارد محروم كنید، ممكن است رابطه‌تان شكرآب شود.

وقتی همسرتان حساب و كتاب بلد نیست، قاطعانه به او نه بگویید

برای همسر‌تان مهم نیست كه درآمد مشترك‌تان چقدر است و گاهی خرج‌هایی می‌تراشد كه توان پرداخت‌شان را ندارید یا برای جبران كردن‌شان به سختی می‌افتید؟ اگر همسر‌تان تا این اندازه با حساب و كتاب بیگانه است باید به خواسته‌اش برای خرید برخی چیزها یا هزینه كردن در برخی موارد نه بگویید. اما در چنین موردی تنها گفتن یك كلمه دو حرفی كافی نیست. احتمالا لازم است دلیل پاسخ منفی‌تان را هم با آوردن چند معادله ساده و قابل فهم برای او روشن كنید.

وقتی نمی‌خواهید با همسرتان رابطه زناشویی داشته باشید

حق شما و همسر‌تان است كه بعد از ازدواج از رابطه سالم زناشویی بهره‌مند باشید؛ اما چنین حقی در هر شرایطی قابل دست یافتن نیست. اگر بیمار شده‌اید، حال روانی‌تان مساعد نیست یا خسته هستید، دلیلی ندارد یك رابطه بدون لذت را به خود تحمیل كنید. شرایط‌تان را با همسر‌تان در میان بگذارید و با مهربانی و بدون زیر سوال بردن مردانگی‌اش به او یك نه موقت بگویید.

وقتی آماده مادری نیستید

حق هر كسی است كه بعد از ازدواج خود را در مقام پدر یا مادر ببیند. اما اگر تازه ازدواج كرده‌اید و از نظر روانی خود را آماده قبول چنین مسوولیتی نمی‌بینید، باید رودربایستی را كنار بگذارید و به خواسته همسر‌تان نه بگویید. برایش توضیح دهید كه چرا آمادگی چنین اتفاق بزرگی را ندارید و چقدر از او برای كسب این آمادگی زمان می‌خواهید. اگر منطقی موضوع را با او در میان بگذارید، می‌توانید بدون ضربه زدن به زندگی مشترك‌تان به او نه بگویید.

منبع : مجله سیب سبز

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

مواقعی که باید به همسرتان بگویید دوست دارم

مواقعی که رابطه جنسی اثر مطلوب دارد

چکار کنم شوهرم به خواسته هایم اهمیت دهد

مواقعی که میل جنسی زنان کم می شود

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-08-22 19:45:46منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
19341





نظر شما در مورد مطلب زمانی که باید به همسرتان نه بگویید چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




سردی و یکنواختی رابطه در نامزدی
سردی و یکنواختی رابطه در نامزدی

هویت بیرونی و اجتماعی  پسران بیش از شخصیت آنها مدنظر دختران است
هویت بیرونی و اجتماعی پسران بیش از شخصیت آنها مدنظر دختران است

پرسش و پاسخ بارداری
پرسش و پاسخ بارداری

فراموش کردن مصرف قرص ضد بارداری
فراموش کردن مصرف قرص ضد بارداری

چکار کنیم زودرنج نباشیم
چکار کنیم زودرنج نباشیم

زن جذاب از نظر مردها
زن جذاب از نظر مردها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12088

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289851

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام