علت و دلایل خیانت زن و مرد در زندگی زناشویی

علت خیانت زنان و مردان

آنچه مشخص است و نمیتوان پنهان کرد گسترش پدیده خیانت ( اعم از خیانت مرد به زن و خیانت زن به مرد) در جامعه است  که فقدان عشق و علاقه، سهل انگاری همسر، بی خطر دانستن اصل خیانت، زیاده خواهی را می توان از دلایل اصلی بی وفایی همسران به حساب آورد.

دلایل خیانت مرد به زن در زندگی زناشویی

دلیل شماره یک مردانه برای خیانت : از بین رفتن عشق و علاقه

افسوس که پس از گذشت زمان طولانی با هم بودن، برخی مردان آن عشق، علاقه و احساسی را که در ابتدا به همسرشان داشتند، از دست می دهند؛ در حالی که این رابطه به جزئی از وجودشان مبدل شده است. حقیقت آن است که جدایی بسیار دردناک بوده و تاثر برانگیز است؛ پس به جای جدایی باید چاره ای برای ادامه زندگی شیرین در کنار هم اندیشید.

دلیل شماره دو مردانه برای خیانت : جذاب نبودن همسر

گاهی اوقات سر کردن مدت طولانی با یکدیگر زنان را تنبل و سست می کند؛ به این معنا که دیگر آنان به ظاهر خود نمی رسند و مانند قبل جذابیتی ندارند و تلاشی هم برای جذب کردن شوهرشان نمی کنند؛ بنابراین مرد دیگر همسرش را مانند قبل زیبا نمی داند؛ بنابراین زندگی با او هیجان و لذت قدیم را نخواهدداشت.

دلیل شماره سه مردانه برای خیانت : سهل انگاری زنان

اکثر زنان خیلی سریع و راحت شوهرشان را به خاطر بی وفایی او می بخشند که این موضوع شاید به دلیل ترس از تنهایی یا رقیق القلبی و مهربانی آن ها باشد؛ حتی ممکن است برخی از زنان خود را مقصر اصلی خیانت شوهرشان بدانند و قدم هایی را برای بهبود روابطشان بردارند. این واقعیت که بسیاری از زنان به شوهرشان اجازه گریز از جرم را می دهند، ممکن است زمینه مضاعف شدن مشکلاتشان را فراهم کند.

دلیل شماره چهار مردانه برای خیانت : اخلاق و رفتار غیرقابل تحمل همسر

رفتارهای زشت، نق زدن ها و نزاع های مدام، عوامل مناسب و زمینه ساز ایجاد سردرد است و در تصور برخی مردان، البته به غلط، خیانت بهترین راه فرار از جهنم خانه و نیز بهترین مسکن برای آرام کردن این درد به شمار می رود.

دلیل شماره پنج مردانه برای خیانت : بی خطر شمردن خیانت

به قول معروف «ز دست دیده و دل هر دو فریاد/ که هرچه دیده بیند، دل کند یاد» این بیت قدیمی تا زمانی که دوربین مداربسته ای برای کنترل مردان وجود نداشته باشد، یک حقیقت به شمار می رود. برخی تصور می کنند در صورتی که خیانت کنند، نه کسی متوجه می شود و نه به کسی آسیبی می رسد و این استدلال را بهانه ای برای انجام عمل زشت خود قرار می دهند؛ اما لازم است این نکته را بدانید که هر قدر مردان به دلیل کنترل نشدن، حیله گرتر شوند، زنان به همان اندازه شبکه و ابزار کنترلی خود را گسترش خواهندداد!

دلیل شماره شش مردانه برای خیانت : خیانت همسر

برخی مردان وقتی به بی وفایی همسرشان پی می برند، تنها راه آرام کردن و فرونشاندن خشمشان را مقابله به مثل می دانند که این کار، عملی غیرمنطقی است.

دلیل شماره هفت مردانه برای خیانت : عدم تمایل خانم ها به برقراری روابط

برخی از زنان ممکن است تمایلی به برقراری روابط زناشویی با شوهر خود نداشته باشند یا کمتر به این موضوع اهمیت دهند که این امر ممکن است باعث فشارهای روانی و جسمانی به مرد شده و در نهایت منجر به کج روی او شود.

دلایل خیانت زن به مرد در زندگی زناشویی

خیانت های زنانه به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان از آن جمله به موارد زیر اشاره کرد:

دلیل شماره یک زنانه برای خیانت : فقدان رابطه ای گرم و صمیمانه با همسر

یکی از عوامل اصلی این خیانت ها روابط نامناسب زن و شوهر است، در واقع زمانی که زوجین، روابط خوبی نداشته باشند، این احتمال وجود دارد که خانم به همسرش خیانت کند. اختلالات که به مرور زمان برای برخی مردان به وجود می آید و نیز مشکلات شخصیتی باعث می شود که مرد نتواند به همسرش محبت کند که نتیجه این فقدان محبت و روابط گرم و صمیمی، خیانت خواهدبود. مسلما زنانی که از جانب همسرانشان محبت کافی دریافت کنند و یا روابط خوبی میانشان برقرار باشد، احتمال خیانت در آن ها بسیار کم است.

دلیل شماره دو زنانه برای خیانت : گذشته بی بند و بار زن

یکی دیگر از عوامل خیانت خانم ها، می تواند گذشته وی باشد؛ مثلا وقتی زن در خانواده ای آزاد و به اصطلاح، بی بند و بار پرورش یابد و تربیت شده باشد، تربیت غلط گذشته او باعث می شود حتی بعد از ازدواج هم این روابط را حفظ کند. برخی از زنان که در دوران مجردی روابط صمیمانه یا دوستی ها و روابط زیادی داشته اند، برایشان بسیار سخت است خود را در زمان تاهل کنترل کنند؛ بنابراین در همان چهارچوب به روابط خود ادامه می دهند.

دلیل شماره سه زنانه برای خیانت : داشتن احساس تنهایی

مسائل شخصیتی بسیاری وجود دارد که ممکن است یک زن به سختی دقایق یا ساعاتی را تنها و بیکار بگذراند و تحمل کند. آن ها وقتی می بینند همسرشان به دلیل مشغله کاری نمی تواند برای آن ها وقت بگذارد، برای پرکردن تنهایی شان ترجیح می دهند وقتشان را با دیگران یا جنس مخالف خود پر کنند.

دلیل شماره چهار زنانه برای خیانت : عوامل فردی و اختلالات شخصیتی زنان

عوامل فردی و اختلالات شخصیت و یا ویژگی های طرفین می تواند بستری برای خیانت باشد. وقتی در جامعه این روابط ناشایست، رواج یابد، امکان دارد زن وسوسه شود که این رابطه ها را تجربه کند.

دلیل شماره پنج زنانه برای خیانت : دوران مجردی محدود

برخی دیگر از زنان به دلیل اینکه گذشته خوبی نداشته اند و یا زمان مجردی خیلی محدود بوده اند، وقتی شرایطی را می بینند که در آن، زنان و مردان رابطه آزادانه ای با هم دارند، سعی می کنند برای جبران گذشته خود به خیانت رو بیاورند. در واقع شرکت در مهمانی های مختلط، ارتباط با دوست ناباب و مسائلی دیگر می توانند انگیزه خیانت را زیاد کنند.

دلیل شماره شش زنانه برای خیانت : مشکلات اقتصادی

مسئله دیگر مشکلات اقتصادی است که البته به تنهایی نمی تواند عامل خیانت زنان باشد؛ چرا که فرد ممکن است نیازهای مالی بیشتری را در خود احساس کند؛ ولی اگر پایبند چهارچوب های اخلاقی باشد، امکان ندارد در هر شرایطی، به دنبال وضعیت معیشتی بهتر با فرد دیگری باشد.

دلیل شماره هفت زنانه برای خیانت : اختلالات شخصیتی

برخی اوقات فرد نتوانسته با همسرش زندگی کند و به همین دلیل شاید بارها و بارها ازدواج کرده است. بهترین راهکار در این مورد این است که باید علت این رابطه ها در سطح فردی مشخص شود و فرد به روان شناس مراجعه کند. در حقیقت باید مشخص شود که فرد، گرفتار اختلالات شخصیتی است یا خیر؛ چون ممکن است درگیر روابط چندگانه شود و زیاد وفادار نباشد. برخی افراد نیز شخصیت ناهنجار و ضداجتماعی دارند؛ بنابراین در سطح خانوادگی باید مداخلات اجتماعی و فرهنگی صورت بگیرد. برای اینکه در جامعه زنان آسیب نبینند و نیز برای حفظ حریم خانواده، بیشتر خانواده ها باید آموزش ببینند و حتی لازم است آموزش هایی از طریق رسانه های گروهی، تلویزیون و رادیو صورت گیرد و این افراد باید بدانند که چنین مسائلی تا چه حد می تواند هم به آینده خود و هم به آینده فرزندانش، آسیب جدی وارد کند.

نتیجه : خیانت در زندگی امری نکوهیده و ضداخلاقی است که اثرات زیان بار آن قطعا دیر یا زود گریبان گیر فرد خواهدشد؛ بنابراین چنانچه مشکلاتی در روابط وجود دارد، باید با دید باز به آن ها نگریست و با اندیشه و تدبیر برای برطرف کردن آن ها کوشش کرد.

منبع :  ماهنامه کافه زندگی

بازنشر : پورتال سیمرغ

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نشانه های خیانت در زنان

نشانه های خیانت در مردان

عدم توجه به نیاز جنسی همسر دلیلی برای خیانت وی

چگونه خیانت همسرم را ببخشم

حس میکنم همسرم خیانت می کند

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-09-11 19:05:13منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
23847





نظر شما در مورد مطلب علت خیانت زنان و مردان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




رفتار مناسب در فاصله عقد تا عروسی
رفتار مناسب در فاصله عقد تا عروسی

مشاوره ازدواج : کدام را به عنوان همسر انتخاب کنم
مشاوره ازدواج : کدام را به عنوان همسر انتخاب کنم

تفاوت ارگاسم در زنان چاق و لاغر
تفاوت ارگاسم در زنان چاق و لاغر

تاثیر تلفن همراه در ضعف جنسی آقایان
تاثیر تلفن همراه در ضعف جنسی آقایان

علت افزایش مراجعه به روانشناس و روانپزشک
علت افزایش مراجعه به روانشناس و روانپزشک

رواج ناهمسانی جنسی
رواج ناهمسانی جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9270

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287033

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام