آموزش روش استفاده از کاندوم

آموزش روش استفاده از کاندوم

How to use a condom

چطور باید از کاندوم استفاده کرد،نحوه استفاده از کاندوم،نکات لازم در خصوص کاندوم

آموزش تصویری نحوه استفاده از کاندوم

همیشه وقتی بحث مسائل جنسی مطرح می شود، پیشگیری بهتر از درمان است. اگر شما برای مدت زمان طولانی از مسائل جنسی دور بوده اید و یا تازه کار هستید، بدانید که قبل از هر رابطه جنسی استفاده از کاندوم لازم است و اگر به طور صحیح استفاده شود، می تواند از انتقال بیماری های جنسی (STDها) از جمله ایدز جلوگیری کند. همچنین کاندوم ها به عنوان یک وسیله جلوگیری از بارداری نیز می توانند نسبتا موثر باشند. به منظور استفاده صحیح از یک کاندوم مردانه، مراحل چگونه زیر را دنبال کنید.

استفاده از کاندوم

خیلی آهسته پوشش کاندوم را از لبه زیگ زاگی آن باز کنید. در هر طرف پوشش به منظور باز کردن سریع و آسان لبه های زیگ زاگی طراحی شده است.
•    برای باز کردن پوشش کاندوم از قیچی، دندان، چاقو یا هر وسیله نوک تیزی استفاده نکنید. مراقب باشید در باز کردن پوشش، کاندوم را پاره نکنید.
•    اگر شما فقط یک عدد کاندوم در دسترس دارید، مراقب باشید آن را خراب نکنید!

 


۲   پشت و روی کاندوم را مشخص کنید. با نگاه کردن به کاندوم متوجه می شوید که کاندوم از کدام طرف باز می شود اما اگر در فضای تاریکی هستید، با استفاده از انگشتتان جهت باز شدن کاندوم را لمس کنید:
•    یک انگشتتان را در یک طرف کاندوم قرار داده، همانطور که کاندوم را بین شست و انگشتتان گرفته اید، انگشت را کمی به داخل کاندوم همانند شکل فشار دهید.

به آرامی کاندوم را با انگشتانتان در یک جهت باز کنید. اگر کاندوم باز نمی شود، پس برای کشیدن آن بر روی آلت تناسلی جهت را تغییر دهید.

•    به آرامی کاندوم را با انگشتانتان در جهت دیگر باز کنید. اگر براحتی کاندوم باز می شود، از همین جهت آن را بر روی آلت تناسلی بکشید.
•    احتیاط کنید: کاندوم را بیش از یک دور ( نیم سانتی تر) باز نکنید زیرا این کار موجب کاهش تاثیر کاندوم می شود و همچنین پوشیدن آن را نیز سخت می کند. بنابراین، پس از اینکه جهت باز شدن کاندوم را تعیین کردید، کاندوم را دیگر باز نکنید.

از کاندوم چطور باید استفاده کرد

۳   مطمئن شوید که سر کاندوم مستقیم و در جهت بیرون است. معمولا سر کاندوم باید رو به بیرون باشد اما گاهی اوقات در هنگام بسته بندی ممکن است تغییر کرده باشد. بنابراین، مطمئن شوید که سر کاندوم شما مانند همه کاندوم ها به صورت صحیح در جهت بیرون قرار داشته باشد.

نحوه کشیدن کاندوم روی آلت

۴   روان کننده بزنید. اگر آلت تناسلی ختنه نشده است، در داخل نوک کاندوم، یک قطره روان کننده محلول در آب بریزید. این کار موجب می شود که کاندوم براحتی بر روی پوست آلت کشیده شود. مطمئن شوید که از این روان کننده به مقدار خیلی کم استفاده می کنید.

چگونه از کاندوم استفاده کنیم


۵   مطمئن شوید که آلت تناسلی به طور کامل، تحریک شده و نعوظ پیدا کرده است.همیشه کاندوم باید به طور مناسب بدون تنگی یا گشادی بر روی آلت کشیده شود. اگر کاندوم پیش از نعوظ کامل آلت بر روی آن کشیده شود، در این حالت، کاندوم در هنگام رابطه جنسی پاره خواهد شد.
•    اگر برای تحریک و نعوظ کامل آلت به زمان بیشتری نیاز دارید، کاندوم را به صورت آماده در کناری قرار دهید. هنگامی که احساس می کنید آماده هستید، دوباره آن را برداشته و استفاده کنید.

کاندوم

سر کاندوم را بگیرید. سر کاندوم را همانند شکل فشار دهید، با این کار هنگامی که شما کاندوم را می پوشید، هوا درون کاندوم وجود ندارد، در این صورت، احتمال پارگی کاندوم در حین رابطه جنسی کاهش یافته و همچنین در هنگام انزال، فضایی برای مایع منی وجود دارد.

۷   کاندوم را بپوشید.کاندوم باید براحتی بر روی آلت کشیده شود. اگر در حین کار شما متوجه شدید که کاندوم را در جهت اشتباه باز کردید، آن را دور انداخته و از یک کاندوم جدید استفاده کنید. اسپرم ها در مایعی که قبل از انزال از آلت خارج می شود نیز وجود دارند. بنابراین، اگر کاندوم به آن مایع آغشته شد، آن را کنار گذاشته و از یک کاندوم جدید استفاده کنید. استفاده از آن کاندوم نه تنها ممکن است موجب بارداری شود بلکه می تواند موجب انتقال بیماری های جنسی نیز گردد. طریقه استفاده از کاندوم به این بستگی دارد که آلت ختنه شده است یا نه.

با یک دست سر کاندوم را فشار دهید تا هوای آن خارج شده و با دست دیگر کاندوم را بر روی آلت باز کنید.کاندوم را به آرامی بر روی سر آلت قرار داده و آن را به عقب بکشید و به این ترتیب، کاندوم را بر روی آلت باز کنید. با یک دست انتهای کاندوم را در قاعده آلت نگه داشته و با دست دیگر سر آلت ختنه نشده را به درستی در داخل کاندوم جای دهید. در صورت لزوم، حباب های هوا موجود در زیر کاندوم را به آرامی از آن خارج کنید.

استفاده از کاندوم

۸   در صورت لزوم، از روان کننده بر روی کاندوم استفاده کنید. استفاده از روان کننده نه تنها احتمال پارگی کاندوم را کاهش می دهد بلکه برای همسرتان نیز مفید است. برخی از این روان کننده ها حتی حاوی اسپرم کش هستند که موجب کاهش احتمال بارداری می شوند مخصوصاً اگر شما قصد برقراری رابطه از مقعد را دارید، از روان کننده بر روی کاندوم استفاده کنید.
•    بیش از حد از روان کننده استفاده نکنید زیرا اصطکاک برای تحریک و میل جنسی لازم و ضروری است.
•    هرگز از روغن یا روان کننده های محلول در چربی بر روی کاندوم استفاده نکنید زیرا آن ها موجب آسیب و تخریب کاندوم می شوند. استفاده از روان کننده های بر پایه آب یا سیلیکونی مطمئن است اما روان کننده های بر پایه آب به راحتی شسته شده و بنابراین، بر روی ملافه لکه باقی نمی ماند.

۹   در حین رابطه جنسی به کاندوم توجه کنید. اگر در حین برقراری رابطه کاندوم شما شل یا پاره شود، بلافاصله آن را عوض کرده و از روش های اورژانسی جلوگیری از بارداری مانند قرص ضد بارداری استفاده کنید. قرص های ضد بارداری قبل از بارداری، با تاخیر در تخمک گذاری، جلوگیری از لقاح یا جلوگیری از کاشته شدن سلول تخم در رحم، از بارداری جلوگیری می کنند. این کار سقط جنین نیست.
۱۰   برای برقراری هر حالت رابطه جنسی، از یک کاندوم جدید استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما خواستید پس از رابطه از مقعد، رابطه از واژن داشته باشید، کاندوم را عوض کرده و از یک کاندوم جدید استفاده کنید. تعویض کاندوم خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد (مثال: باکتری ای.کولی مقعد موجب عفونت مثانه می شود).

۱۱   پس از انزال، سریع آلت را خارج کنید و کاندوم را دور بیاندازید. حلقه انتهای کاندوم را با دست گرفته و آلت را خارج کنید، مراقب باشید در حین خارج کردن آلت از واژن،کاندوم از روی آلت کنار نرود و مایع درون کاندوم بیرون نریزد. اجازه ندهید آلت قبل از خارج کردن از واژن، درون کاندوم شل شود زیرا در این صورت کاندوم درون واژن رها می شود.
۱۲   انتهای کاندوم را گره بزنید. به منظور جلوگیری از بیرون ریختن مایع منی، انتهای باز کاندوم را گره بزنید و آن را در یک دستمال کاغذی یا پارچه پیچیده و در سطل زباله بیاندازید.


نکاتی که باید در هنگام استفاده از کاندوم بدانید:

•    همیشه قبل از استفاده از کاندوم، تاریخ انقضا روی بسته آن را چک کنید.

•    مطمئن شوید هنگامی که کاندوم را خریداری می کنید، قبل از استفاده، آن را از نظر هرگونه خراشیدگی، پارگی یا کنده شدن بررسی کنید. وجود این موارد می تواند موجب رابطه جنسی دردناک و انتقال بیماری های جنسی شود.

•    اگر شما یا همسرتان به کاندوم های لاتکس حساسیت دارید، می توانید به جای آن ها از کاندوم های پلی اورتان استفاده کنید.

•    در هنگام رابطه جنسی می توانید از هر دو نوع کاندوم مردانه یا زنانه استفاده کنید.

•    اگر مطمئن نیستید که روان کننده ای که در منزل در دسترس دارید، بر پایه آب است یا چربی، یک قاعده کلی وجود دارد که اکثر روان کننده های موجود در منزل (وازلین، لوسیون، آلوئه ورا و غیره) همه بر پایه چربی هستند.

•    درمانگاه های بهداشت به منظور تشویق و ترویج رابطه جنسی به صورت ایمن، کاندوم های رایگان توزیع می کنند. همچنین کاندوم ها در همه داروخانه ها نیز یافت می شوند.

هشدارها در استفاده از کاندوم

•    هرگز کاندوم خود را بدون پوشش در سطل زباله نیاندازید. همیشه آن را در یک دستمال کاغذی پیچیده و در سطل قرار دهید.

•    از یک کاندوم بیش از یک بار استفاده نکنید. در غیر این صورت، احتمال پارگی کاندوم در اثر اصطکاک افزایش می یابد.

•    هرگز یک کاندوم را در کیف پول خود نگه داری نکنید. حرارت و فشار بدن موجب آسیب به کاندوم می شود.

•    از کاندوم به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در حین رابطه جنسی دهانی استفاده نکنید.کاندوم مردانه تنها برای آلت طراحی شده است.

•    کاندوم های فانتزی که به تازگی در بازار موجود هستند، به اندازه کاندوم های دیگر مطمئن و ایمن نیستند. بنابراین، استفاده از این کاندوم های فانتزی احتمال بارداری و انتقال بیماری های جنسی را افزایش می دهد. قبل از خرید، جعبه آن را چک کرده و به جزیئات نوشته شده بر روی آن توجه کنید.

•    به خاطر داشته باشید که از هر نوع روان کنندهای بر پایه چربی بر روی لاتکس کاندوم استفاده نکنید. این روان کننده ها می توانند سریع موجب پارگی و تخریب کاندوم شوند. این روان کنندهای بر پایه چربی از قبیل لوسیون، وازلین، کرم دست و صورت، روغن بچه و غیره می باشند.

•    استمناء متقابل می تواند موجب انتقال بیماری های جنسی شود، اگر دست شما به مایعات آغشته گردد، این مورد بعید است اما امکانش وجود دارد.

•    اگر پوشش کاندوم قبل از استفاده خراشیده یا پارگی دارد، از آن استفاده نکنید.

•    اگر یک کاندوم به صورت نادرست استفاده شود، تاثیر حفاظتی آن کاهش می یابد حتی اگر کاندوم به صورت صحیح نیز استفاده شود، باز هم احتمال بارداری و انتقال بیماری های جنسی وجود دارد.

•    کاندوم هایی که از غشاء حیوانی ساخته می شوند، تاثیر حفاظتی ندارند. فقط از کاندوم های لاتکس یا پلی اورتان استفاده کنید یا در مورد روش های دیگر جلوگیری با یک پزشک صحبت کنید.

•    هرگز یک کاندوم را مجدداً استفاده نکنید حتی اگر به نظر نمی رسد که کاندوم به مایعی آغشته نباشد، باز هم به هیچ وجه از آن دوباره استفاده نکنید.

منبع: mamasite.ir

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چرا برخی مردان تمایل به استفاده از کاندوم ندارند

در صورت پاره شدن کاندوم چه باید کرد

اشتباهات در استفاده از کاندوم

تاثیر کاندوم در کیفیت رابطه جنسی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-09-26 20:21:29منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
117826





نظر شما در مورد مطلب آموزش روش استفاده از کاندوم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اتفاقاتی که در سایت های همسریابی می افتد
اتفاقاتی که در سایت های همسریابی می افتد

سردرگمی در انتخاب همسر و ترس از افزایش سن
سردرگمی در انتخاب همسر و ترس از افزایش سن

چطور ناخن های سالم و زیبایی داشته باشیم
چطور ناخن های سالم و زیبایی داشته باشیم

خود ارضایی (استمناء) ، راه درمان و عوارض آن
خود ارضایی (استمناء) ، راه درمان و عوارض آن

شاد ترین کشورهای دنیا و علت شادی آنها
شاد ترین کشورهای دنیا و علت شادی آنها

نفقه چیست
نفقه چیست










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5735

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283498

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام