چگونه یک زن نمونه برای شوهرمان باشیم

چگونه یک  زن نمونه باشیم

زن نمونه،زن ایده آل،بسیاری از بانوان بخصوص تازه عروس‌ها دوست دارند همسرشان روز به روز بیشتر از قبل، عاشق‌‌شان شود و صد‌البته این موضوع بی‌اهمیتی نیست. همه بانوان تلاش می‌کنند با حرف‌ها و رفتارهایشان یک قدم به همسرشان ‌ نزدیک‌تر شوند، اما همیشه ماجرا این‌طور پیش نمی‌رود.

گاهی هر قدم رو به جلوی بانوی خانه، مرد را ده‌ها قدم به عقب می‌راند. برای بانویی متفکر‌ که حساب همه چیز را داشته و تمام تلاشش را خرج کرده، کنارآمدن با این موضوع، بسیار سخت و دردناک است.

اگر شما همچنین احساساتی را تجربه کرده‌اید، لازم است بار دیگر گذشته‌تان را مرور و بازنگری کنید تا بدانید چرا در چشم همسرتان به عنوان یک بانوی ایده‌آل جلوه نکرده‌اید؟

چون یک زن، خاص باشید

معمولا همسر ایده‌آل مردان، بانویی است که شباهت زیادی با کلیشه تعریف شده همسر در خانواده و عرف جامعه دارد. آنان غالبا بانویی را ستایش می‌کنند که خاص است و از همه مهم‌تر مورد توجه و ستایش خانواده و اطرافیانشان قرار می‌گیرد. مردان گرچه شاید خودشان هم از این واقعیت مطلع نباشند، اما به‌طور کاملا تلویحی در ناخودآگاه‌شان چنین تعریفی از همسر ایده‌آل خود دارند. مردان به‌دنبال بانویی فرهیخته هستند که بتوانند تا پایان عمر با اعتماد کنارش زندگی کنند، زنی دانا که اهل شکایت نیست یا با غرولند کردن روزش را خراب و فکرش را مغشوش نمی‌کند. معمولا مردان دوستدار یک بانوی منطقی و با حساب و کتاب هستند که آنها را در سراسر زندگی حمایت کند و در موقعیت‌های حساس و بحرانی زندگی همیشه بتوانند روی کمک و یاری او حساب کنند.

با قناعت، قلب مردتان را تسخیر کنید

اغلب مردان دوست دارند، بعد از ازدواج نیز همان‌طوری باشند که پیش از این بوده‌اند. آنان خواهان همسری هستند که با وجود معایب و خلق و خوی خاص‌شان، آنها را همان‌گونه که هستند بپذیرند و عاشق‌شان بمانند. سلطان قلب همسر بودن، از جمله مهم‌ترین علاقه‌مندی‌هایی است که دائما ذهن هر مردی را به خود مشغول می‌کند. مردان به‌شدت از سرکوفت خوردن بیزارند و دوست دارند یگانه بانوی زندگی‌شان با همان اخلاقی که از آنها سراغ دارند و همین شرایط زندگی‌ای که دارند بسازد و مدام با اصرار برای تغییر کردن، آنها را تحت فشار نگذارد، در حالی که این دیدگاه دقیقا برخلاف نگرش و باور زنانه است‌. چه‌بسا اغلب زن‌ها سعی می‌کنند از مرد معمولی زندگی‌شان، همسر ایده‌‌آل و رویایی بسازند.

بنابراین بهتر است خیالبافی را کنار بگذارید و بپذیرید شما همسرتان را نمی‌توانید تغییر دهید، اما می‌توانید با اندکی کیاست و زیرکی، مسیر تغییر را پیش رویش قرار دهید. فراموش‌تان نشود، مردها دوست دارند در کنار بانویی زندگی کنند که به وضعیت موجود زندگی‌شان قانع باشد و از همه مهم‌تر آن که آنان را بیش از هر چیز برای خودشان بخواهند. گرچه شاید این تمایل، از نگاه زنانه خودخواهی یک مرد تعریف شود، اما بانوی مدبر می‌تواند با قناعت بجا اما اعمال مدیریت صحیح، سکاندار ذهن مردش شود و با به دست دادن نقشه ادامه زندگی به همسر، چرخ زندگی را آنچنان که متمایل است، پیش براند. برای این کار، فقط کافی است مردتان را همان‌گونه که هست، پذیرش کنید و با دادن اقتدار به‌عنوان نیاز فطری مردانه، به او عزت نفس ببخشید و توانایی‌اش را برای انجام هر کاری بستایید.

همه‌جوره زیبا باشید

زیبایی و وضعیت ظاهری همسر، نخستین مولفه مهمی است که اغلب مردان نسبت به آن توجه ویژه‌ای دارند. گویی مردها دوست دارند از طریق انتخاب همسری زیبا و شیک‌پوش، خودشان را به رخ دیگران بکشند و برای خود یک افتخار کسب کنند. اگر چه ظرافت و زیبایی در رفتار و کلام نیز تاثیر مثبت و شگرفی بر انتخاب آنان دارد و شاید به همین خاطر است که زیبایی باطن و ظاهر یک بانو، هیچ‌‌گاه از چشم‌های تیز بین یک مرد پنهان نمی‌ماند. اگر شما اکنون همسر مردی هستید، بپذیرید از فیلتر زیبایی او رد شده و انتخاب شده‌اید، اما این دلیل نمی‌شود که دست از همه چیز بشویید و تنها به این دلیل که انتخاب شده‌اید، دیگر چون زمان مجردی‌تان به خود نرسید و آراستگی لباس و ظاهر و حتی تناسب اندام‌تان را فراموش کنید. شما به عنوان یک تازه عروس یا بانوی چند ساله زندگی یک مرد، باید دائما تلاش کنید با طراوت و زیبا باشید و بمانید! یادتان باشد همسرتان همیشه نیازمند مشاهده زیبایی شماست و این وظیفه شماست که او را اقناع کنید. با وجود آراستگی پوشش و چهره، لازم است زیبایی درون‌تان را نیز پرورش دهید، همان‌طور که با زیبایی ظاهر دیدگان همسرتان را تحریک می‌کنید، با کلام و جملات زیبا نیز گوش همسرتان را بنوازید، مثلا او را با عباراتی چون عزیزم، عشقم، نفسم و ... مورد خطاب قرار دهید یا هنگام گفت‌وگو با او آرامش‌تان را حفظ کنید و در مقابل رفتارهای تندی که گاهی از سر بی‌حوصلگی و خستگی است، صبور باشید و مقابله به مثل نکنید.

بسیار توانمند باشید

همان‌طور که معیار سنجش مردان از دیدگاه بانوان امروز، کاملا متفاوت از بانوان دیروز است، مردان امروز، بانوانی متفاوت‌تر از بانوان دیروز را می‌پسندند. پویایی و فعال بودن از جمله معیارهای دلخواه مردانه برای بانوی امروزی است. بسیاری از مردان امروزی در جست‌وجوی همسری هستند که چیزی بیشتر از بانوان دیگر دارد. دانش بالا یا شغلی که به آن افتخار کنند یا مهارتی خاص که بانویش را از دیگران متمایز می‌کند و...

به بیان دیگر مردهای امروزی، بانوانی را دوست دارند که در کنار تعهدات خانوادگی، امور روزمره کار و فعالیت‌های اجتماعی‌اش را نیز جدی می‌گیرد. این موضوع به آنها ثابت می‌کند آن بانو، بیش از دیگران، بانوی توانمندی است که می‌تواند زندگی خود را به‌خوبی پیش ببرد. بانویی که برای رسیدن به اهدافش تلاش می‌کند و هنگام رویارویی با مشکلات بسادگی عقب‌نشینی نمی‌کند، دلیل دوست داشته شدن یک زن توسط مرد امروزی است. برای مردان امروزی داشتن یک همسر خانه‌دار و هنرمند، همیشه کافی نیست، بلکه آنها به‌دنبال بانوی دنیا دیده‌ای هستند که موضوعات روز را به‌خوبی می‌شناسد و هیچ‌وقت دست از یادگرفتن و پیشرفت بر‌نمی‌دارد. شما هم به‌عنوان یک بانوی امروزی، باید به فکر پیشرفت و ارتقای خود باشید‌ و تلاش کنید ‌با کشف و شکوفا کردن استعدادهای درون‌تان، بتوانید به مانند دیگران به چشم بیایید.

هر قدر هم که باهوش، زیبا و تحصیلکرده باشید، اگر روند پیشرفت‌تان را بعد از ازدواج متوقف کنید، نمی‌توانید یک همسر ایده‌آل باشید. بهتر است بدانید همسرتان دوست دارد شما به دنبال یاد گرفتن چیزهای جدید باشید و حتی بعد از مادر شدن نیز آن‌قدر با زمانه پیش بروید که بتوانید مایه افتخار او و فرزندانش شوید.

اعتماد به‌نفس داشته باشید

گرچه بسیاری از بانوان گمان می‌کنند با صبر بسیار و فداکاری تمام و کمال می‌توانند همسرشان را عاشق خودشان کنند، اما واقعیت این است که مردها ترجیح می‌دهند همسرشان باورها و نظرات خاص خودش را داشته باشد، گویی صاحب‌نظر بودن بانویشان را بسیار بیشتر از منفعل‌ و گوش به فرمان بودن محض‌شان دوست دارند. این حقیقت را بپذیرید که مردها بیشتر به زنان با اعتماد به‌نفس توجه می‌کنند و دوست دارند به جای خمیری که به آن شکل می‌دهند، بانویی قدرتمند و منطقی را انتخاب کنند که مقتدر و مدیر است و می‌تواند دوشادوش‌ آنها ساختن یک زندگی خوب، انرژی بگذارد.

همسرتان را ستایش کنید

دوست داشته شدن و مورد توجه بودن، نیاز هر زن و مردی است و از همه مهم‌تر آن که حس خوبی به آدم منتقل می‌کند. بدانید همسر شما هم از این قاعده مستثنا نیست. مردان ترجیح می‌دهند وقتی خسته از کار به خانه بر‌می‌گردند، یک لبخند شیرین و نگاه مهربان منتظرشان باشد و به‌خاطر این‌که بانویی تا به این حد دوست‌شان دارد به همه فخر بفروشند.

بسیاری از مردها عادت دارند‌ زندگی خود را با اطرافیانشان مقایسه می‌کنند و تصویر ذهنی که دیگران به آنها انتقال می‌دهند، برایشان اهمیت بسیاری دارد و دقیقا به همین دلیل است که آنها دوست دارند همسری فداکار، مهربان و پرمحبت داشته باشند و این موضوع را نیز به دیگران نشان دهند. مردها دوست دارند همســـرشان توانایی و قدرت‌شان را ستایش کند و آنها را تکیه‌گاه محکمی برای خود بدانند. معمولا آنها از این که مستقل‌ترین بانوی جهان هم برای حل مشکلات و تصمیم‌گیری‌هایش با آنها مشورت کند و برای حل مسائل به آنها تکیه کند، لذت می‌برند.

نیمی از بار زندگی به عهده شماست

گذشت آن زمان که مردها بار خانه و زندگی را یک‌تنه به دوش می‌کشیدند! مردهای امروزی همسرانی را دوست دارند که دوشادوش آنها حرکت می‌کند، بحران‌های زندگی بعد از ازدواج را می‌شناسد و گاهی مانند آنها مصائب ناگزیر زندگی و استرس‌های متعاقب با آن را به دوش می‌کشد. مردان امروزی دوست ندارند تنها فکر کنند، تنها تلاش کنند، تنها نگران باشند یا تنها عمل کنند. آنان به دنبال همسری هستند که در تمام لحظات زندگی کنارشان باشد و مشکلات زندگی را مشکلات خودش بداند، نه این که اگر کاری برای حل کردن‌شان می‌کند، آن را یک لطف بداند و بارها چون پتک بر سر مردش بکوبد. شما به‌عنوان یک بانوی‌ متعهد و دانا باید سعی کنید نیمی از مشکلات زندگی را مال خودتان بدانید و مردتان را یک‌تنه به میدان نبرد نفرستید، گرچه بسیاری از بانوان ایرانی همیشه یار و همدم روزهای تلخ زندگی همسرانشان بوده‌اند.

دوستدار خانواده همسرتان باشید

جدا شدن از زندگی مجردی در سال‌های بعد از ازدواج، معمولا اتفاق ناخوشایندی است که یک مرد در طول زندگی‌اش آن را تجربه می‌کند. به بیان دیگر معمولا مردان از تنهایی بعد از ازدواج می‌ترسند! آنها بسیار دوست دارند روابط قبلی خود (رابطه با خانواده، اعضای فامیل یا دوستانی که حضورشان برای آنها اهمیت دارد) را حفظ کنند یا این‌بار در کنار همسرشان، آنها را تجربه کنند. هیچ مردی نمی‌تواند بدگویی و بی‌حرمتی علیه خانواده یا دوستانش را تحمل کند و تمام عمر خود را تنها ‌ با همسرش بگذراند. معمولا آنها دوست ندارند با ازدواج، دایره ارتباطاتشان را محدود کنند یا از یک خانواده بیرون بیایند و خانواده تازه‌ای بسازند، بلکه آنها بیشتر ترجیح می‌دهند خانواده پیشین‌شان را بزرگ‌تر و گسترده‌تر کنند، گرچه اغلب مردها در ارتباط گرفتن با افراد تازه و انطباق با شرایط جدید به مشکل بر‌می‌خورند، اما دوست دارند همسرشان با روابط اجتماعی خوبی که دارد، آنها را در پیوند زدن به این اجتماع جدید یاری دهد. گذشته از این، اغلب مردان دوست دارند با ورود همسر به زندگی‌شان، روابط خانوادگی و فامیلی گرم‌تری را نسبت به قبل تجربه کنند و جالب است بدانید‌ هماهنگی، تنظیم، تعادل و حتی سلامت این روابط را از مدیریت یا عدم مدیریت همسرشان می‌دانند.

منبع : چاردیواری ضمیمه روزنامه جام جم

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

زن خوب از نظر مردها

زن های مورد پسند آقایان

مردها چه زنی را همسر ایده آل میدانند

خصوصیات زنانه مورد علاقه مردان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-10-13 20:27:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
33599





نظر شما در مورد مطلب چگونه یک زن نمونه باشیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشاوره ازدواج : کدام را به عنوان همسر انتخاب کنم
مشاوره ازدواج : کدام را به عنوان همسر انتخاب کنم

اهمیت گفتگو های جنسی برای ازدواج
اهمیت گفتگو های جنسی برای ازدواج

افرادی که نباید قرص ضد بارداری مصرف کنند
افرادی که نباید قرص ضد بارداری مصرف کنند

آزمایش اسپرم برای ناباروری مردان
آزمایش اسپرم برای ناباروری مردان

رایج ترین اختلالات روانپزشکی
رایج ترین اختلالات روانپزشکی

آیا آشپزی یک وظیفه زنانه است؟
آیا آشپزی یک وظیفه زنانه است؟










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

16955

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266294718

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام