دلایل کم شدن میل جنسی

دلایل کم شدن میل جنسی

The reasons for decreased libido

دلایل کاهش میل جنسی، چرا میل جنسی کم میشود، از جمله مشکلاتی است که بسیاری از زوج‌ها حتی مقطعی هم که شده آن را تجربه می‌کنند. آیا می‌دانید در چنین شرایطی چگونه باید مشکل را حل کرد؟

اصلا چرا افراد دچار کاهش میل جنسی می‌شوند؟ بین کاهش میل جنسی و افزایش سال‌های زندگی مشترک رابطه‌ای وجود دارد؟ بسیاری از متخصصان بر این باورند با طولانی‌تر شدن رابطه، تعدد روابط جنسی زن و شوهر به نسبت اوایل ازدواج کمتر می‌شود اما این موضوع کاملا طبیعی است و به منزله کاهش میل جنسی افراد نیست بلکه این کاهش میل جنسی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین دلایل کاهش میل جنسی هم در خانم‌ها و هم در آقایان آشنا شوید.

تاثیر استرس در کم شدن میل جنسی


بد نیست بدانید مشکلات و فشارهای ناشی از کار، مشکلات اقتصادی، درگیری‌های فکری و سایر موارد استرس‌زا می‌تواند باعث کاهش میل جنسی شود. البته شاید شما از جمله افرادی باشید که حتی در شرایط استرس‌زا قادر به انجام فعالیت‌های روزمره خود باشید اما فراموش نکنید که میل جنسی و فعالیت جنسی از این قاعده مستنثی است. بنابراین برای کنترل استرس باید تکنیک‌های مدیریت استرس را بیاموزید و در شرایط استرس زا دور روابط جنسی را خط بکشید.

اثر چاقی یا لاغری در کاهش میل جنسی


کاهش میل جنسی در وضعیتی که از شکل بدن خود چندان رضایت ندارید و اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده، امری طبیعی اما نه چندان مهم محسوب می‌شود. برای مثال شرمندگی به خاطر احساس اضافه وزن یا لاغری بیش از حد! اگر متوجه این مسئله و ناراحتی از طرف همسر خود شدید بد نیست که به او اعتماد به نفس دهید و این احساس ناخوشایند را از بین ببرید و به او کمک کنید تا برای رسیدن به اعتماد به نفس در طول زمان از شر اضافه وزن خود خلاص شود.

اهمیت صمیمت در کم شدن میل جنسی


اگر احساس می‌کنید که صمیمت و ارتباط عاطفی شما کمرنگ شده بهتر است کمی‌ زمان صرف کنید تا نزدیکی عاطفی بیشتری احساس کنید چون رابطه جنسی بدون صمیمت باعث کاهش میل جنسی می‌شود و در واقع صمیمت تاثیر به سزایی در بهبود روابط جنسی دارد. شما باید یاد بگیرید که چگونه می‌توان بدون داشتن رابطه جنسی، عشق و دوست‌داشتن را ابراز کرد. در چنین شرایطی گفتگو، بغل کردن و نوازش می‌تواند موثر باشد. از طرفی بروز مشکلات و اختلافات در زندگی مشترک نیز می‌تواند باعث کاهش میل جنسی بعد از ازدواج شود. همچنین جدل‌ها و جر و بحث‌های مداوم، ارتباطات ضعیف عاطفی و خیانت در وفاداری از جمله موانع موثر در ایجاد صمیمت است و می‌تواند میل جنسی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

عادی شدن روابط


وقتی شما مدت نسبتا زیادی با همسرتان زندگی کرده باشید، تمایلات جنسی‌تان به تدریج آرام‌تر می‌شود. این مساله‌ای خاص نیست و درواقع شما پس از مدتی به شکلی از زندگی که دارید عادت می‌کنید. برای حل این مشکل کافی است کمی‌در زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید و مطمئن باشید با تغییر عادات، تمایلات جنسی شما بیشتر می‌شود. فراموش نکنید این تغییرات میتواند ظاهری و رفتاری باشد.

تاثیر زایمان در کاهش میل جنسی


این باور غلط وجود دارد که پدر یا مادر شدن باعث کاهش میل جنسی می‌شود اما اصلا اینطور نیست بلکه بچه‌دار شدن تنها زمان شما را محدود خواهد کرد و ارتباط صمیمی‌شما را تا حدودی تحت تاثیر قرار می‌دهد. این در حالی است که بسیاری از خانم‌ها تا مدت ها بعد از زایمان چه به دلیل مسایل هورمونی و چه به دلیل مشکلات جسمانی دچار کاهش میل جنسی می‌شوند اما این موضوع گذرا است و با گذشت زمان برطرف می‌شود. بد نیست گاهی از اعضای نزدیک خانواده کمک بگیرید و مراقبت از فرزندتان را به او واگذار و زمانی را برای احیای رابطه زناشویی خود صرف کنید. یکی از مهم‌ترین راه‌کارها هم این است که زمانی که کودک‌تان خواب است با همسرتان رابطه جنسی برقرار کنید.

اختلالات جنسی مردانه و میل جنسی


عدم توانایی در نعوظ از جمله اختلالات جنسی شایع در مردان است که به خودی خود میل جنسی را کاهش می‌دهد اما فردی که دچار این مشکل است به دلیل نگرانی در مورد توانایی انجام فعالیت جنسی خود به خود دچار کاهش میل جنسی می‌شود. اگر دچار چنین مشکلی هستید باید به یک ارولوژیست مراجعه کنید و مطمئن باشید مشکل به راحتی قابل درمان است.

تاثیر داروها در کاهش میل جنسی


بسیاری از داروها از جمله داروهای کاهش قند خون، داروهای ضد افسردگی، داروهای فشار خون، آنتی هیستامین‌ها، قرص های ضد بارداری، شیمی‌ درمانی و ... در کاهش میل جنسی افراد موثرند. بنابر این اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید و دچار کاهش میل جنسی شده‌اید حتما این موضوع را بدون هیچ خجالتی با پزشک معالج خود در میان بگذارید چرا که میل جنسی یکی از نیازهای طبیعی است.

تاثیر عوامل هورمونی در کم شدن میل جنسی


حتما می‌دانید که هورمون تستسترون باعث افزایش میل جنسی می‌شود. به موازات افزایش سن در مردان مقدار این هورمون به طور ملایم کاهش می‌یابد. گفتنی است این هورمون مردانه در زنان نیز وجود دارد و میل جنسی آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما تعادل هورمونی زنان مکانیسم بسیار پیچیده‌تر از مردان دارد و فاکتورهای زیادی در این زمینه نقش بازی می‌کنند. اگر دلیل موجهی برای کاهش میل جنسی خود ندارید می‌توانید به یک متخصص مراجعه کنید تا از نظر هورمونی مورد بررسی قرار بگیرید.

خواب و میل جنسی


اگر احساس می‌کنید هم از نظر جسمی‌و هم روحی بسیار خسته‌اید و تمایلی به برقراری رابطه ندارید کمی‌به خود فرصت دهید تا آرامشتان را بازیابید و مطمئن باشید اگر در چنین شرایطی رابطه جنسی برقرار کنید هیچ لذتی برای شما نخواهد داشت. البته نقش کمبود خواب را نیز نمی‌توان نادیده گرفت چرا که کمبود خواب، خستگی جسمی‌ و روحی می‌تواند انرژی شما را به صفر برساند و تمایلات جنسی را کاهش دهد. حتی زود بلند شدن از خواب یا دیر خوابیدن هر دو می‌تواند مشکل‌زا باشد. بنابر این ساعت خواب خود را با همسرتان هماهنگ کنید و در طول شب به میزان کافی بخوابید.

یائسگی و بی‌میلی


بسیاری از خانم‌ها به موازات رسیدن به سن یائسگی و کاهش میزان هورمون‌های جنسی دچار کاهش میل جنسی می‌شوند و در واقع علائم یائسگی از جمله خشکی واژن و درد در عین مقاربت نیز آمیزش را دچار اشکال می‌کند. اما این تنها بخشی از علت است. زنان به موازات افزایش سن کمی‌اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و تصور می‌کنند که جذابیت لازم را در این رابطه از دست داده‌اند و همین احساس می‌تواند باعث بروز مشکل شود

منبع : سایت سلامت

گرداوری از : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

عوامل مختل کننده روابط زناشویی

تاثیر افزایش سن بر میل جنسی

برای افزایش میل جنسی چی بخوریم

میل جنسی زنان در چه سنی بیشتر است

تاثیر دما و گرما در میل جنسی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-10-14 20:29:33منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
9453





نظر شما در مورد مطلب دلایل کم شدن میل جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چرا رابطه عاطفی تمام شده را ادامه می دهیم
چرا رابطه عاطفی تمام شده را ادامه می دهیم

دخترهایی که پسرها برای ازدواج نمی پسندند
دخترهایی که پسرها برای ازدواج نمی پسندند

از کجا بفهمیم که باکره ایم
از کجا بفهمیم که باکره ایم

سکس تراپی چیست چه زمانی باید از سکس تراپیست کمک گرفت
سکس تراپی چیست چه زمانی باید از سکس تراپیست کمک گرفت

از کجا بفهمیم فردی دروغ می گوید
از کجا بفهمیم فردی دروغ می گوید

اثرات روابط فرازناشویی
اثرات روابط فرازناشویی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13266

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291029

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام