تغییر نگرش و نقش زنان در رابطه جنسی

تغییر نقش زنان در رابطه جنسی

نقش و نگرش زنان نسبت به رابطه زناشویی تغییر کرده است،امروزه زنان نسبت به قبل، توقع و انتظار بیشتری از رابطه جنسی دارند. آنان به این موضوع پی برده اند که رابطه جنسی روشی است که زنان را برای شوهرانشان تکمیل می کند. برای بسیاری از زنان در گذشته رابطه جنسی چیزی بود که آنها برای شوهرانشان انجام می دادند نه برای خودشان. اما اکنون با تغییر یافتن  شرایط فرهنگی جوامع و اهمیتی که به امیال و نیازهای زنان داده می شود، آنان فرصت بیشتری برای کشف و لذت بردن از امیال و نیازهای خود، پیدا کرده اند. امروزه زنان بیش از گذشته به نیازهایشان اهمیت می دهند و خواستار توجه بیشتری از جانب همسرشان هستند

در گذشته های نه چندان دور، برای زنان رابطه جنسی چیزی بود که آنها برای شوهرانشان انجام می دادند نه برای خودشان. اما اکنون با تغییر یافتن  شرایط فرهنگی جوامع و اهمیتی که به امیال و نیازهای زنان داده می شود، آنان فرصت بیشتری برای کشف و لذت بردن از امیال و نیازهای خود، پیدا کرده اند

در ادامه چند مشکل رایج خانمها و راه حلهای آنها را به شما پیشنهاد می دهیم:

مشکلات رایج خانم ها در رابطه جنسی

ارتباط ضعیف با همسر

کیفیت رابطه با همسر می تواند تاثیر بسیاری بر کیفیت رابطه جنسی زن و شوهر داشته باشد. زمانی که یک زن احساس کند مورد عشق، محبت ، قدردانی ، تشکر و احترام همسرش قرار نمی گیرد، ارتباط جنسی با همسرش تبدیل به یک رابطه مکانیکی می شود. چرا که رابطه جنسی به طور مستقیم با این هیجانات در ارتباط است. یعنی زن اگر احساس اشفتگی، ناراحتی، بی میلی، عصبانیت و .. بکند احتمالا رابطه جنسی رخ نخواهد داد اگر هم این رابطه رخ دهد بیشتر جنبه التزام و وظیفه داشته و جنبه رضایت و لذت نخواهد داشت.

زنان تمایل دارند که ارتباط جنسی شان دارای تنوع و تحول دایمی بوده و الگوهای مشابهی را دنبال نکند. یک زندگی جنسی پیش بینی پذیر، باعث ملال و خستگی در زنان می شود

راه حل

راه حل منطقی و روشن این مشکل، بهبود کیفیت رابطه با همسر است. اگر در ابتدا بر روی رابطه خود با همسرتان تکیه کنید، در نتیجه این کار رابطه جنسی تان بهبود چشم گیری می یابد. مشخص کنید که چه چیزی باعث ایجاد رضایت در رابطه شما با همسرتان می شود؟ گاهی اوقات شما می توانید این اقدامات را خودتان به شخصه نسبت به همسرتان اعمال کنید و یا گاهی اوقات نیازمند مشارکت و همراهی هر دو شما نسبت به یکدیگر است.

مشغله زیاد

یک زندگی پر مشغله و پر استرس می تواند تا حد زیادی تمایلات جنسی زوجین را تحت تاثیر منفی قرار دهد. بسیاری از زنان در مدیریت زمان، مدیریت وظایف محوله و ایفای نقشهای مختلف خود در زندگی، مشکلات زیادی دارند. بعد از طی یک روز کاری، تهیه شام، شستن ظرفها، رسیدگی به تکالیف مدرسه بچه ها و یا احیانا سرزدن به والدین؛ آخرین کاری که می ماند رسیدگی و توجه به رابطه جنسی است. مسلما با چنین روز پرمشغله ای، یک زن ترجیح می دهد در انتهای شب به جای داشتن رابطه جنسی با همسرش به گوشه ای خلوت و آرام پناه برده و استراحت کند.

راه حل

کاهش دادن مشغله های روزمره و الویت بندی بین وظایف و تکالیف محوله تا حد زیادی از مشغله یک زن می کاهد. در حالیکه تمام این مسئولیتها و وظایف گریز ناپذیربوده و انجام آنها ضروری است اما آن قدر مهم نیستند که سلامت رابطه زن و شوهر و ارتباط جنسی شان را تحت تاثیر قرار دهند. ممکن است شما احساس کنید که تمایل دارید تمام این فعالیتها را انجام دهید اما نمی توانید . تقسیم مسئولیت ، محول کردن این مسئولیتها به سایر اعضای خانواده و .. از جمله اقدامات مهمی است که می توانید انجام دهید. این اقدام نه تنها در زندگی جنسی شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت بلکه به طور کلی به سلامت روان و بهبود کیفیت زندگی تان هم تاثیر خواهد گذاشت. وقتی از شدت فشار کار خود کاسته و بیشتر به خودتان و رابطه با همسرتان تمرکز می کنید، خواهید دید که شدت استرستان کاهش یافته و خلق تان بهبود می یابد.

یکنواختی جنسی

زنان تمایل دارند که ارتباط جنسی شان دارای تنوع و تحول دایمی بوده و الگوهای مشابهی را دنبال نکند. یک زندگی جنسی پیش بینی پذیر، باعث ملال و خستگی در زنان می شود. احتمالا یکواختی زندگی جنسی یکی از علل فرار زنان از برقراری این رابطه با همسر است.

راه حل

در این زمینه به مردان توصیه می شود که برای ایجاد رضایت بیشتر در همسرشان سعی کنند که در مکان و شکل ارتباط زناشویی تجدید نظر کنند. مثلا تنها از اتاق خواب برای برقراری این رابطه استفاده نکنند بلکه فضاها و مکانهای مختلف را بیازمایند و یا تنها از محل دایمی استراحت، بهره نگیرند بلکه از مبل، کاناپه و ... نیز استفاده کنید. ایجاد فضاهای غیر قابل پیش بینی برای زنان بسیار مهیج و تحریک کننده خواهد بود و سایق جنسی آنها را بیدار خواهد کرد.

فقدان احساسات جنسی

تغییر نگرش زنان در رابطه جنسی

ناکامی جنسی

شاید تعداد زیادی از زنان در رابطه جنسی، احساس ناکامی کنند چرا که عمدتا آنها توقعی را که از یک ارتباط مطلوب و ایده آل دارند را تجربه نمی کنند. بیشتر زنان می خواهند که قبل از شروع رابطه جنسی بیشتر مورد معاشقه قرار گیرند، همسرشان صمیمانه تر رفتار کند و به طور کلی وقت بیشتری برای آنها صرف شود. وقتی که یک زن احساس کند تنها وسیله ای برای ارضا خواسته همسرش است، کمتر احتمال دارد که از این رابطه لذت ببرد که نتیجه آن ناکامی خواهد بود.

راه حل

در مورد انچه که در رابطه جنسی طالب آن هستید، با همسرتان صحبت کنید. گفتگو در این زمینه باید قبل از برقراری رابطه جنسی و زمانی باشد که اصلا قصدی برای برقراری این رابطه ندارید.

برخلاف تصور عمومی، همسران به طور ناخودآگاه از تمایلات جنسی همسرشان اطلاع کاملی ندارند مگر اینکه زوجین در این زمینه حتما با یکدیگر صحبت کنند. مسلما بدون شناخت و فهم عمیق و صحیح درباره این که همسرمان چه میخواهد نمی توان یک رابطه موثر و لذت بخش برقرار کرد بنابراین در اینجاست که لزوم صحبت و گفتگو و کسب شناخت از خواسته های یکدیگر الزامی به نظر می رسد

منابع : بخش اول پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده بخش دوم تبیان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نگرانی های جنسی زنان

خواسته جنسی زنان

مناطق لذتبخش در بدن زنان و مردان

شناسایی نقاط تحریک پذیر زنان

خواسته زنان بعد از رابطه جنسی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-11-15 20:23:40منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
20728





نظر شما در مورد مطلب تغییر نقش زنان در رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت ترس از ازدواج
علت ترس از ازدواج

انتظارات نادرست از ازدواج
انتظارات نادرست از ازدواج

راههای جلوگیری از ابتلا به ایدز
راههای جلوگیری از ابتلا به ایدز

ماه رمضان در شرایط کرونا افطار و سحر چی بخوریم
ماه رمضان در شرایط کرونا افطار و سحر چی بخوریم

انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد
انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد

در دادگاه خانواده چه می گذرد
در دادگاه خانواده چه می گذرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8959

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286722

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام