باورهای خطرناک در زندگی زناشویی

باورهای خطرناک در زندگی زناشویی

ادامه این مطلب را بخوانید که در آن به 7 مورد از رایج ترین و در عین حال خطرناک ترین باورها درباره زندگی زناشویی، اشاره می شود.


«من و همسرم باید در همه زمینه ها هم نظر باشیم وگرنه زندگی مان تلخ خواهد شد»
«من و او باید عاشق یکدیگر باشیم یعنی به خاطر یکدیگر دست به هر کاری بزنیم»
«من و همسرم باید هیچ وقت از یکدیگر ناراحت نشویم یعنی اصلا مشکلی نداشته باشیم که از هم ناراحت شویم»
این جملاتی که خواندید، باورهای بعضی زن و شوهرها در روزها و ماه های ابتدایی زندگی مشترک شان است. باورهایی که از نظر آن ها لازمه یک زندگی مشترک موفق و شیرین است در حالی که این باورهای خطرناک ممکن است آینده زندگی مشترک یک زن و شوهر را تهدید کند. «زندگی مثبت» می نویسد: اگر عمر زندگی مشترک تان کمتر از 5 سال است و فکر می کنید زندگی مشترک تان با شکست مواجه شده است چون شما و همسرتان «قوانین» مشخصی را دنبال نمی کنید یا «استانداردهای» مشخصی برای زندگی تان ندارید، ادامه این مطلب را بخوانید که در آن به 7 مورد از رایج ترین و در عین حال خطرناک ترین باورها درباره زندگی زناشویی، اشاره می شود.


باید همیشه هم نظر باشیم


این باور را از ذهن تان پاک کنید که یک زندگی مشترک عالی به نزدیکی کامل ذهن زوجین وابسته است زیرا شما هیچ وقت نمی توانید اطراف تان را از دریچه چشم همسرتان ببینید چون شما دو انسان کاملا متفاوت از هم هستید. شما از لحاظ ژنتیکی، فیزیولوژیکی، روانی و سابقه خانوادگی با هم متفاوت هستید و نمی توانید با شبیه هم فکر کردن، مشکلات موجود در رابطه تان را حل کنید. تلاش برای از بین بردن تفاوت های اساسی دیدگاه ها هم غیرطبیعی است و هم خطرناک. از این تفاوت ها نهایت استفاده را ببرید تا به کمال بیشتری دست یابید.


نباید هیچ مشکلی داشته باشیم


مانند بعضی ها فکر نکنید که بدون حل اختلاف هایتان، نمی توانید با همسرتان خوشحال باشید. 90 درصد مشکلات در روابط حل نشدنی هستند! مسائلی وجود دارد که شما و همسرتان با آن ها مخالفید و مخالف خواهید ماند. چرا نمی توانید یک بار برای همیشه این مسائل را حل کنید؟ چون برای این کار، لازم است یکی از شما ارزش ها و نظراتش را قربانی کند. به راحتی می توانید اختلاف ها را بپذیرید و به «احساساتی یکدست» برسید حتی اگر بر سر موضوعی نمی توانید هم نظر باشید.


باید در همه حال احساساتم را بگویم


این گونه تصور نکنید که یک رابطه خوب به شما اجازه می دهد تمام احساسات تان را بروز دهید. بیرون ریختن حرف های دلتان شادی و احساسی خوب به شما می دهد؛ اما وقتی در زمانی نامناسب، حرفی نامناسب از دهان تان بیرون بیاید، احتمال خراب کردن همیشگی رابطه تان وجود دارد. بنابراین قبل از این که حرفی به زبان بیاورید که پشیمان شوید، لحظه ای به حرفی که می خواهید بزنید فکر کنید. حرف هایی که در چنین مواقعی زده می شود خیلی وقت ها احساس واقعی ما نیستند و نباید مطرح شوند مخصوصا اگر مخرب باشند.


عشق اولیه مان نباید فروکش کند


این تصورات را کنار بگذارید که یک رابطه مناسب بین زوجین نیازمند داستان های عاشقانه زیادی است. قبول داریم زندگی شما و همسرتان باید سرشار از عشق باشد؛ اما بچه بازی در نیاورید و انتظار یک رابطه عاشقانه غیرواقعی که فقط در فیلم ها نظیرش را دیده اید، نداشته باشید! واقعیت این است که در دنیای واقعی، عاشق بودن مثل عاشق شدن نیست. عاشق شدن فقط مرحله اول عشق است و باقی ماندن در این مرحله تقریبا غیرممکن. در یک رابطه پخته و بالغ، زوج از مرحله شیدایی گیج کننده به مرحله عشقی عمیق تر و ایمن تر می رسند. این اشتباه رایج را مرتکب نشوید که بعد از فروکش کردن عشق آتشین اولیه، دیگر عاشق نیستید! لازم نیست برای تجربه این سطح از عواطف و احساسات رابطه جدیدی را شروع کنید. یاد بگیرید که چطور به پیشرفت تان ادامه دهید، وارد مرحله بعدی عشق شوید و تجربیات متفاوت اما غنی تری به دست آورید.


باید علایق مشترک بی شماری داشته باشیم


این هم اشتباه است که تصور کنید که یک رابطه خوب نیازمند علایق بی شماری است که تا ابد زوج را کنار هم نگه دارد. این که علاقه و فعالیت های مشترک تان زیاد نیست، هیچ ضرری برای رابطه شما و همسرتان نخواهد داشت. اگر خودتان را مجبور می کنید که مدام در فعالیت های مشترک شرکت کنید و نتیجه ای جز استرس، تنش و سردرگمی ندارد، این کار را نکنید. البته باید از همان علایق مشترک تان که تا به حال آن ها را شناخته اید، نهایت استفاده را ببرید اما نباید بی نهایت کارهایی باشند که جزو علایق هر 2 نفرتان محسوب شود.


نباید همسرم اشتباه کند


این جمله را فراموش کنید که یک رابطه عالی بعد از اشتباه یکی از طرفین، باقی نخواهد ماند. هیچ فردی کامل نیست. تا زمانی که اشتباهات همسرتان همراه با سوء استفاده از شما نبوده و مخرب نباشد، می توانید یاد بگیرید با آن ها کنار بیایید و به زندگی تان ادامه دهید البته باید برای اصلاح آن ها تلاش کنید. با این حال به جای متمرکز شدن بر کمبودهای همسرتان، خصوصیاتی از او را که اوایل برایتان جذاب بود به یاد آورید.


هیچ وقت نباید بحث کنیم


این اشتباه است که فکر کنید یک رابطه خوب، یک رابطه مطلقا مسالمت آمیز است. از بحث کردن نترسید و اگر فکر می کنید این کار نشانه ضعف و به هم خوردن رابطه است، بدانید در سالم ترین رابطه ها هم زوج ها بحث می کنند. اگر درست بحث کنید، در خیلی مواقع باعث بهبود روابط می شود چون تنش ها مشخص می شود و بعد از آن آرامش و صداقت حکمفرما خواهد شد.

منبع : روزنامه خراسان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

افکار اشتباه در زندگی زناشویی

اشتباهات زنان در زندگی زناشویی

تعداد دفعات رابطه جنسی در زندگی زناشویی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-11-27 19:56:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
13708





نظر شما در مورد مطلب باورهای خطرناک در زندگی زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




افرادی که نباید ازدواج کنند
افرادی که نباید ازدواج کنند

نحوه رفتار با دختران در رابطه عاطفی
نحوه رفتار با دختران در رابطه عاطفی

بهترین روش برای زدن موهای زائد بدن
بهترین روش برای زدن موهای زائد بدن

رابطه چاقی و توانایی جنسی
رابطه چاقی و توانایی جنسی

چرا بعد از رابطه دلتنگ می شویم
چرا بعد از رابطه دلتنگ می شویم

گسترش خیانت اینترنتی
گسترش خیانت اینترنتی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

7154

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284917

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام