راه های مقابه با مشکلات زناشویی

راه های مقابه با مشکلات زناشویی

زن فکر می کند چرا شوهرم مرا درک نمی کند. عدم درک زن و شوهر از تفاوتهای ارتباطی شان آنها را خسته و ناتوان می سازد.


چاله مشکلات

گاهی زن و شوهر بدلیل مشکلاتی که داشته اند دوست ندارند با یکدیگر صحبت کنند که این امر به رابطه شان آسیب می زند.

در مواردی هم تفاوتهای فرهنگی زن و شوهر در مورد آداب و رسوم، پوشش و آراستن ظاهر، اعتقادات و باورهای آنها مشکلاتی را به وجود می آورد. مثلا آقا می گوید نوع لباس پوشیدن خانم را دوست ندارم. زن می گوید مراسم ما با مراسم شما متفاوت است و دوست ندارم این طور رفتار کنم. این نوع تربیت بچه را نمی پسندم ، باید هرچیزی که من می گویم انجام بدهیم، امروز این جا برویم و غیره... این تفاوت ها و عدم توجه به پیدا کردن راه حل مشترک اوضاع را بدتر می کند.


به رغم تفاوت های تنش زا و توجه زیاد به آنها، مشکلات و اختلاف ها را بیشتر می کند، اما زن و شوهر با تدبیر و آگاهی از تفاوت هایشان می توانند به یکدیگر احترام بگذارند و به پیدا کردن راه حل های مشترک بیندیشید و از شباهت های که بین شان استفاده بهتری ببرند و ارتباط شان را مدیریت کنند.


راه های مقابه با مشکلات زناشویی


- هدف تان را از برقراری ارتباط صمیمانه مشخص کنید

این مسئله به شما کمک می کند تا بدانید چقدر می خواهید به همسرتان نزدیک شوید و برای داشتن یک رابطه دوستانه و صمیمانه به دنبال راه حل مختلف بروید و انتظارات و خواسته های خود را با کمال احترام با همسرتان در میان بگذارید. مشخص کردن هدف و انتظار از ارتباط صمیمانه، شما را در جهت دستیابی به آن هدایت می کند.


- میزان رضایت مندی خود از رابطه زناشویی تان را ارزیابی کنید

با توجه به امکاناتی که دارید برنامه ریزی درستی داشته باشید تا با کمک یکدیگر رضایت مندی خود را از زندگی زناشویی بالاببرید و هدف تان خوشحال کردن طرف مقابل باشد. متاسفانه بعضی از زن و شوهرها فکر می کنند که ازدواج فقط یک مبادله است و برای به دست آوردن امتیاز بیشتر باید تلاش کنند، در حالیکه فکر کردن به اینکه چگونه می توانید طرف مقابل را خشنود کنید، در رضایتمندی شما هم تاثیر خوبی می گذارد.


- به طور فعالانه مسئولیت حل تعارض و مشکلات را در روابط نزدیک خود بپذیرید

بسیاری از زن و شوهرهای ناسازگار سعی می کنند، مشکلات را به گردن دیگری بیاندازند. این می تواند به رابطه شما صدمه جدی بزند برای اینکه رابطه سازنده داشته باشید، هرکدام باید بدانید چه کاستی هایی داشته اید و دارید و چه مشکلاتی را بوجود آورده و در جهت رفع آن تلاش کنید.


- انتظارات خود را مورد ارزیابی قرار دهید

گاهی انتظارات غیر منطقی، رفتارها و واکنش های نادرستی را ایجاد می کند. انتظارات غیر منطقی مثل اینکه " او باید از نیاز من آگاهی داشته باشد". " او هیچ گاه تغییر نمی کند " را تغییر دهید و جملات و انتظارات منطقی را جایگزین آن کنید: مثلا " من با بیان درست خواسته های خود، او را از نیازهایم آگاه می سازم." یا " تغییر به تدریج اتفاق می افتد" یا " تغییر دو طرفه است" انتظارات منطقی، شادی را به همراه دارد.


- نسبت به حوزه های مطلوب تغییر یکدیگر حساس باشید

گاهی زن و شوهرها به تغییرات مطلوبی که در رفتار یکدیگر به وجود آمده است، کمتر توجه می کنند و این بی توجهی، فرد مقابل را نسبت به تغییر دلسرد می کند. توجه به رفتار و نگرش های تغییر یافته حتی اندک، موجب صمیمیت و دلخوشی همسرتان می شود و او را علاقمندتر و مشتاق تر به تغییر می کند.


- بین جنبه های مثبت و منفی رفتار شریک زندگی خود تعادل برقرار کنید

توجه به نکات مثبت همسر، امیدواری و حس دوست داشتن را ایجاد می کند و مانع سرزنش می شود و از داشتن تفکر منفی در مورد همسر جلوگیری می کند. توجه به جنبه های مثبت همسرتان، ارزش او را برای شما افزایش می دهد و موجب چشم پوشی از رفتارهای منفی او می شود و زمینه ساز گذشت و فداکاری است.


- به وظایف خود در رابطه زناشویی آگاه باشید

با توجه به امکاناتی که دارید برنامه ریزی درستی داشته باشید تا با کمک یکدیگر رضایت مندی خود را از زندگی زناشویی بالاببرید و هدف تان خوشحال کردن طرف مقابل باشد.

وقتی که زن یا شوهر به وظایف همسری خود آگاه نیستند ، ممکن است توقعات و انتظارات بی جایی از یکدیگر داشته باشند و رفتارهای خودخواهانه نشان دهند و با رفتارهای غیر مسئولانه استحکام زندگی زناشویی را سست تر کنند. آگاهی از نقش تان و آشنا بودن به وظایف همسری زندگی را شیرین تر می سازد.


- آماده گفتگو و مذاکره باشید

گاهی زن و شوهر به دلیل مشکلاتی که داشته اند، دوست ندارند با یکدیگر صحبت کنند که این امر به رابطه شان آسیب می زند. بهتر است شما با وجود اشتباهاتی که تاکنون داشته اید همیشه آماده گفتگو و مذاکره سالم با هم باشید. در عین حال آگاهی و اطلاعات خود از یکدیگر بالا ببرید تا بتوانید به درک متقابل برسید و در این مسیر صبور و امیدوار باشید

منبع: تبیان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

روشهای حل اختلافات با همسر

راهنمای رفع مشکلات جنسی

راه های برقراری ارتباط و حل مشکلات زناشویی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-12-15 19:59:12منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
13736





نظر شما در مورد مطلب راه های مقابه با مشکلات زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج آسان و مزایای آن از نظر اسلام
ازدواج آسان و مزایای آن از نظر اسلام

صحبت در زمینه مسائل جنسی در دوره شناخت
صحبت در زمینه مسائل جنسی در دوره شناخت

تفاوت ارگاسم در زنان چاق و لاغر
تفاوت ارگاسم در زنان چاق و لاغر

درمان طبیعی برای اختلال نعوظ
درمان طبیعی برای اختلال نعوظ

انواع مشاوره و نحوه مشاوره
انواع مشاوره و نحوه مشاوره

چه ساعاتی احتمال دعوا زن و شوهر بیشتر می شود
چه ساعاتی احتمال دعوا زن و شوهر بیشتر می شود










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9126

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286889

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام