رفتار مناسب در مقابل عصبانیت زنان

رفتار با عصبانیت زنان در منزل

angry woman

برخورد با عصبانیت زنان،چطور با زن عصبانی رفتار کنیم،بارها گفته شده است که عصبانیت، یک علامت و نشانه است و بیشتر به عنوان معلول مطرح است تا علت. بنابراین باید با اقدا‌م‌های لازم از شدت گرفتن این رفتار پیشگیری کرد. زمانی که بروز یک رفتار مثلا عصبانیت در فرد باعث اذیت و آزار خود فرد و همچنین دیگران می‌شود و نمی‌تواند آن را کنترل کند، باید هر چه زودتر نزد متخصص مربوطه برود.

یکی از کاربران گفته‌اند که 48 سال سن دارم و خانمم 35 ساله است (دختر خاله /پسر خاله‌). دو فرزند 15 و 10 ساله داریم که هر دو سالم و زرنگ هستند. ولی مشکلی که داریم عصبی بودن و از کوره در رفتن خانمم بخاطر بچه‌ها است که هر روز بهانه و ایراد از غذا (بیشتر اعتراض بچه‌ها از غذاست) می‌گیرند. همسرم عصبانی شده و پی‌درپی و یک ریز حرف می‌زند طوری که هم اعصاب خودش داغون شده و هم بچه‌ها اذیت می‌شوند. پیش مشاوره هم رفته و با او حرف زده و می‌داند که کارش اشتباست ولی باز هم عصبانی می‌شود و از کوره در می‌رود. لطفا مرا راهنمایی کنید.

دکتر علی باغبانیان، روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سوال کاربران در گفت‌وگو با سلامانه گفت: «دلایل متعددی می‌تواند در بروز عصبانیت و پرخاشگری نقش داشته باشد بنابراین باید علت اصلی ریشه‌یابی و مشخص شود. از سوی دیگر باید دید فرد عصبانی بیشتر در چه موقعیت‌هایی دچار عصبانیت می‌شود. با توجه به اینکه شما اشاره کرده‌اید بیشترین عصبانیت همسرتان به دلیل بهانه‌گیری بچه‌ها از نوع غذاست باید دید که آیا واقعا با تغییر نوع غذا یا روش پخت آن این مشکل برطرف خواهد شد یا نه؟!»

وی در ادامه افزود: «اگر تغییر در روند و سبک آشپزی باعث بهبود این شرایط می‌شود، شما باید در این مورد به همسرتان کمک کنید. وقتی بچه‌ها از غذا ایراد می‌گیرند شما به دنبال تایید رفتار آنها نباشید و اینکه مثلا بگویید بچه‌ها راست می‌گن بهتره به جای اینکه سیب‌زمنی را آبپز کنی، سرخ‌کرده آن را تهیه می‌کردی و... با بچه‌ها صحبت کنید که به دنبال بهانه‌جویی نباشند و ایرادهای بی‌مورد نگیرند. از طرف دیگر هم به همسرتان کمک کنید که کمی در سبک آشپزی تغییر ایجاد کند و بعد مشخص شود که آیا واقعا این تغییرات روندی در بهبود شرایط داشته است یا نه.»

این روانپزشک تاکید کرد که بارها گفته شده است که عصبانیت، یک علامت و نشانه است و بیشتر به عنوان معلول مطرح است تا علت. بنابراین باید با اقدا‌م‌های لازم از شدت گرفتن این رفتار پیشگیری کرد. زمانی که بروز یک رفتار مثلا عصبانیت در فرد باعث اذیت و آزار خود فرد و همچنین دیگران می‌شود و نمی‌تواند آن را کنترل کند، باید هر چه زودتر نزد متخصص مربوطه برود. بنابراین بهتر است مجددا با همسرتان به یک روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید. قطعا آنها تکنیک‌هایی را برای کنترل این عصبانیت به همسرتان خواهند آموخت.

باغبانیان همچنین یادآور شد که گاهی تکنیک‌های ساده‌ای به افراد ارائه می‌شود تا با استفاده از آنها بتوانند استرس، اضطراب، عصبانیت و پرخاشگری‌شان را کنترل کنند ولی فرد به این توصیه‌ها توجهی نمی‌کند و تاثیر آن را کم می‌داند. درحالی که از جمله مواردی که می‌تواند باعث فروکش شدن این رفتار شود، تخلیه احساسات و هیجانات است. از این رو از همسرتان بخواهید وقتی عصبانی است، آن را روی کاغذ بنویسد که چرا و به چه دلیل عصبانی است. اگر دوست ندارد که فردی هم این یادداشت‌ها را بخواند سپس آن را پاره کند و از بین ببرد. حتی مچاله کردن کاغذ یا پاره کردن آن هم در کاهش عصبانیت موثر است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درنهایت در توصیه به این کاربر گفت: «توصیه می‌شود در ساعت‌هایی که در منزل هستید برخی از مسئولیت کارها را شما به گردن بگیرید مثلا بچه‌ها را برای تفریح به پارک یا خرید ببرید. به این ترتیب همسرتان فرصتی برای استراحت و تجدید نیرو پیدا می‌کند. علاوه بر این، حتما از او بخواهید در کلاس‌های ورزشی به خصوص یوگا ثبت‌نام کند. گاهی یکنواختی کار روزانه خانه هم دست به دست می‌دهد تا با جرقه زدن یک عمل یا رفتاری که باعث عصبانیت می‌شود آن را تشدید کند. سعی کنید در طول هفته هم حتی شده برای چند ساعت همسرتان را برای تفریح بیرون ببرید. او را شاد کنید و اگر برایتان مقدور است حتی تغییراتی را در نحوه چیدمان وسایل منزل بدهید.»

منبع : سایت سلامانه

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

رفتار با شوهر بد اخلاق و عصبی

اشتباهات در اصلاح رفتار همسر

رفتار مناسب با زنان در دوران قاعدگی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-01-12 20:00:44منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
19875





نظر شما در مورد مطلب رفتار با عصبانیت زنان در منزل چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چگونه در دوره نامزدی یکدیگر را بشناسید
چگونه در دوره نامزدی یکدیگر را بشناسید

چی بگم از توقعات بالای دخترای دهه ی60
چی بگم از توقعات بالای دخترای دهه ی60

ویتامین موثر بر اختلال نعوظ مردان
ویتامین موثر بر اختلال نعوظ مردان

بیماری مقاربتی در زنان
بیماری مقاربتی در زنان

چطور جذاب و تاثیرگذار روی دیگران باشیم
چطور جذاب و تاثیرگذار روی دیگران باشیم

نحوه انجام مشاوره قبل از ازدواج
نحوه انجام مشاوره قبل از ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9679

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287442

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام