کارها و رفتارهای اشتباه زنان در زندگی زناشویی

رفتارهای  نادرست زنان در زندگی زناشویی

با چه اقدامات اشتباهی ممكن است مرد زندگی‌تان را از دست بدهید.

تفاوت‌ها را در نظر بگیرید


مهم‌ترین مساله، ارتباط موثر بین زن و مرد است. اگر دو طرف تعاملات مناسبی با هم داشته باشند كمتر دچار تنش می‌شوند. بین خانم‌ها و آقایان تفاوت‌های فیزیولوژیكی متفاوتی وجود دارد. همین موضوع هم باعث ایجاد اختلاف‌های متفاوتی در ابعاد روانی، اجتماعی، عاطفی و. . . می‌شود. به یاد داشته باشید مردها به دلیل موقعیت‌های شغلی كه دارند زمان بیشتری را در بیرون از خانه صرف می‌كنند و مسلما در داخل منزل نیاز به استراحت بیشتری دارند.

در زمان مناسب با مرد‌ها حرف بزنید


از مسائلی كه خیلی وقت‌ها باعث اختلاف بین زن و مرد می‌شود، انتخاب زمان نامناسب برای صحبت كردن است. خانم‌ها باید توجه داشته باشند كه در چه زمان و در چه راستایی صحبت می‌كنند. فراموش نكنید كه در هر شرایطی لحن توهین‌آمیز منجر به دلخوری می‌شود. در كار بیرون از منزل همیشه تنش یا اختلاف وجود دارد اما مرد زمانی كه با همان دلمشغولی‌ها وارد منزل می‌شود و همسرش هم در همان زمان شروع به مطرح كردن دلخوری‌هایش می‌كند، ناخوشایند است. اغلب خانم‌هایی كه در زندگی زناشویی دچار مشكل می‌شوند، به دلیل رفتارهای ناپسند در زمان نامناسب است.

وقتی حوصله ندارند سماجت نكنید


این موضوع درنهایت باعث دلخوری هم خانم و هم آقا می‌شود. مردها احساس می‌كنند اصلا حوصله شنیدن ندارند و زن‌ها هم اصرار دارند صحبت كنند.

بخشی از همین تفاوت‌های فیزیولوژیك این است كه خانم‌ها قدرت كلامی بالاتری دارند و مسائل را در مدت زمان طولانی‌تری مطرح می‌كنند و اغلب می‌خواهند وقت زیادی را صرف صحبت كردن بكنند.

لطفا غر نزنید!


مورد بعد، محتوای صحبت‌هایی است كه ممكن است باعث اختلافات و مشكلاتی شود. مردها دوست ندارند پشت سر خانواده‌شان بدگویی شود. در هر دورانی، از نامزدی گرفته تا بعد از ازدواج این مساله برای‌شان ناخوشایند است. گله و بدگویی‌ در رابطه با مادر، خواهر و. . . به‌خصوص اگر بیش از حد اتفاق بیفتد ریشه بسیاری از اختلاف‌های زناشویی است. خیلی وقت‌ها مردها سكوت می‌كنند و مشتاق ادامه‌دار شدن این مسائل نیستند. بسیاری از خانم‌ها متوجه نیستند كه مطرح كردن این نارضایتی‌ها آن هم بدون مقدمه منجر به ایجاد اختلاف‌های بیشتر می‌شود.

به حریم شخصی‌اش احترام بگذارید


باور اشتباهی وجود دارد كه وقتی مردها به خانه می‌آیند باید تمام وقت به صحبت‌های خانم گوش كنند. مثلا برنامه مورد نظرشان را نبینند و فقط در خدمت خانواده باشند. خیلی از اختلاف‌ها به این دلیل است كه چرا به جای گوش سپردن به صحبت‌های من به برنامه مورد علاقه‌ات نگاه می‌كنی، به كارهای اداری فردایت رسیدگی می‌كنی، ای‌میل چك می‌كنی یا . . . این را بدانید كه زن و شوهر نیاز دارند كه در عین اینكه كنار هم هستند، خلوتی هم داشته باشند. مثلا ساعتی در روز را برای خودشان و رسیدگی به مسائل شخصی‌شان در نظر بگیرند.

به فكر چك كردن گوشی نباشید


باور اشتباه بعدی این است كه چون ما زن و شوهر هستیم، باید از محیط كار هم، گوشی شخصی، صحبت‌های شخصی همسرمان با مادر یا همكارهایش و. . . مطلع باشیم. هرگز پرسش‌های زنجیره‌ای نپرسید. سوال‌هایی مثل اینكه كی بود زنگ زد؟ چی‌كار داشت؟ چی می‌گفت؟ و. . . خیلی وقت‌ها مردها چون حوصله پاسخ دادن به این سوال‌ها را ندارند  جواب دادن را از سر خودشان باز می‌كنند. گاهی همین مساله منجر به اختلاف زن و شوهر می‌شود و خانم احساس می‌كند كه مورد توجه قرار نگرفته یا آقا فكر می‌كند كه خانم در مسائل شخصی‌اش خیلی دخالت می‌كند.

اگر ناراحت است به او فرصت دهید بعدا حرف بزند


مردها برخلاف خانم‌ها زمانی كه در بیرون منزل درگیری فكری پیدا می‌كنند یا از مساله‌ای ناراحت و دلخور هستند همان لحظه در موردش صحبت نمی‌كنند و بعد از مدتی راجع به همان موضوع شروع به صحبت می‌كنند و این بخشی از طبیعت مردهاست؛ پس اصرار بی‌خودی برای صحبت كردن نكنید.

لطفا به خودتان نگیرید!


خانم‌ها گاهی ناراحتی مرد خانه را به خودشان نسبت می‌دهند. چرا ناراحتی؟ حتما از من ناراحتی؟ مگه من چی گفتم؟ و... بعد هم اصرار می‌كنند كه باید برای من توضیح بدهی. این مسائل منجر به دلگیری آقایان می‌شود. واكنش مردها هم اغلب پرخاشگری و سكوت‌های طولانی‌مدت است كه درنهایت باعث دعوای بین زن و شوهر می‌شود.

چه وقت با هم صحبت كنید؟


سه حوزه اصلی ارتباطی، عاطفی – روانی و حوزه مسائل زناشویی است كه منجر به اختلاف‌های مختلفی می‌شود. برای پیشگیری از این مشكلات زمان و مكان مشخصی را برای گفت‌وگو در نظر بگیرید. از همسرتان بپرسید كه چه وقت سرحال‌تر هستی تا با هم راجع به این موضوع صحبت كنیم؟

طلاق یك‌شبه اتفاق نمی‌افتد


اختلافاتی كه باعث جدایی و طلاق می‌شود یك‌شبه اتفاق نمی‌افتد و بحث یكی، دو روز نیست. ممكن است یك نفر 20 سال به این موضوع فكر كند كه شریك مناسبی انتخاب نكرده و به دلیل بچه‌هایی كه دارند بسوزد و بسازد. گاهی كسی امروز به طلاق فكر می‌كند و رسما 5 سال بعد طلاق می‌گیرد؛ به‌خصوص وقتی بحث بچه در میان باشد.

مردها را اسیر خودتان نكنید!


در دوران نامزدی و عقد، ناآگاهی در حوزه ارتباطی ممكن است منجر به جدایی شود. پرسش‌های بیش از حد در مورد اینكه كجا می‌روی و می‌آیی برای هر مردی آزار‌دهنده است. برای یك مرد در دوران عقد شنیدن بدگویی در رابطه با خانواده‌اش خوشایند نیست. مطرح كردن درخواست اینكه مرد با دوستانش قطع ارتباط كند رفتار بالغانه‌ای نیست؛ چون مردها از احساس اسارت خوش‌شان نمی‌آید. اینكه از همان دوران عقد بخواهند چارچوب زندگی‌شان را تغییر دهند برای‌شان ناخوشایند است.

مسائل كهنه را شخم نزنید


هنگام صحبت و مشاجره فقط به اختلاف پیش‌آمده اشاره كنید؛ اگر بخواهید مسائل كهنه را از نو مطرح كنید اصلا خوشایند نیست. مشكلات را بین خودتان حل كنید. در مورد اختلاف‌ها با خانواده‌تان حرف نزنید تا منجر به دلخوری بین خانواده‌ها نشود. برای مشاوره و درخواست كمك، به جای خانواده‌ها به یك متخصص مراجعه كنید.

به فردیت هم احترام بگذارید


اختلاف سلیقه، اختلاف باور، احساس چك شدن و اینكه كجا می‌روید و از كجا می‌آیید مردها را آزار می‌دهد. احساس بازجویی، هم برای مرد و هم برای زن دردناك است. خانم‌ها باید خودشان را جای مرد زندگی‌شان بگذارند و در عین حفظ صمیمیت به فردیت هم احترام بگذارند. هر انسانی برای خودش حریم شخصی قائل است و ازدواج به معنای شكستن این حریم‌ها نیست. به معنای برداشتن و پرده‌دری بین زن و شوهر هم نیست بلكه به معنای همدلی بین زن و شوهر است. پس آنقدر در مسائل شخصی هم دخالت نكنید

مقاله از : دكتر خدابخشی

منبع : مجله زندگی ایده آل

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

اشتباهات زنان در مورد نیاز جنسی زنان

رفتارهایی که باعث می شود شوهرتان را از دست بدهید

رفتارهای اشتباه مردان در زندگی زناشویی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-01-24 19:38:21منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
17632





نظر شما در مورد مطلب رفتارهای نادرست زنان در زندگی زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پیشنهاد ازدواج از سوی دختر به پسر
پیشنهاد ازدواج از سوی دختر به پسر

موارد اساسی در مرحله شناخت
موارد اساسی در مرحله شناخت

قرص برای افزایش میل جنسی زنان
قرص برای افزایش میل جنسی زنان

  پوست خود را چگونه مرطوب نگه داریم(نکات بهداشتی)
پوست خود را چگونه مرطوب نگه داریم(نکات بهداشتی)

مقایسه اضطراب در افراد باهوش و کم هوش
مقایسه اضطراب در افراد باهوش و کم هوش

تجرد ناخواسته چیست
تجرد ناخواسته چیست










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11320

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289083

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام