تاثیر سادیسم و مازوخیسم جنسی بر رابطه جنسی

عوارض خشونت در رابطه زناشویی

از هر منظری که به رابطه جنسی نگاه کنیم، می بینیم درد نه مرحله ای از این رابطه است و نه در ارگاسم جایی دارد. اما هستند زن و شوهر هایی که دوست دارند وقتی وارد رابطه جنسی می شوند درد هم به عنوان شخص سوم در رختخواب همراه آن ها باشد. اما آیا این به معنی آن است که این زن و شوهر ها حتماً به اختلال سادیسم یا مازوخیسم جنسی مبتلا هستند؟ پاسخ منفی است.

گاهی همسرتان برای وارد کردن درد به عنوان یک شیوه ی تنوع بخش راضی نیستید، قبل از هر اقدامی با او صحبت کنید و احساستان را به او بگویید. چرا که این امکان وجود دارد که او سکوت شما را حمل بر رضایت تان کرده باشد

سادیسم و مازخیسم جنسی

سادیسم و مازوخیسم جنسی به ترتیب به معنای آزار گری و آزار طلبی جنسی هستند و برای نسبت دادن هر یک از آن ها به یک فرد یا زوج، باید چند مؤلفه وجود داشته باشند:
اول اینکه خیالپردازی ها، میل ها و یا رفتارهایی مثل کتک زدن، فحش دادن و مجبور کردن دیگری به اطاعت کردن (در سادیسم) و کتک خوردن، بسته شدن به تخت و تحقیر شدن (در مازوخیسم) باید دست کم به مدت شش ماه به صورت مکرر در فرد وجود داشته باشند. یعنی اگر مثلاً سالی یک بار اتفاق بیفتد، این معیار از وی ساقط می شود.
به غیر از این، همسر فرد مبتلا از این وضعیت راضی نیست و به آن به چشم یک عامل مخرب رابطه و یک تهدید نگاه می کند نه یک محرک لذت جنسی.

جنبه سومی که برای تشخیص این اختلال ها مهم است این است که چنین شخصی آن قدر در فکر و خیال این رفتارها غرق می شود و یا به طوری درگیر انجام این رفتار ها می شود که در کار، زندگی و روابط اجتماعی دچار مشکل می شود. نکته دیگر این است که افراد مبتلا به این دست از اختلال ها، فقط از راه درد وارد کردن و یا درد کشیدن، به لذت جنسی می رسند و راه های دیگر برای آن ها کارآمد نیست.

با توجه به این چهار فاکتور که گفته شد، آیا اگر زن یا شوهری گه گاهی برای تنوع، خواهان کمی خشونت در رابطه باشد (نه شش ماه به دفعات مکرر)، و با شیوه های دیگر هم به اوج لذت برسد، و همسرش از این وضعیت راضی باشد و این مسئله به کار و زندگی اش صدمه ای نزده باشد، یک بیمار مبتلا به اختلال آزار طلبی یا آزارگری جنسی شناخته می شود؟ باز هم پاسخ منفی است. چرا که به غیر از این چند عامل که مطرح شد، در مورد این گروه از همسران که کم هم نیستند، آزار چه در وجه دادن و چه در وجه گرفتن آن، جدی نیست و از آن صرفاً برای افزایش دادن هیجان رابطه استفاده می شود نه به عنوان تنها راه ایجاد کننده ی لذت. این در حالی است که در اختلال های سادیسم و مازوخیسم جنسی، صدمات کاملاً به قصد وارد کردن درد یا کشیدن درد اعمال می شوند و فرد مبتلا (شاید هم زوج مبتلا) به جز آن راه دیگری برای لذت جنسی خود بلد نیست. گذشته از آن، اختلالات سادیسم و مازوخیسم جنسی اختلالاتی نادر هستند و افراد کمی به آن ها مبتلا می شوند.

افراد مبتلا به این دست از اختلال ها، فقط از راه درد وارد کردن و یا درد کشیدن، به لذت جنسی می رسند و راه های دیگر برای آن ها کارآمد نیست

حالا با این توصیفات اگر شما از رَویه ی گاه گاهی همسرتان برای وارد کردن درد به عنوان یک شیوه ی تنوع بخش راضی نیستید، قبل از هر اقدامی با او صحبت کنید و احساستان را به او بگویید. چرا که این امکان وجود دارد که او سکوت شما را حمل بر رضایت تان کرده باشد و بر همین اساس به تنوعی که به خیال خودش در رابطه تان به وجود آورده مصرّ باشد. مثل همیشه یادتان باشد که در زمان صحبت کردن از «من» به جای «تو» استفاده کنید مثلاً بگویید «من از این شکل از دخول آزرده می شوم» و یا «من از اینکه بخواهم تلاش کنم دردی به تو وارد کنم اذیت می شوم». 
با مشورت او راه های دیگری را طراحی و امتحان کنید. سعی کنید با کمک جایگزین های مناسب، رابطه تان را لذت بخش تر و غنی تر کنید.
اگر اصرار او پا بر جا باقی ماند و یا دفعات یا شدت آن افزایش پیدا کرد، به یک درمانگر رفتارهای جنسی مراجعه کنید

منبع : تبیان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

علت تمایل برخی افراد به رابطه جنسی خشن

انواع انحرافات جنسی

برخی خواسته های جنسی که زن میتواند تمکین نکند

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-01-25 19:35:49منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
16962





نظر شما در مورد مطلب عوارض خشونت در رابطه زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تغییرات احساسی و جنسی پسران در سنین مختلف
تغییرات احساسی و جنسی پسران در سنین مختلف

با ما درد و دل کنید و مشکلات خودتون رو مطرح کنید
با ما درد و دل کنید و مشکلات خودتون رو مطرح کنید

خطرات تاتو در دوران بارداری
خطرات تاتو در دوران بارداری

پرده بکارت مسدود یا بسته ( بدون سوراخ)
پرده بکارت مسدود یا بسته ( بدون سوراخ)

چطور از دیگران توقع نداشته باشیم
چطور از دیگران توقع نداشته باشیم

رواج ناهمسانی جنسی
رواج ناهمسانی جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4240

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282003

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام