تفاوت زن و مرد در نیاز جنسی

تفاوت زن و مرد در نیاز جنسی

تفاوت زن و مرد در تمایلات و نیاز جنسی ،نیاز جنسی یکی از اساسی ترین نیازهای زیستی زوج است که در برآوردشدن نیازهایشان تفاوتهای بسیار زیادی وجود دارد. متاسفانه گاهی بدلیل صحبت نکردن زن و شوهر در این مورد، وجود این تفاوتها مسکوت باقی می ماند و همین مساله چالش های فراوانی را برای آنها بوجود می آورد و به ارتباط ضعیف منتهی می شود. به بیان دیگر زن و شوهر درباره نگرشهای جنسی طرف مقابل فرض های نامشخصی در ذهن خود می پرورانند که مخل ارتباط درست آنها می شود. لذا ارضای صحیح نیازهای جنسی و گفتگو کردن درباره خواسته های خود، علاوه بر آنکه زندگی را شیرین تر می سازد به سلامت جسم و آرامش روان آنها هم کمک می کند.

به نیازهای من توجه کن

پس نوازی پیوند و ارتباط عاطفی زوجین را تقویت می کند و در زنان این طرز فکر را که مردان فقط به خواسته های جنسی شان اهمیت می دهند را کمرنگ  می کند و دلبستگی را افزایش می دهد

گفتگو نکردن در مورد نوع برآورد شدن نیازهای جنسی، ممکن است زوج را در ارتباط جنسی خود سرد و بی انگیزه کند و یا اینکه به طور ناخودآگاه دلخوری ها و ناسازگاریهای خود را به موضوعات دیگری نسبت دهند، در حالیکه ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی در نیازهای جنسی آنهاست و کیفیت ارتباط آنها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در واقع این رابطه زوج را دچار دلسردی نسبت به خانواده می کند و به تدریج موجب بروز رفتارهای پرخاشگرانه و در نهایت افسردگی می شود. اهمیت چنین رابطه ای در این مسئله نهفته است که علاوه بر برآورده شدن نیازهای جنسی بسیاری از نیازهای عاطفی-روحی هم برطرف می شود.

آنچه بدان نیاز دارید

فرد در خصوصی ترین بخش زندگی خود، در رابطه جنسی ، احساس پذیرش را از طرف مقابل بدست می آورد و احساس شادی و رضایتمندی او از زندگی دو چندان می شود. اما برای اینکه این پذیرش اتفاق بیافتد زن و مرد باید بدانند خود چه می خواهند و طرف مقابل نیز چگونه رضایت و ارضاء شدن را بدست می آورد.
مردها در ارتباط جنسی علاوه بر این ارتباط، بدنبال یک رابطه قابل اعتماد از سوی همسرخود هستند. تا هم نیاز جنسی و هم نیازهای روانی شان برآورده شود و اعتماد و اطمینان را در چشمان همسر خود ببیند. در حالیکه زنان در چنین ارتباطی بدنبال رابطه ای هستند برای بیان خویشتن و درک احساساتشان.

با وجود چنین تفاوتهای مردان به سرعت به سراغ برآورده شدن رابط جنسی می روند و در مقابل نیاز جنسی خود مقاومت کمتری دارند و هنگام عدم ارضای جنسی خود آسیب پذیرتر هستند. ولی زنها دوست دارند ابتدا در مورد نیازها، احساساتشان گفتگو کنند و بعد از اینکه به پذیرش رسیدند به نیازهای جنسی خود توجه می کنند.
زمانیکه تفاوتهای جنسی خود را نشان می دهد، ممکن است هر دو طرف به آن توجه نکنند و به تفاوتها احترام نمی گذارند و باعث آشفتگی ارتباط می شوند و زوج آنرا به عنوان نوعی تنبیه یا کنترل ارتباط خود در نظر می گیرند و دلخوری، ناسازگاری و حتی گاهی خشونت کلامی و رفتاری را در این ارتباط می بینند.

چگونگی کیفیت ارتباط جنسی

زوج برای اینکه از ارتباط جنسی خود احساس رضایت داشته باشند، لازم است به نکاتی در هر مرحله توجه کند.

گفتگو نکردن در مورد نوع برآورد شدن نیازهای جنسی، ممکن است زوج را در ارتباط جنسی خود سرد و بی انگیزه کند و یا اینکه به طور ناخودآگاه دلخوری ها و ناسازگاریهای خود را به موضوعات دیگری نسبت دهند

1- مرحله پیش نوازی: اولین، مهمترین و طولانی ترین مرحله آمیزش جنسی است. برای آمادگی جسمی و رضایت بیشتر ضروری است بویژه این مرحله برای تحریک زن و رفع  بی میلی او لازم است و انفعالی بودنش را نیز برطرف می کند. ورود بی مقدمه مرد به رابطه نارضایتی زن را در پی دارد و ممکن است زن و مرد را دچار درماندگی کند. لذا پیش نوازی در قالب نوازش و لمس روابط فیزیکی، عاطفی زن و مرد را افزایش می دهد و فشارهای روحی را کاهش می دهد و کیفیت ارتباط را بهبود می بخشد. نیاز جنسی همسران به یکدیگر منحصر در رابطه زناشویی نیست و شامل همه بهره های دیداری، شنیداری و رفتاری می گردد. هر چند گاهی این بهره ها به همبستری و ارتباط زناشویی منتهی خواهد شد.

2- مرحله دخول: در رابطه دوستانه و محبت آمیز میان زن و شوهر، ممکن است ارتباط زناشویی به این مرحله وارد شود.

3- مرحله پس نوازی: بعد از مرحله دوم، مرحله پس نوازی است. شاید فکرکنید بعد از آمیزش جنسی ارتباط به پایان رسیده است. در حالیکه پس نوازی کامل کننده ارتباط جنسی است. زیرا پس نوازی پیوند و ارتباط عاطفی زوجین را تقویت می کند و در زنان این طرز فکر را که مردان فقط به خواسته های جنسی شان اهمیت می دهند را کمرنگ می کند. این امر دلبستگی را بین زوجین افزایش می دهد و پیام ارتباطی مهمی، بعنوان سپاسگزاری به طرفین انتقال می دهد و موجب می شود زوج زندگی جنسی پربارتری داشته باشند و مشکلات را راحت تر حل کرده و تفاوتهای یکدیگر را بشناسند

منبع: تبیان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

تفاوت اوج لذت جنسی در زن و مرد

تفاوت انتظارات زن ومرد در رابطه جنسی

تفاوت ارضای جنسی بین زن و مرد

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-02-12 20:05:32منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
20110





نظر شما در مورد مطلب تفاوت زن و مرد در نیاز جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




فرار داماد از آرایشگاه
فرار داماد از آرایشگاه

نشانه های مردی که قصد ازدواج با شما را دارد
نشانه های مردی که قصد ازدواج با شما را دارد

انزال منقطع
انزال منقطع

انواع خونریزی در زنان
انواع خونریزی در زنان

گریه کردن بعد از رابطه جنسی-گریه جنسی چیست
گریه کردن بعد از رابطه جنسی-گریه جنسی چیست

افزایش اختلاف سنی معکوس در ازدواج
افزایش اختلاف سنی معکوس در ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4335

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282098

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام