چطور همسرتان را بشناسید

چطور همسرتان را بشناسید

چگونه همسرمان را بشناسیم

شناخت خود را از همسرتان کامل کنید


قطعا شما پیش از ازدواج گفت و گوهایی با هم داشته اید و بر اساس شناختی که از یکدیگر به دست آوردید، تصمیم به ازدواج گرفته اید؛ ولی حتما در این مدت متوجه شده اید که آن شناخت با شناختی که با آغاز زوجیت و تعامل به عنوان همسر به دست می آورید، زمین تا آسمان متفاوت است.

توصیه اکید ما به شما این است که تا پیش از این که صاحب فرزند شوید، شناخت خود را نسبت به همسرتان گسترش دهید و آن را کامل کنید. در زوایای مختلف تلاش کنید همسرتان را کامل و دقیق بشناسید. این گستره شامل علایق، حساسیت ها، ویژگی های شخصیتی و ... می شود.


*نکته مهم: برخی ویژگی هایی که شما در همسرتان می بینید، مربوط به جنسیت اوست؛ یعنی منشاء آن تفاوت های طبیعی بین زن و مرد است که آگاهی از آن برای همسران در زندگی مشترک بسیار اهمیت دارد. بخشی دیگر نیز مربوط به شخصیت همسر شماست که شناخت آن نیز بسیار ضروری است.

برای آگاهی از ویژگی های دسته اول یعنی تفاوت های زن و مرد که نقش کلیدی در رفتارهای همسرتان دارد، خوشبختانه کتاب های بسیار خوبی در دسترس همگان وجود دارد و همچنین رسانه ها هم در این زمینه اطلاعات زیادی را در اختیارتان قرار می دهند؛ اما برای شناخت ویژگی های بخش دوم یعنی خصوصیاتی که مختص همسرتان است هم به دقت نظر خودتان بستگی دارد و هم به تلاش هایی که برای به دست آوردن این شناخت انجام می دهید که مهم ترین آن ها گفت و گو با طرف مقابل برای درک درست از ویژگی ها، نیازها و علایق و حساسیت های اوست.


توقع بیجا نداشته باشید


تلخ است؛ ولی باید بدون تعارف گفت این که انتظار داشته باشید همسرتان خودش بداند شما چه می خواهید و دقیقا همان حرفی را بگوید یا همان کاری را کند که شما دوست دارید، چیزی جز یک توقع نا بجا و انتظار نادرست نیست. هر چقدر شما از عالم غیب خبر دارید، همسرتان هم از عالم غیب خبر دارد که الان شما چه می خواهید؟ چه دوست دارید؟

از چه کاری بدتان می آید و ... پس منصف باشید و عاقلانه رفتار کنید. درباره تمامی این موارد در اولین فرصت با همسرتان صحبت کنید و حرف هایتان را با وی در میان بگذارید و از تفکرات نادرستی مثل این که «وقتی من سکوت می کنم وحرف نمی زنم، او خودش باید بفهمد که از دستش ناراحتم» دست بردارید. فکر کنید او چگونه باید حدس بزند که دقیقا کدام کار یا حرف موجب رنجش شما شده است؟!


نقش های زوجیت تان را کامل ایفا کنید


این نکته بسیار مهم است که شما پیش از به عهده گرفتن نقش جدید پدری و مادری، نقش همسری تان را به طور کامل ایفا کنید. وقتی وظایف و حقوق خود را نسبت به همسرتان به طور کامل شناختید و به آن ها عمل کردید و به نقطه ای رسیدید که شما و همسرتان هر دو (باز هم تأکید می کنیم: هر دوی شما) احساس کردید که کاملا یکدیگر را پیدا کرده اید و گره و چالش جدی در رابطه با هم ندارید و واقعا همه چیز سر جای خودش است، آن زمان بهترین موقعیت برای بچه دار شدن است تا با خیال راحت از این که نقش همسریتان را به خوبی دریافته و در آن غرق شده اید، آمادگی پذیرفتن نقش جدید یعنی والدگری را هم دارید.


مواضع مشترکتان را هر چه زودتر بیابید و آن را تثبیت کنید


قطعا شما و همسرتان به عنوان دو انسان متفاوت، اختلاف نظر و اختلاف سلیقه هایی با هم دارید که ممکن است در برخی زمینه ها حتی بسیار جدی هم باشد. نخست باید بدانید که این یک مسئله عادی است و هیچ معنای بدی در ارتباط شما با همسرتان ندارد؛ یعنی نه نشانه بی علاقگی او نسبت به شماست، نه نشانه تمام شدن عشق بین شما دو نفر است و نه هیچ چیز دیگری؛ تنها یک امر کاملا عادی است که شما باید منصفانه و عاقلانه آن را بپذیرید و این حق را برای طرف مقابلتان قائل باشید که وی در برخی زمینه ها، دیدگاه خود را داشته باشد؛ اما در مواردی این موضوعات اختلافی در زندگی مشترک شما تأثیرگذار است؛ مثل ارتباط داشتن و رفت و آمد کردن با فلان خویشاوند یا دوست یا اختلاف بر سر تعداد فرزندان یا نوع تربیت آن ها که موضوعات بسیار مهمی است و اختلاف نظر داشتن درباره آن ها می تواند دردسرآفرین باشد یا نتایج خوبی نداشته باشد.

باز هم تأکید می کنیم در همین حال و هوای زندگی دونفره به طور جدی در این باره صحبت کنید و با توافقی جدی و متعهدانه موضعی مشترک را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. این قول و قرار همواره باید بین شما محکم باقی بماند و از آن حراست کنید و در ضمن در گفت و گوهایتان این مسئله را هم مدنظر داشته باشید که هرگاه موضوع جدیدی پیش آمد که با هم اختلاف دیدگاه داشتید باز هم راه حل، گفت و گو و رسیدن به یک راه حل میانی است به این معنا که هر کدام از طرفین برای حفظ ارزش های زندگی مشترک از برخی مواضع خود کوتاه می آیند و راه منطقی و مورد توافق با همسر را می پذیرند

منبع: روزنامه خراسان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

روشهایی برای تحکیم روابط زناشویی

شناخت مردان

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-02-13 19:22:04منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
12356





نظر شما در مورد مطلب چطور همسرتان را بشناسید چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چگونه در اولین ملاقات جذاب باشیم
چگونه در اولین ملاقات جذاب باشیم

ازدواج با وجود کم خونی
ازدواج با وجود کم خونی

عوارض خود ارضایی دختران
عوارض خود ارضایی دختران

ناتوانی جنسی مردان
ناتوانی جنسی مردان

اضطراب اجتماعی چیست
اضطراب اجتماعی چیست

وضعیت روسپی گری در محلات جنوب تهران به مرحله هشدار رسید
وضعیت روسپی گری در محلات جنوب تهران به مرحله هشدار رسید










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9542

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287305

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام