چه مدت بعد از ازدواج اشتیاق جنسی کم میشود

برانگیختگی هفت ‌ساله زناشویی

How long after the wedding is low sexual desire
برانگیختگی هفت‌ساله زناشویی یا کم شدن اشتیاق جنسی بعد از ازدواج ،چه مدت بعد از ازدواج میل جنسی کم می شود سندرم،نظریه، عقیده و اصطلاحی در روانشناسی رابطه است که می‌گوید پس از حدود کم و بیش هفت سال اشتیاق جنسی و احساس رضایت رابطه زناشویی به تدریج کاسته می‌گردد. این نظریه از گرایش به پیمانشکنی و خیانت زناشویی در حدود سال هفتم ازدواج سخن می‌گوید. تمایل به طلاق از دیگر ادعاهای این نظریه است. این موضوع روانشناسی همچنین تمایل فرد متأهل به ارزیابی مجدد در ارتباط زناشویش را بازگو می‌کند. البته این مدت بر اساس آمار و شواهد ممکناً و محتملاً کمتر از هفت سال هم روی می‌دهد اما با توجه به این که بر اساس برخی آمارها در آمریکا متوسط طول عمر هر ازدواج هفت سال است مدت هفت سال را برای این تئوری در نظر گرفته‌اند.
وسوسه و برانگیختگی هفت‌ساله زناشویی چیز بدی نیست ولی آن چیز که اهمیت دارد این است که نباید توجه زیادی به آن کرد زیرا در زندگی اولویت اصلی ازدواج و روابط با همسر است.
احساس آزردگی، عدم تمایل به حل مشکلات، ناامیدی از حل مشکلات، افسردگی، احساس پوچی و بی‌معنایی و احساس نداشتن حامی عاطفی از جمله نشانه­های عاطفی افراد دلزده جنسی است.
در کشورهایی که ازدواج مجدد مرسوم است، برخی از مردان پس از گذشت مدتی از زندگی زناشویی، تمایل به ازدواج دوم و یا سوم پیدا می‌کنند. مسئله روابط پنهانی و علل و عوامل تمایل مردان به سوی همسر دوم یکی از بحث انگیزترین موضوعات خانواده‌های امروزی به ویژه در بین زنان شده است. علت بیشتر مراجعات به مراکز مشاوره به این موضوع مربوط می‌شود.

پژوهش‌ها در زمینه کم شدن اشتیاق جنسی بعد از ازدواج

پژوهشگران دانشگاه میشیگان و دانشگاه استونی بروک طی دو نوبت، از ۱۲۳ زوج مصاحبه و پرس‌وجو کردند. مصاحبه نخست در سال هفتم ازدواج و مصاحبه دوم در سال شانزدهم ازدواج انجام گردید. یکی از نتایج این تحقیق در خصوص کسالت و ملالت در زندگی مشترک بود. روانشناسان گزارش دادند که نه فقط ستیزه‌جویی و ناسازگاری بلکه یکنواختی و دلزدگی نیز در دراز مدت و به مرور رابطه زناشویی را شکل داده و تأثیر مستقیم بر روی آن می‌گذارد. این تحقیق توسط پروفسور خانم تری اورباچ در دانشگاه میشیگان انجام شد. پژوهشگران با هدف پیش‌بینی کفیت و چگونگی رابطه زناشویی، عامل کسالت و دلزدگی را در زوج‌های ساکن دیترویت، از نژاد سیاه و سفید و در خلال سال هفتم تا شانزدهم مورد ارزیابی قرار دادند. در این تحقیق روانشناسی، زن و شوهر در هر خانواده از یک نژاد بودند و ازدواج‌ها همگی نخستین تجربه مشترک زناشویی بود. همچنین زن‌ها همگی کمتر از ۳۵ سال سن داشتند.
از شرکت‌کنندگان در این تحقیق پرسیده شد که در خلال ماه گذشته چند وقت یک بار احساس کردید که زندگی‌تان دچار ملالت و دلزدگی شده است؟ یا اینکه چند وقت یک بار زندگیتان تبدیل به محیطی یکنواخت و خسته‌کننده گردیده است؟ طوری که مدام کارهای تکراری انجام دهید و به ندرت کاری هیجان‌انگیز با همسرتان، به صورت مشترک انجام دهید.
پرسش دیگر این بود: چقدر از زندگی مشترکتان راضی هستید و چقدر رابطه شما با هم صمیمی بوده است؟ تحقیقات پژوهشگران گزارش داد که کسالت و یکنواختی خیلی زیاد در سال هفتم پیش‌بینی کننده میزان بسیار بسیار کم رضایت و خشنودی در سال شانزدهم است. همچنین رضایت و خشنودی بسیار زیاد در سال هفتم لزوماً از یکنواختی و دلزدگی بسیار ناچیز در سال شانزدهم خبر نمی‌دهد.
ملالت و یکنواختی در زندگی زناشویی به صمیمیت و نزدیکی زوجین آسیب می‌رساند و میزان رضایت و خرسندی از زندگی مشترک را کم می‌کند. خانم تری اورباچ همچنین می‌گوید که هیجان و شور در زندگی موجب جهش شدید میزان صمیمیت می‌گردد. زوجین می‌توانند میزان کسالت و روزمرگی زندگی را با شرکت در فعالیت‌های دو نفره و هیجانی کاهش دهند. صمیمیت منجر به افزایش خرسندی، رضایت، پاسخگویی و مسئولیت زناشویی، تعهد و صداقت می‌گردد.

عوامل موثر بر کم شدن اشتیاق جنسی بعد از ازدواج

دلایل زیر ممکن است در این پدیده دخیل باشد:

  • مشکلات اقتصادی
  • کار بیش از حد و خستگی زیاد
  • صورت حساب‌ها
  • هزینه‌های ساختمان محل سکونت و آپارتمان
  • کودکان و خردسالان
  • نداشتن وقت کافی برای گفتگو با همسر
  • استرس و اضطراب روزمره زندگی

راهکار

تحقیقات دربارهٔ برانگیختگی هفت‌ساله زناشویی نشان می‌دهد که این نشانه احساسی واقعی است که در شخص متأهل رخ می‌دهد اما عدم اشتیاق به همسران به یکدیگر پس از هفت سال یک نظریه است و ممکن است در بسیاری از زوج‌ها صحت نداشته باشد. درک و شناخت برانگیختگی هفت‌ساله زناشویی آسان است، موضوع‌های قابل اهمیت تلاش و اقدام برای دوری گزیدن از تجربه این احساس و شناسایی راه‌کارهای از بین بردن آن است.
زوج‌هایی که با پدیده برانگیختگی هفت‌ساله زناشویی رو به رو نشده‌اند و آن را تجربه نکرده‌اند می‌توانند مشاور خوبی برای حل این مشکل باشند. زوج‌هایی بوده‌اند که اذعان داشته که سال به سال زندگی زناشویی آنها بهتر و بهتر شده است. این افراد می‌گویند توجه به زندگی مشترک و دقت در رابطه و ملاحظه همسر به صورت سال به سال، کلید موفقیت‌مان در مواجه نشدن با پدیده برانگیختگی هفت‌ساله زناشویی می‌باشد. این بدان معنی است که همان مقدار که کودکان در زندگی مشترک نیازمند توجه هستند، زندگی مشترک نیز به توجه و مراقبت نیاز دارد. در زیر چند راه‌حل ارائه شده است
  • پیش از برنامه‌ریزی و تصمیم همسر خود را از طرح و فکر جدید مطلع کنید و در این باره با وی گفتگو و تبادل نظر کنید.
  • روزانه حدود ۱۵ دقیقه با همسرتان صحبت کنید و این را به یک عادت تبدیل کنید.
  • به صورت برنامه هفتگی با همسرتان عاشقانه از خانه بیرون بروید و تفریح کنید. این کار باعث می‌شود در چشم یکدیگر جذاب تر به نظر برسید.
  • در روز حداقل یک بار کاری کنید که همسرتان خرسند شود و احساس خوشبختی کند.
  • خواسته‌های‌تان را شفاف بیان کنید.
  • به منظور تمایل و تحریک بیشتر نسبت به همسرتان، نزدیکی‌های جنسی خود را با فاصله‌های زمانی بیشتری انجام دهید.
  • معاشقه خود را پیش از نزدیکی جنسی طولانی کنید.
  • پیش از نزدیکی جنسی نظافت عمومی و حمام کردن را فراموش نکنید.
  • از نگاه کردن به فیلم‌های محرک جنسی بپرهیزید.
  • ارتباطات احساسی و ذهنی خود را بیشتر کنید و گوشی شنوا برای یکدیگر باشید.

دیگر ویژگی‌ها

  • از ابتدای ازدواج فرد متأهل ممکن است نشانه‌هایی از این حالت را در خود ببیند ولی اهمیتی نمی‌دهد یا بر اثر مشغله زندگی اقدامی انجام نمی‌دهد. بعد از حدود هفت سال سرانجام شخص پی می‌برد که چیزی را از دست داده است و تلاش می‌کند تغییری در زندگیش به وجود بیاورد
  • ظاهراً شخصی که حدود هفت سال متأهل بوده و یا این مدت را با کسی گذرانده است پس از طی این مدت به تدریج نظرش به دیگر گزینه‌ها جلب می‌گردد و احساس تمایل زیادی به دیگران دارد و انتظار می‌رود طرف جنسی خود را ترک یا به او خیانت کند

منبع: ویکی پدیا

ویرایش شده توسط : پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-03-06 19:46:46منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
14438





نظر شما در مورد مطلب چه مدت بعد از ازدواج اشتیاق جنسی کم میشود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عواملی که دوران عقد را طولانی می کند
عواملی که دوران عقد را طولانی می کند

تشخیص ابتلا به هپاتیت و ایدز بعد از رابطه جنسی
تشخیص ابتلا به هپاتیت و ایدز بعد از رابطه جنسی

اطلاعات جامع درباره مایع منی
اطلاعات جامع درباره مایع منی

علت خونریزی حین رابطه جنسی
علت خونریزی حین رابطه جنسی

ویتامین هایی که مانع افسردگی می شود
ویتامین هایی که مانع افسردگی می شود

خدمات سلامت زناشویی و جنسی
خدمات سلامت زناشویی و جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14760

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292523

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام