چطور همسرمان را به خود علاقه مند کنیم

چطور همسرمان را به خود علاقه مند کنیم

برای اینكه روز به روز علاقه همسرتان را به خود بیشتر كنید:

خودتان را تغییر دهید

اگر با هم جنگ و دعوا دارید، به این معنی نیست كه زمان جدیدی فرا رسیده است. تحقیقات نشان می‌دهد، زوج‌هایی كه اصلا با هم درگیری و نزاع ندارند، از اینكه با یكدیگر رودررو شوند، گریزانند. آنهایی كه به هیچ‌وجه دعوا نمی‌كنند، بیشتر در معرض خطر طلاق هستند. عكس آن نیز صادق است. ناسازگاری‌ها و اختلافات بیش از اندازه نیز به همین اندازه به پیكره خانواده آسیب می‌رسانند و جدایی، طلاق و برخی عواقب تلخ را در پی دارند.
هرگز با عصبانیت به رختخواب نروید: تمام روز را فرصت دارید به حل مشكلات و اختلافات خود بپردازید. چه با همسرتان مخالف باشید چه موافق، چه قهر، چه آشتی، در هر حالتی سعی كنید با ورود به رختخواب عصبانیت‌تان فروكش كند. این زمان از شبانه‌روز و این بخش خانه، فقط برای به دست آوردن آرامش و خستگی در كردن است.
لحظاتی را فقط به خودتان و لذت بردن از یك كار سرگرم‌كننده اختصاص دهید: بدون حس استقلال و آزادی عمل، هر یك از زوج‌ها احساس خواهد كرد كه در یك دام گیر افتاده است. علاقه‌های شخصی خود را دنبال و سعی كنید كارهایی را بیابید كه انجام‌شان برای‌تان لذت‌بخش است. مسلما هر كسی با انجام یك كار سرگرم كننده می‌تواند لحظاتی را برای خودش خوش باشد. این سرگرمی‌ها با رعایت چارچوب قوانین خانواده، هیچ آسیبی به شما و همسرتان نمی‌زنند.
اگر به نظرتان زندگی مشترك دیگر جاذبه‌ای برایتان ندارد، خودتان مقصر هستید: برخی افراد بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترك‌شان، وقتی كه همه‌چیز برای‌شان عادی می‌شود، احساس می‌كنند شروع رابطه‌شان از ابتدا هم اشتباه بوده است و باید رابطه جدیدی را شروع كنند؛ در صورتی كه روابط قدیمی‌تر در میان زوج‌ها نشان می‌دهد با گذشت زمان شاید برخی جرقه‌ها خاموش شوند، ولی پایه‌های اعتماد و همكاری در بین آنها بسیار قوی‌تر و محكم‌تر شده و همین اعتماد و تعهد موجب بزرگ‌تر شدن عشق میان آنها می‌شود.
پس برای تداوم زندگی مشترك نیازی به جرقه‌های تازه نیست؛ عشق دیرینه، آتشی گرمابخش و دلچسب و تاثیرش از هر جرقه‌ای بیشتر است.
سعی كنید سرگرم‌كننده و شوخ‌طبع باشید: زندگی در عصر جدید، بدون استرس و تنش امكان پذیر نیست؛ اما به هر حال باید سعی كنید هر طور كه شده روح شوخ‌طبعی را در زندگی خود زنده نگه دارید. زن و مردی كه بتوانند با هم به یك موضوع بخندند، معمولا توانایی انجام كارهای سرگرم كننده دیگر را نیز پیدا می‌كنند.
در دسترس او باشید: برای یكدیگر وقت بگذارید. برای صحبت كردن با هم، قدم زدن در كنار هم و یا كارهای دیگر وقت صرف كنید.
بعضی چیزها را به گذر زمان بسپارید: وقتی با هم اختلاف دارید، بهتر است آن را رها كنید و اجازه دهید روزگار خودش آن را حل كند. عصبانی شدن فایده‌ای ندارد. مشاجره و اختلاف در هر خانواده‌ای وجود دارد و وجود اختلاف به معنی عدم موفقیت در روابط نیست. اما طریقه برخورد شما بسیار مهم است. استرس را وارد رابطه خود نكنید و مسائل كوچك را فراموش كنید. مسائل بزرگ را هم به دست زمان بسپارید.

به همسرتان توجه كنید

مستقیم به چشم‌های او نگاه كنید: وقتی كه مستقیم به چشم‌های همسر خود خیره می‌شوید، می‌توانید خیلی راحت توجه او را به خود جلب كنید. خودتان را برای همسرتان آراسته و مرتب كنید. زنان دوست دارند همیشه همسر خود را با سر و وضع مرتب و آراسته ببینند. آنها می‌خواهند همسرشان هم تمیز و مرتب باشد و هم بوی خوش بدهد. لزوما نباید همیشه بسیار تمیز و اصلاح كرده باشید، بلكه شانه زدن موها، شستن دست و صورت و استفاده از لباس‌های تمیز و مرتب آنها را راضی می‌كند.
وقتی با همسرتان هستید تمام توجه خود را به او معطوف كنید: این روزها كمتر كسی به نوشتن كلمات و جملات محبت‌آمیز روی یك تكه كارت یا كاغذ توجه می‌كند. اغلب مردم ترجیح می‌دهند كه علاقه خود را به همسرشان یا در حضور او و یا به صورت تلفنی ابراز كنند؛ ولی گاهی اوقات تاثیر كاغذی كه روی آن نوشته‌اید دوستش دارید، بیشتر است.
وقتی علاقه خود را به صورت حضوری و رودررو و در یك زمان مشخص، مثل سالگرد ازدواج، روز تولدش و یا هر مناسبت دیگر به همسرتان نشان می‌دهید، دقت داشته باشید كه تمام توجه خود را به او معطوف كنید. بهتر است در چنین اوقاتی تلفن همراه خود را خاموش كنید. او هرگز دوست ندارد وقتی كه در كنارش هستید، توجه‌تان را با كس دیگری قسمت كنید.
بهتر است از او یك سوال بپرسید: تمام زنان دوست دارند كه درباره خودشان حرف بزنند. آنها در این زمینه بسیار خبره هستند. با پرسیدن یك سوال راجع به خودش می‌توانید از یك مكالمه پر محبت با او لذت ببرید. می‌توانید از چیزهایی كه دوست دارد، شروع كنید و هر بار كه جمله‌ای می‌گویید و یا حرفی از دهان او خارج می‌شود، طوری نگاهش كنید كه نشان دهد به شنیدن حرف‌هایش و صحبت كردن با او علاقه‌مند هستید.

محبت كنید


از او به نحوی كه دوست دارد، تعریف كنید: گفتن جملاتی مثل «چقدر در این لباس زیبا و جذاب شده‌ای!» به او ثابت می‌كند كه به اندازه كافی به او توجه دارید و او هنوز هم در نظر شما بسیار خوب جلوه می‌كند. این گونه تعاریف و جملات محبت او را به شما دوچندان می‌كند.
هرگز از همسرتان جدا نخوابید: حقیقت دارد كه زوج‌ها وقتی در كنار هم هستند، راحت‌تر به خواب می‌روند. بنابراین تحت هیچ شرایطی، حتی اگر با هم در حالت قهر هم بودید، جدا از همسرتان نخوابید.

یكی از چیزهایی كه زوج‌ها در رابطه‌شان نیاز دارند، حمایت است. آنها نیاز به همسری پشتیبان دارند؛ بنابراین ببینید همسرتان به چه كمك و پشتیبانی نیاز دارد و همان را به او عرضه كنید.
به مسائل زناشویی خود بیشتر اهمیت دهید: مسائل زناشویی باعث خوشحال شدن و آرامش خودتان و همسرتان می‌شود.
اهمیت دادن به این مساله به دلایل بسیاری لازم است: حداقل روزی یكبار به همسرتان بگویید «دوستت دارم!» همسرتان به شنیدن این كلمات نیاز دارد. صادقانه گفتن این جمله او را از این رو به آن رو می‌كند.
سلام و خداحافظی گرمی داشته باشید: این كار معجزه می‌كند و تمام كدورت‌ها و ناراحتی‌هایی را كه شاید پیش آمده باشد، از بین می‌برد. مطمئن باشید اگر هر روز این كار را بكنید، برای‌تان عادی و تكراری نمی‌شود.
با او مهربان باشید: رفتارها و اعمال بسیار كوچك شما نشان می‌دهند كه چقدر به همسرتان فكر می‌كنید. رفتارهای كوچك محبت آمیز تاثیر بزرگ‌تری روی خوشبختی شما در زندگی‌تان خواهند داشت.
عشق‌تان را هر روز بیشتر كنید: خود را آنقدر مشغول كار و زندگی نكنید كه دیگر وقتی برای یكدیگر نداشته باشید. از هر موقعیت كوچكی استفاده كنید تا پرشورتر و پرحرارت‌تر از قبل همسرتان را دوست بدارید.

احترام بگذارید

با او با نزاكت رفتار كنید: زنان همواره از نمایش‌هایی كه حالت تعارف دارند، لذت می‌برند. به او در پوشیدن كت و پالتویش كمك كنید. رفتارهای مودبانه كه زوج‌ها معمولا بعد از گذشت مدتی از زندگی مشتركشان دیگر به آنها اهمیتی نمی‌دهند، همواره برای زنان دلچسب و خواستنی است. از این راه می‌توانید عشق و محبت او را بیشتر جلب كنید.
با دوستان او رفتار اجتماعی داشته باشید: زنان معمولا مردانی را دوست دارند كه اجتماعی، جذاب و دوست‌داشتنی هستند؛ یعنی كسانی كه علاوه بر خودشان، دوستان و خانواده‌شان نیز آنها را تائید كند. بنابراین به هنگام حرف زدن با نزدیكان و دوستان همسرتان، بسیار مودبانه و اجتماعی برخورد كنید. اگر آنها را تحت تاثیر قرار دهید، همسرتان نیز تحت تاثیر شما قرار می‌گیرد.
در را برایش باز كنید: این نوع رفتار را تقریبا تمام خانم‌ها دوست دارند. وقتی كه در را برایش باز می‌كنید وقتی كه اجازه می‌دهید همیشه او جلوتر از شما وارد جایی شود، او بیش از پیش در درون خود به شما افتخار می‌كند.
نظریات او را جویا شوید: با این كار به او ثابت می‌كنید كه چقدر برای نظریاتش ارزش قائل هستید. لازم نیست طوری رفتار كنید كه هیچ چیز نمی‌دانید و فردی ناآگاه هستید؛ بلكه با احترام نظر او را بپرسید و بعد شروع به ارزیابی و مقایسه نظر خود با نظر او كنید.
با او صادق باشید: شاید در مورد ازدواج صداقت بهترین سیاست نباشد. قرار نیست، جزئی‌ترین نكات مربوط به گذشته خود را با همسرتان در میان بگذارید. كافی است با همسرتان مودب باشید؛ به او توجه كنید و به احساساتش احترام بگذارید؛ این یعنی صداقت داشتن با او. هیچ لزومی ندارد گذشته خود و او را كنكاش كنید.
با احترام با یكدیگر صحبت كنید: غالبا این‌گونه صحبت كردن با یكدیگر در سال‌های نخست ازدواج و دوران نامزدی شایع است و بعد از گذشت مدتی، كلمات مودبانه و محبت آمیز كم‌كم از بین می‌روند. به یاد داشته باشید كه همسرتان نزدیك‌ترین فرد به شماست و باید بیشتر از همه او را عزیز بدارید و با احترام با او برخورد كنید.

از یكدیگر حمایت كنید

هرگز بدون همسرتان به مسافرت نروید: وقتی می‌خواهید از مرخصی‌های خود استفاده كنید، مسلما به اولین چیزی كه فكر می‌كنید، رفتن به مسافرت ولو یك گردش كوچك خارج از شهر است. خیلی طبیعی است بخواهید از اوقات فراغت خود لذت ببرید؛ اما فراموش نكنید كه شما با همسرتان پیمان بسته‌اید همیشه و در همه حال، در خوشی و ناخوشی با هم باشید. همسرتان همه چیز شماست و شما همه چیز او و درست نیست بدون حضور او بخواهید با دیگران خوش بگذارنید.
به فرزندان خود اهمیت بیشتری دهید: رابطه شما و همسرتان با آنكه حریم بسیار خصوصی شماست، ولی به شدت روی فرزندان‌تان اثر می‌گذارد. هر چه این رابطه بهتر باشد، نه فقط برای خودتان، بلكه برای فرزندان‌تان نیز بهتر خواهد بود؛ زیرا آنها شما را در موقعیتی می‌بینند كه مسوول تامین امنیت و ثبات خانواده هستید. رابطه دوستانه شما با همسرتان، امنیت و احترام بیشتری را به خانواده‌تان هدیه می‌كند.
مسائل پیش پا افتاده را جدی نگیرید: می‌توانید اجازه دهید كه عادات بد همسرتان اعصاب‌تان را به هم بریزد و اذیت‌تان كند. می‌توانید هم این عادات را بپذیرید و برای بهبود وضعیت تلاش كنید. اگر همسرتان عادت بدی دارد، بهتر است زیاد به آن توجه نكنید و در عوض به این فكر كنید كه همسرتان گاهی اوقات چه كارهای فوق‌العاده‌ای برای شما انجام می‌دهد. به جای آنكه كارهای همسرتان موجب یاس و ناراحتی شما شود، به چیزهای مثبت او فكر كنید.
هیچ‌وقت از اسرار و ضعف‌های همسرتان علیه او استفاده نكنید: برخی موارد پیش پا افتاده ممكن است در نظر همسرتان بسیار بااهمیت باشند و شما باید آنها را تشخیص دهید. به هنگام اختلاف و درگیری با همسرتان آن مسائل را به رخ او نكشید. كاری نكنید كه رابطه‌تان سردتر شود.
با هم و در كنار هم تغییر و رشد كنید: رابطه عشقی شما یك موجود زنده است كه برای رشد و پیشرفت نیاز به غذا دارد. بهترین راه برای تغذیه آن، ایجاد تغییر در رابطه است. تجربه نشان داده كه یكی از مهم‌ترین عناصر در خوشبختی زوج‌ها همین تغییر است.
مراقبت و حمایت خود را از همسرتان كم نكنید: یكی از چیزهایی كه زوج‌ها در رابطه‌شان نیاز دارند، حمایت است. آنها نیاز به همسری پشتیبان دارند؛ بنابراین ببینید همسرتان به چه كمك و پشتیبانی نیاز دارد و همان را به او عرضه كنید

منبع : ماهنامه سلامت
بازنشر : سلامت نیوز
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
این مطلب در تاریخ 2016-03-22 18:45:49منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
22449





نظر شما در مورد مطلب چطور همسرمان را به خود علاقه مند کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت پشیمانی مردها از ازدواج
علت پشیمانی مردها از ازدواج

رابطه قبل از ازدواج و پیش بینی آینده ازدواج
رابطه قبل از ازدواج و پیش بینی آینده ازدواج

بیماری های واژن
بیماری های واژن

ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)
ویار به شوهر ( نفرت از همسر در دوره بارداری)

4 ترفند برای مقابله با افکار منفی
4 ترفند برای مقابله با افکار منفی

بیشترین آمار ازدواج و طلاق مربوط به کدام مدرک تحصیلی است
بیشترین آمار ازدواج و طلاق مربوط به کدام مدرک تحصیلی است










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8862

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286625

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام