چگونه از زندگی زناشویی لذت ببریم

چگونه از زندگی زناشویی لذت ببریم
How to enjoy married life
زن و شوهر چگونه می توانند از زندگیشان لذت بیشتری ببرند در عین اینکه در آرامش هستند ، یکدیگر را دوست دارند و در تمام لحظات به فکر همسر خود هستند و هر دو به دنبال راه حلی جهت تداوم بخشیدن به زندگی زناشویی خود هستند؟
بعد از چند سال زندگی زناشویی ، معمولا زوج ها دچار خستگی، روزمرگی، سوء تفاهمات ساده ای که گاهی بسیار بزرگ می شوند و حتی تا مرز طلاق پیش می روند ، صحبت هایی که بسیار تند و زننده هستند و ... . تمام توصیفات گفته شده خطرناک و مهلک هستند . این احساس در روابط بین زن و مرد یک سم است زیرا این سم روابط بین زوجین را مسموم می کند و مسلما در این میان زندگی خانوادگی قربانی می شود .
تمام مشاوران خانواده معتقد هستند در هنگامی که بحثی بین زن و شوهر صورت می گیرد باید یکی از زوجین یا هر دو سکوت اختیار کنند تا بتوانند با تمدد اعصاب و آرامش بیشتری به مشکل پیش آمده فکر کنند . زیرا هنگام عصبانیت و بحث های زناشویی معمولا با فریادهای گوش خراش و پرخاش جویانه نسبت به طرف مقابل صدایمان را بلند می کنیم و همین عمل اولین جرقه ای برای شدت گرفتن بحث می باشد پس توصیه اکید می شود که در بحث های زناشویی هنگامی که احساس می کنید صدای شما و همسرتان در حال اوج گرفتن هستند سکوت اختیار کنید و همسرتان را نیز دعوت به سکوت و آرامش کنید تا بتوانید در ساعتی دیگر که آرامش خود را به دست آوردید به دور از احساساتی شدن به موضوع بپردازید.
اکنون به نقاط بسیار باریک و مهم در استحکام روابط زناشویی اشاره می شود که شاید به نظر ساده برسند اما بسیار مهم هستند :

1 - به صحبت های همسر خود همیشه با دقت گوش بدهید .


زیرا نوع صحبت کردن، بلندی یا کوتاهی صدا ، نوع کلماتی که استفاده می شود به خوبی بیانگر احساس، حالت روانی و درونی همسرتان می باشد . بخصوص این مورد را خانم ها نسبت به همسرانشان باید فراموش نکنند .

اما چرا این توصیه را بعنوان اولین راه حل به شما ارائه کردیم ؟
زیرا آقایان برعکس خانم ها درون گرا هستند ، به ندرت و خیلی کم صحبتهای خود را بروز می دهند اما شما با استفاده از این راه حل می توانید به حالات درونی آنها پی ببرید . جالب است بدانید که مشکل زیادی از زوجین حول این موضوع می گردد که خانم ها از اینکه همسرانشان با آنها درد و دل نمی کنند شکایت دارند و به قولی حرفهایی که در دلشان نهفته است را به آنها بروز نمی دهند و تنها خانم ها هستند که با شوهرانشان صحبت می کنند و همیشه منتظر کلامی از طرف همسرانشان هستند اما این خواسته جواب داده نمی شود تا به صورت یک کمبود و عقده تبدیل می شود . این مشکل و عقده کم کم خود را در روابط عاطفی بین همسران نشان می دهد و خانم نیز دیگر تلاشی در جهت تقویت روابط انجام نمی دهد .

2 - همیشه همسرتان را در هر شرایطی که باشید حمایت کنید .


حمایت معنای مختلفی دارد و تنها به معنای حمایت مالی نیست . گاه حمایت احساسی ، حمایت فکری بسیار مهم تر از حمایت های مالی می باشند .
به همسرتان اطمینان دهید که در هر موقعیت و هر زمانی به او اعتماد کامل دارید .


3 - همیشه در چشمان همسر خود نگاه کنید .


مانند روزهای اولی که با هم ازدواج کرده بودید و عاشقانه یکدیگر را نظاره می کردید . چشم ها تاثیر فوق العاده ای در جذب و استحکام بخشیدن روابط زناشویی دارند .
همیشه با چشمانی عاشقانه همسر خود را نگاه کنید تا او به یاد داشته باشد شخصی در دنیا او را دوست دارد و انتظارش را می کشد .

4 - از همسرتان راجع به علایق ، سلایقش سوال بپرسید


شاید هرگز در این رابطه با شما صحبت نکند اما زمانی که سوال مستقیم پرسیده شود مجبور به پاسخ دادن می شود .

5 - اجازه دهید همسرتان در رابطه با مشکلاتش صحبت کند حتی اگر شنیدن این مشکلات برای شما خوشایند نباشد یا ناراحت شوید .


برای مثال : اگر همسرتان به شما می گوید که در حال ورشکست شدن می باشد به جای اینکه به او بگویید : نه ! من طاقت ندارم ، جواب فامیل را چه بدهم ، از این پس چطور زندگی کنیم و یا سوالاتی بدین سبک ... با همسرتان همدردی کنید اجازه دهید او به صحبت هایش ادامه دهد از او بپرسید حالا چه فکری دارد ؟ چه طور می توانید با هم راه حلی پیدا کنید ؟
فراموش نکنید همسرتان به کمک ،همدلی و همدردی شما نیازمند است نه ملامت و افکاری که دردهای او را مضاعف کنند .

6 - نظرات خود را بدون ترس مطرح کنید :


این مورد بیشتر در خانم ها دیده می شود . بدین معنا که خانم ها از ترس اینکه مبادا از چشم همسر خود بیافتند یا طرد شوند از گفتن نظراتشان ممانعت می کنند . اما با مرور زمان و ادامه یافتن این جریان ، خانم ها دچار مشکلات روحی شدیدی می شوند پس نظرات خود را بدون هیچ گونه ترس و ابای بیان کنید .

7 - از غر زدن بر سر موضوعات کوچک و بی اهمیت جدا بپرهیزید :


بسیاری از دعواها و بحث های جدی از همین مورد آغاز می شوند . اینکه خانم یا آقا سر موضوع کوچکی آنقدر غر می زند تا عرصه را بر طرف مقابل تنگ می کند و در نتیجه او نیز به دفاع از خود می پردازد


8 - یاد بگیرید که علاقه خود را به همسرتان بروز بدهید :


گفتن جملاتی مانند : " دوست دارم _ با آمدن تو زندگیم رنگ و بویی دیگری گرفت _ برایم ارزش مند هستی و .... " در زندگی زناشویی معجزه می کند .
بسیاری از روابط زناشویی در خانواده های ایرانی به دلیل مشکلات عاطفی منجربه متارکه یا طلاق عاطفی می شود .
همسرتان را غافلگیرکنید

اگر دوست دارید همسرتان را غافلگیرکنید:

اگر شما دوست دارید همسرتان را شاد غافلگیرکنید، به پیشنهادهایی که در اینجا برایتان آورده ایم، نگاهی بیاندازید. با انجام چند راه ساده می توانید تاثیر مثبتی در رابطه و زندگی خود بگذارید.
به یاد اولین روزهای آشنایی تان بیافتید. چه چیزی در شما شریک زندگی تا را عاشق کرد؟ تمام جذابیت خود را به کار گیرید و بار دیگر او را عاشق کنید. سعی کنید رفتار و حرکاتی را که او را تحت تاثیر قرار می دهد، از خود نشان دهید.

به تماشای مکان های دیدنی شهر بروید، مکان های جدید یا حتی قدیمی که برای هر دوی شما جذابیت دارد. به عنوان مثال برای یک گپ رمانتیک در یک رستوران زیبا قرار بگذارید.
فکر رژیم و کالری اضافه را از خود دور کنید و برای خود و شریک زندگی تان یک بستنی با طعم مورد علاقه تان سفارس دهید. بستنی شادی آور است و بر شادی شما در چنین روزی نیز می افزاید.
کارهای جدید را تجربه کنید. به عنوان مثال اگر به فکر یادگیری هنری بوده اید یا دوست داشتید غذای جدیدی را بپزید، این فرصت را از دست ندهید. تجربه کارهای جدید در کنار فردی که دوستش دارید، خاطره فراموش نشدنی را در زندگی شما بر جای خواهد گذاشت.
چه چیزی رمانتیک تر از این که خاطره اولین دیدار خود را دوباره زنده کنید. با این کار به یاد خواهید آورد که چه راهی را تا بدین جا طی کرده اید و از یادآوری آنها خوشحال خواهید شد.
با شریک زندگی تان طوری رفتار کنید که احساس کند یک فرد خاص و منحصر بفرد در زندگی شما است. به او بیش از همیشه توجه کنید، به عنوان مثال برایش یک صبحانه خوشمزه درست کنید یا حتی می توانید او را با دسر مورد علاقه اش غالفگیر کنید. در هر صورت او باید احساس کند که مرد یا زن آرزوهای شما است.
تماشای یک فیلم در کنار عشق زندگی تان می تواند بسیار دلنشین باشد. اگر می خواهید کمی رمانتیک تر باشید، چراغ ها را خاموش و به جای آن شمع روشن کنید. این لحظات تاثیر مثبتی در زندگی شما خواهد گذاشت.
بد نیست از خانه بیرون بزنید، به عنوان مثال به مکانی که برای هر دوی شما جدید است و جذابیت دارد، بروید. رزور کردن یک اتاق برای یک شب در هتل ایده بسیار خوبی است. مکان جدید، احساس جدیدی نیز به شما منتقل خواهد کرد.
در نهایت باید بگوییم که لازم نیست یک کار خارق العاده انجام دهید. گفتن یک «دوستت دارم» ساده هم می تواند تاثیر لازم را بر عشق تان بگذارد. به او بگویید که چقدر دوستش دارید و چقدر از با او بودن راضی و خوشنود هستید.
شما می توانید بدون هیچ هزینه ای، خوش بگذرانید کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید.
منابع:seemorgh.com-bartarinha.ir-beytoote.com
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
این مطلب در تاریخ 2016-03-26 18:00:18منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
8392





نظر شما در مورد مطلب چگونه از زندگی زناشویی لذت ببریم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




گفتن رابطه قبل از ازدواج به همسر
گفتن رابطه قبل از ازدواج به همسر

شرایط ازدواج مجدد با همسر سابق
شرایط ازدواج مجدد با همسر سابق

مشکل عملکرد جنسی زنان
مشکل عملکرد جنسی زنان

چطور بفهمیم فردی مبتلا به کرونا است
چطور بفهمیم فردی مبتلا به کرونا است

آیا از نظر روانی بالغ شدید یا هنوز بچه اید؟
آیا از نظر روانی بالغ شدید یا هنوز بچه اید؟

افزایش طلاق و فرار دختران از خانه
افزایش طلاق و فرار دختران از خانه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6534

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284297

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام