ترمیم رابطه با همسر

بهبود رابطه با همسر

ترمیم رابطه با همسر

در اين ميان زوج‌هايي هم هستند كه تجربه مرمت رابطه بعد از تخريب آن را دارند كه كار چندان سختي نيست اما نتيجه‌اي فوق‌العاده خوب و لذتبخش را به همراه دارد؛ بنابراين اگر شما هم از آن دسته زوج‌هايي هستيد كه حس مي‌كنيد رابطه همسري‌تان با يك اتفاق ناگوار تخريب شده است اما تصميم گرفته‌ايد اين رابطه را بسازيد و آن را ترميم كنيد با راهكارهاي پيشنهادي ما همراه باشيد.

چرا رفتي؟ چرا من بي‌قرارم؟

وقتي مشكلي پيش مي‌آيد و 2 نفر از هم دلخور مي‌شوند يا حتي وقتي يك نفر خطاي مشهودي مي‌كند، نخستين قدم بعد از تسلط بر احساسات اين است كه بايد ريشه آن خطا و مشكل را پيدا كرد. اينكه فقط فردي كه خطا كار است، عذرخواهي كند يا مثل دعواهاي خياباني بعد از دست به يقه شدن، همه بيايند وساطت كنند كه روي هم را ببوسيد و بي‌خيال ادامه دعوا شويد، در زندگي مشترك جواب نمي‌دهد. بايد معلوم شود چرا آن رفتار رخ داده است. اگر همسرتان به شما دروغي گفته كه باعث شده است ديگر به او اعتماد نكنيد، اگر بيش از حد در شبكه‌هاي اجتماعي حضور دارد و اين موضوع زندگي‌تان را تحت‌الشعاع قرار داده و اگر‌هاي بي‌شمار ديگري كه مي‌تواند زندگي مشترك‌تان را تامرز نابودي ببرد، بايد خيلي مهربانانه ريشه رفتار او را پيدا كنيد تا بتوانيد از بروز مجدد آن جلوگيري كرده و در حقيقت تضميني براي ترميم رابطه‌تان داشته باشيد.

تو مقصري براي اين حالم

هيچ انساني دوست ندارد نوك پيكان اتهام به سمت او باشد. حتي در مواردي كه يك خطاي غيرقابل دفاع هم رخ دهد، بازهم فرد خاطي با فرافكني و بافتن آسمان و ريسمان به هم، دلش مي‌خواهد ديگران يا شرايط را مقصر جلوه دهد. هر چند گفتيم كه ريشه مشكل را پيدا كنيد اما اين به معني بيان مداوم آن و به رخ‌كشيدن توسط شما نيست. وقتي تصميم گرفتيد كه زندگي‌تان را نجات دهيد، از دعواهاي مداوم و مقصر جلوه دادن همسرتان بگذريد، به مرمت فكر كنيد و به آشتي. بايد مقصر بودن يك طرف را فراموش كرده و براي مرمت بناي تخريب شده، هر دو باهم اقدام كنيد. تذكر مداوم شما به همسرتان كه «تو اشتباه كردي»، هم اعتماد به نفس او را از بين مي‌برد و هم اينكه ممكن است تكرار رفتار شما به اين اتفاق منجر شود كه خطا يا اشتباه همسرتان براي او عادي شود. پس بهتر است با بزرگ‌منشي رفتار كنيد تا نتيجه مثبتي بگيريد.

مي‌بخشمت اين بار اما نه از اجبار

خانمي كه با مشكل بزرگي مواجه شده، مثلا همسرش به او خيانت كرده است، نمي‌تواند به اين زودي‌ها اين كار شريك زندگي‌اش را فراموش كند. هرچند ممكن است بعد از ماه‌ها رفتن به خانه پدري و اقدام براي طلاق، به خاطر شرايط و فرزندانش برگردد اما مدام با اين احساس درون خود مي‌جنگد كه ديگر همسرش را دوست ندارد. هر بار كه به همسرش نگاه مي‌كند ياد اين مي‌افتد كه او خيانت كرده و اين حس‌ها و واگويه‌هاي دروني نمي‌گذارد رابطه‌شان اصلاح شود و چه بسا سردي اين تكرارها به خطاهاي بزرگ‌تري مي‌انجامد. اما اگر شما هم از همسرتان دلخور هستيد و فكر مي‌كنيد نمي‌توانيد كار خطاي او را فراموش كنيد، به جاي آنكه انرژي‌تان را بر فراموشي متمركز كنيد، به بخشش و گذشت فكر كرده و با خودتان كنار بياييد. بدانيد كه هر كسي ممكن است خطايي بكند و توانايي بخشيدن ديگران يكي از توانايي‌هاي لازم براي زندگي همراه با آرامش است.شما زماني كه به همسر و زندگي مشترك‌تان فرصتي دوباره داديد، بهتر است اين فرصت را با تمام قوا و به راستي براي اصلاح رابطه‌تان بدهيد زيرا وقتي چيزي اصلاح شود، خودتان هم از آن بهره خواهيد برد. براي فراموش كردن، زمان، بهترين عنصركمك‌كننده است اما براي بخشيدن، داشتن هدفي بزرگ و تصميمي جدي ضروري خواهد بود.

بيمار عشق توست پرستوي روح من

وقتي جايي از بدن شما زخم مي‌شود، مدتي خونريزي خواهد داشت، بعد زخم جوش مي‌خورد، جايش روزها و شايد ماه‌ها باقي مي‌ماند، گاهي تير مي‌كشد و خلاصه مراحل مختلفي را طي مي‌كند تا مثل روز اول شود.شما در چنين شرايطي چه مي‌كنيد؟ زخم را فراموش كرده و مي‌گوييد خودش خوب خواهد شد؟ عضو زخمي را مي‌بريد و دور مي‌اندازيد؟ انواع پماد‌ها و درمان‌ها را پيگيري مي‌كنيد تا زخم‌تان خوب شود؟جواب شما هر چه كه باشد، براي ترميم زخم در زندگي مشترك‌تان هم همين كار را انجام دهيد. وقتي دلخوري عميقي پيش مي‌آيد كه به نارضايتي شما يا همسرتان مي‌انجامد، صرف‌نظر از مقصر و دلايل كه در جاي خود بايد معلوم و ريشه‌يابي شود، شما نياز داريد كه اين زخم را پانسمان كنيد، گاهي درمان خانگي جواب نمي‌دهد و براي بخيه و مرمت بهتر بايد به پزشك متخصص كه همان مشاور است مراجعه كنيد و هر روز رويش پماد بماليد و رفتارهايي را انجام دهيد كه كمك كند مرمت اين زخم بهتر انجام شود. وقتي به زندگي‌تان فرصت دوباره مي‌دهيد، آنقدر تيمارش كنيد تا مثل روز اولش شود؛ حتي بهتر از قبل. رابطه‌ها با مشكلات جسمي اين فرق اساسي را دارند. ممكن است بهترين جراح‌ها هم نتوانند يك زخم عميق را طوري بخيه بزنند كه اثري از آن در بدن شما نماند اما مي‌شود يك رابطه تخريب شده را با دقت و درايت، بهتر از روز اول ترميم كرد
منبع : همشهری
بازنشر از : سلامت نیوز

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-04-09 18:35:30منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
12762





نظر شما در مورد مطلب ترمیم رابطه با همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پرسشهای متداول برای پیشبرد و موفقیت در روابط دوستی تا  ازدواج
پرسشهای متداول برای پیشبرد و موفقیت در روابط دوستی تا ازدواج

چطور دعواهای نامزدی را پایان دهیم؟
چطور دعواهای نامزدی را پایان دهیم؟

چقدر طول می کشد تا واکسن کرونا تولید شود
چقدر طول می کشد تا واکسن کرونا تولید شود

آيا تست بارداري قابل اعتماد است؟
آيا تست بارداري قابل اعتماد است؟

چطور باهوش شویم
چطور باهوش شویم

زنان بیشتر از طلاق پشیمان می شوند یا مردان
زنان بیشتر از طلاق پشیمان می شوند یا مردان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6609

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284372

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام