کدام زوج ها از زندگی زناشویی راضی هستند

کدام زوج ها از زندگی زناشویی راضی هستند

بر اساس یک تحقیق جدید مشخص شده زوج‌هایی که از زندگی خود راضی هستند، اغلب تهدید‌های احتمالی برای رابطهٔ عاشقانهٔ خود را کوچک می‌شمارند و نادیده می‌گیرند.
روانشناسان به شواهدی دست یافتند که نشان می‌دهد زوج‌های عاشق اغلب افراد و مسائلی را که به نوعی برای رابطه‌شان خطر یا تهدید محسوب می‌شوند، نادیده می‌گیرند یا چندان توجهی به آن نمی‌کنند.
به گزارش ساینس‌دیلی، هرچند که زوجین هزاران نفر را در طول زندگی خود ملاقات می‌کنند، اما سؤالی که پیش می‌آید این است که آنها برای متعهد بودن به شریک خود، چه نوع عوامل روانشناختی را مد نظر قرار می‌دهند؟ محققان طی مطالعه‌ای به آن پاسخ داده‌اند. آنها گفته‌اند افرادی که در رابطه با کسی هستند، اغلب افراد اغواگرِ خارج از رابطه و صمیمیت با طرف مقابل خود را چندان جذاب و گیرا نمی‌دانند. این تعصب ادراکی می‌تواند نمایانگر روشی ناآگاهانه از کنترلِ خود باشد که در غلبه بر اغواگری‌ها و فریب‌ها به منظور تسهیل اهداف بلند‌مدتِ ماندن در کنار یک شریک عشقی اثر مثبتی به دنبال دارد.
تحقیقات قبلی در این زمینه بیشتر بر تعصبات صریح و آشکاری صورت گرفته بود که در آن شرکت‌کنندگان می‌دانستند دارند دربارهٔ جذابیت یک فرد دیگر و دیدگاهشان دربارهٔ او قضاوت می‌کنند. اما تحقیق کنونی، نخستین تحقیقی است که به دنبال یافتن تعصبات سربسته و یا ناخودآگاهانه و بصری انجام شده و به زوج‌ها کمک می‌کند از موضوعاتی آگاه شوند که با آنها بتوانند در رابطه به هم وفادار بمانند.
در نخستین آزمایش، به شرکت‌کنندگان، تصاویری از شریک جنس مخالف آنها در آزمایشگاه نشان داده شد که دانشجویان مجرد یا متأهل می‌توانستند تعامل گسترده‌ای با او داشته باشند. هر شرکت‌کننده پروفایل شخصی را می‌خواند که میزان دسترسی رابطه هم در آن درج شده بود. در مرحلهٔ بعد، شرکت‌کنندگان عکس فرد را با یکی از هفت تصویر دیگری که در اختیار داشتند مطابقت می‌دادند. این تصاویر دست‌کاری شده بود، بنابراین برخی از آنها از اصلشان جذاب‌تر بودند و برخی دیگر جذابیت کمتری داشتند.
از بین ۱۳۱ دانشجوی دختر و پسر، آنهایی که در رابطه بودند و هدفشان تنها یک چیز بود، فرد دیگر را در قالب تهدیدی پنهان برای رابطه، فاقد جذابیت لازم دانسته بودند. در حالی که شرکت‌کنندگان مجرد که درمی‌یافتند این فرد با کسی دیگر در رابطه است، او را از نمونهٔ اصلی، کمی جذاب‌تر می‌دانستند.
درکِ نادرست از افراد جذاب در قالب افرادی که تهدیدی برای رابطه محسوب شده و جذابیت چندانی هم ندارند به افراد کمک می‌‌کند تا تمایل فکر کردن یا همراهی با این فرد را از سر خارج کنند. این مسئله اهمیت فراوانی دارد زیرا یافتن کسی که به لحاظ فیزیکی جذاب است در واقع نخستین دلیل این مسئله است که چرا افراد دوست دارند با او قرار گذاشته یا به لحاظ احساسی و عاطفی با وی همراه و هم‌مسیر شوند.
گروه تحقیقاتی این آزمایش را با ۱۱۴ دانشجو هم انجام داد، این بار هم از آنها خواسته شد تا بگویند چقدر از رابطه خود راضی هستند. تحقیق دوم شامل جزئیات بیشتر دربارهٔ میزان دسترسی به فرد بود. شرکت‌کنندگانی که از شریک رابطهٔ خود راضی بودند نتایجشان مشابه روابط مورد آزمایش در رابطهٔ اول بود. آنها جذابیت این فرد را کمتر از آنچه که بود دیدند. با این حال، در بین افرادی که در روابطی بودند که جذابیت چندانی برایشان نداشت، نتایج مشابه افراد مجرد رخ داد. در واقع، زوج‌هایی که از رابطه‌شان ناراضی بودند بیشتر تمایلشان به سوی چهره‌های جذاب بود.
در دنیای امروز، شاید ادامه دادن یک رابطه برای مدت طولانی کار دشواری باشد اما این تحقیق نشان می‌دهد فرآیندهایی وجود دارد که ممکن است خارج از آگاهیِ دانسته رخ ‌دهد که میزان متعهد بودن به یک شریک را آسان‌تر خواهد کرد.
منبع: سلامت آنلاین
این مطلب در تاریخ 2016-06-12 18:27:25منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
9824





نظر شما در مورد مطلب کدام زوج ها از زندگی زناشویی راضی هستند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت پشیمانی مردها از ازدواج
علت پشیمانی مردها از ازدواج

مشکلات دوران عقد بخش دوم
مشکلات دوران عقد بخش دوم

تاثیر دیابت بر رابطه زناشویی
تاثیر دیابت بر رابطه زناشویی

چطور بفهمم باردارم،با این نشانه ها باردار هستید
چطور بفهمم باردارم،با این نشانه ها باردار هستید

در هر سنی چه استفاده ای از هوش باید بکنیم
در هر سنی چه استفاده ای از هوش باید بکنیم

آزمون دانش شما در زمینه خود ارضایی
آزمون دانش شما در زمینه خود ارضایی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15059

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292822

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام