اختلاف اعتقادی زن و شوهر

اختلاف مذهبی در ازدواج

اختلاف مذهبی در ازدواج
داشتن تفاهم مذهبی از مسائلی است که به دوام زندگی مشترک کمک می کند
داشتن تفاهم مذهبی یکی از مسائلی است که به دوام زندگی مشترک شما کمک می کند و به دلیل اهداف مشترکی که برایتان تعریف می کند می تواند موجب افزایش همراهی شما و همسرتان بشود که این مسئله به نوبه خود کیفیت زندگی مشترک شما را نیز افزایش خواهد داد. اما چگونه می شود این تفاهم را افزایش داد؟

چرا گاهی تفاهم مذهبی بین شما و همسرتان کمرنگ می شود؟


یکی از موارد مهمی که در زمان ازدواج باید به آن توجه کرد، میزان تفاهم مذهبی است. در تفاهم مذهبی شما و همسرتان در کنار شباهت هایی که در موارد اساسی مذهبی با هم دارید (مثل اصول دین) می توانید در موارد فرعی ای هم که باورهای متفاوتی دارید همدیگر را بپذیرید و با هم کنار بیایید. اما ممکن است شما جزء زن و شوهرهایی باشید که در زمان ازدواج اشتراکات مذهبی  زیادی با همسرتان داشته اید ولی تحت تأثیر شرایطی که چند سال بعد در زندگی تان پیش آمده تغییراتی در اعتقادات همسرتان به وجود آمده باشد. تا حدی که  او دیگر تمایلی به تکالیف دینی نداشته باشد و مستقیم یا غیر مستقیم سعی کند شما را هم از آنها دور نگه دارد. بر عکس این قضیه هم وجود دارد.

برای مثال ممکن است نه شما و نه همسرتان در زمان ازدواج باورهای مذهبی خاصی نداشته اید ولی به تدریج شخص شما اعتقاداتی پیدا کرده اید که سبک زندگیتان را از قبل متفاوت می کند. هر دو رویه می تواند موجب کاهش تفاهم مذهبی بین شما و همسرتان بشود.


چگونه می شود تفاهم مذهبی را افزایش داد؟


اگر می خواهید در هر زمینه ای از جمله زمینه مذهبی با همسرتان به حداکثر تفاهم ممکن برسید راهکارهای زیر را امتحان کنید:


- به تعریف مشترکی از تفاهم برسید


اصلاً تفاهم برای شما و همسرتان چه معنایی دارد؟ آیا برداشت شما از تفاهم، داشتن صد در صد نظرات مشترک است؟ تفاهم به معنی این است که شما و همسرتان همدیگر را بفهمید، اشتراکاتتان را برجسته کنید و تفاوت های موجود را هم بپذیرید. اگر نگاه شما به تفاهم کمال جویانه است یعنی اگر خواهان اشتراک نظر صد در صد و نبود هیچ تفاوتی بین خود و همسرتان هستید، قبل از هر کاری باید روی تعریف تان از تفاهم کار کنید. تعریف تان را با همسرتان در میان بگذارید و بعد از گوش دادن به تعریف او سعی کنید به یک جمع بندی متعادل از تفاهم برسید.


- از معجزه احترام غافل نشوید


اگر باورهای همسرتان با شما متفاوت است، با تحقیر و توهین با باورهای او برخورد نکنید. احترام گذاشتن به معنای این نیست که شما عقیده او را قبول کنید بلکه به این صورت است که عقیده تان را به شیوه ای محترمانه به او منتقل کنید.


- نصیحت نکنید


هر کس برای تغییراتی که در زندگی می کند برای خودش دلایلی دارد. یادتان باشد که نصیحت کردن این دلایل را عوض نمی کند بلکه مقاومت همسرتان را نسبت به عقاید شما بیشتر می کند.
اگر باورهای همسرتان با شما متفاوت است، با تحقیر و توهین با باورهای او برخورد نکنید

- همدلش باشید


سعی کنید دلایل بی میلی همسرتان به واجبات دینی را بشناسید و با او همدلی  کنید. همدلی به معنی تأیید کردن استدلال ها و عقاید او نیست بلکه به این معنی است که شما خودتان را جای او می گذارید و دلایل او را می فهمید.

- درزهای خانه تان را ببندید
اجازه ندهید که مسئله کاهش تفاهم مذهبی شما به خانه در و همسایه و فامیل و آشنا درز پیدا کند. مطمئن باشید که اگر این طور بشود بازسازی تفاهم شما و همسرتان مشکل تر خواهد شد.

- عشق تان را به او هدیه کنید
همسرتان را دوست داشته باشید، خوبی های او را برجسته کنید و نقاط ضعفش را کمرنگ کنید. اجازه بدهید که او آرامش واقعی را تنها در کنار شما تجربه کند.

- تفاوت ها را بپذیرید
همیشه این را گفته ام که تغییر دادن یک نفر به جز خود، یک رویا است. هیچ کس نمی تواند فرد دیگری را تغییر بدهد در حالی که خودش تغییری را وارد زندگی اش نکرده باشد. یکی از تغییرات مهمی که برای همه ما لازم است به خصوص وقتی که وارد زندگی مشترک می شویم، پذیرفتن طرف مقابل همان طوری است که هست.

- فقط به تکلیف تان عمل کنید
دین برای هر دستوری که داده تعریفی هم ارائه کرده است، مثلاً برای حجاب مشخص کرده است که چه اعضایی را باید پوشاند. اگر شوهر شما برای مثال با چادر مخالف است، به تکلیفی که دین برای حجاب تعیین کرده نگاه کنید. در موارد دیگر هم همینطور، برای مثال اگر شوهرتان با نماز خواندن شما مخالف است، در مواقعی که او در خانه است نمازتان را طولانی نکنید و خواندن نمازهای مستحبی و ادعیه و قرآن را به وقت های دیگر موکول کنید.

- مشاوره بگیرید
اگر همسرتان از شما درخواست های نابجایی دارد که نه تنها فرائض دینی تان بلکه شخصیت شما را هم را زیر سوال می برد از یک مشاور متبحر کمک بگیرید. چنانچه فاصله مذهبی بین شما و همسرتان به شکاف تبدیل شده باشد، با کمک مشاور و حقوقدان برای ادامه زندگی تان تصمیم گیری کنید.

منبع: تبیان
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-06-25 19:20:08منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15788





نظر شما در مورد مطلب اختلاف اعتقادی زن و شوهر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دخترانی که مجذوب  افراد سن بالا  و دارای  موقعیت های خاص می شوند
دخترانی که مجذوب افراد سن بالا و دارای موقعیت های خاص می شوند

چه رفتارهایی مردان را جذب می کند
چه رفتارهایی مردان را جذب می کند

چند وقت یکبار باید ارضا شد
چند وقت یکبار باید ارضا شد

بارداری به روش IVF و نحوه انجام آن
بارداری به روش IVF و نحوه انجام آن

زن و مرد چطور حس بهتری بهم بدهند
زن و مرد چطور حس بهتری بهم بدهند

رابطه طول انگشتان دست با اخلاق
رابطه طول انگشتان دست با اخلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6714

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284477

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام