همسرم همش گوشی دستشه

چک کردن گوشی موبایل همسر

همسرم همش گوشی دستشه

باید به حریم خصوصی خود و همسر احترام گذاشت از چک کردن موبایل همسر خودداری کرد
همسرتان چنان مشتاقانه و پیگیرانه، موبایل خود را چک می کند که با وجود مشاجره و بحث هایی که داشته اید، باز هم تمایل به چک کردن دارد. این کار دلایل متعددی می تواند داشته باشد و گاهی از یک عادت سرچشمه می گیرد. اما چه باید چه باید کرد؟
در زندگی زناشویی مرز و حریم خصوصی در قالب و شکلهای مختلفی وجود دارد. مرز شخصی، مرز زناشویی و مرز در ارتباط با بستگان و دیگران. مرز شخصی، یعنی باید به حریم خصوصی خود و همسر احترام گذاشت از چک کردن و وارسی موبایل، برنامه ریزی کردن ریزترین مسائل همسر خودداری کرد و به حقوق فردی او آگاه بود. انجام چنین فعالیتهای نامناسب در واقع رعایت نکردن حریم شخصی فرد مقابل محسوب می شود.

مرز زناشویی، یعنی زن و شوهر مسائل خصوصی خود را برای دیگران بازگو نکنند و به حریم زناشویی خود احترام بگذارند. مرز در ارتباط با بستگان، یعنی زن و شوهر استقلال خانوادگی خود را در ارتباط با بستگان از بین نبرند و حقوق خانواده را رعایت کنند.


مرزها در زندگی مشترک تا کجا؟


حال از خود سئوال کنید آیا مرزهای زندگی خود و زناشویی تان را رعایت می کنید؟ چک کردن موبایل همسر بدلایل مختلف پیش می آید. به طور مثال ممکن است، تجربه ناخوشایندی مثل خیانت همسر باعث شده شما تمایل به چک کردن موبایل همسر پیدا کنید و از این طریق می خواهید بسیاری از فعالیتهای و گفتگوهای او را زیر نظر داشته باشید. به نظرتان این روش به بهتر شدن ارتباط شما کمک می کند؟

و یا اینکه بدلیل استفاده زیاد همسرتان از موبایل دچار نگرانی شده اید که شاید حادثه ناخواسته ای برای زندگی تان اتفاق بیفتد گفتگوهای دیگران و بیان حوادث این چنینی شما را بیشتر نگران کرده است. آیا نگرانی ها به ارتباط خوب کمک  می کند؟

و یا اینکه همسرتان خیلی از مسائل خود را با شما در میان نمی گذارد و از این طریق می خواهید در جریان مسائل زندگی همسر قرار بگیرید. آیا چنین کنجکاوی های فاصله عاطفی ایجاد نمی کند؟


چک کردن یک دل آزردگی!


مهم است بدانید چک کردن موبایل با هر قصد و نیتی که انجام شود، چیزی جز از بین بردن ارتباط خوب را در بر ندارد و تشدید ناراحتی و دل آزردگی ها را بهمراه می آورد. علاوه بر این اگر همسرتان بخواهد چیزی را از شما پنهان کند مسلما نشانه های آنرا را از بین می برد. چنین افرادی طوری عمل می کنند که فرد مقابلشان نتوانند به راحتی به چنین اطلاعات و شواهدی دسترسی پیدا کنند.

بهتر است،  با این میل مبارزه کنید، زیرا در بیشتر مواقع چیزی جز دشمنی و خصومت برای خود و اطرافیان ندارد و احساسات و رفتارهای خود را در جهت بهتر کردن ارتباط عاطفی مدیریت کنید و صمیمیت را افزایش دهید این امر سپری مطمئن برای جلوگیری از لغزشهای زن و شوهر است. ارتباط خوب زمینه ساز گفتگوهای خصوصی بیشتری بین زوجین می شود.


می خواهم اعتماد کنم،چگونه؟


*وفادار بمانید
رمز موفقیت و داشتن یک ارتباط خوب زناشویی، اعتماد و وفاداری زن و شوهر است. وفاداری یک مرحله بالاتر از اعتماد است که احترام، توجه و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر را بوجود می آورد. به عبارت دیگر به زن و شوهر کمک می کند تا مرزهای یکدیگر را رعایت کنند.

*توجه به جنبه های منفی چک کردن


حال از خود سئوال کنید، از این طریق می خواهید بسیاری از فعالیتهای و گفتگوهای او را زیر نظر داشته باشید. به نظرتان این روش به بهتر شدن ارتباط شما کمک می کند؟
گاهی بدبینی ، نگرانی و شنیده ها باعث چک کردن می شود و شاید  هیچ گونه شواهدی مبنی بر خیانت همسرتان نیست. این عمل ناامنی و دلسردی را در فضای خانه بوجود می آورد و حتی فرد را به سمت خیانت می کشاند. بجای آن به جنبه های مثبت زندگی تان متمرکز شوید و فکر کنید شفافیت، اعتماد، صمیمیت در زندگی تان را چگونه می توانید افزایش دهید. مسلماً وقتی به هر چیزی به دیده بدبینانه و مشکوک نگاه کنید موارد ناراحت کننده پیدا می کنید.

*گفتگو درباره نگرانی ها با همسرعزیز


این گفتگو باید به گونه ای باشد که به یکدیگر آسیب و تهمت نزده و در جهت آرام کردن همدیگر باشد. به بیان دیگر این گفتگو نیازمند مهارت سخنوری(320978) زن و شوهر است که بتواند در زمان کوتاه بدون سرزنش کردن و خصومت احساسات خود را رد و بدل کنند. همچنین باید گفتگو بیشتر با هدف رابطه سازنده و آرامش بخش انجام شود. داشتن آگاهی در مورد احساسات و گفتار متفاوت زن و شوهر لازم است، گفتگو را به مشاجره نکشانید و از کلمات خوشایند و رفتار های  صمیمانه  خود را در حین گفتگو حفظ کنید.
*یک چاردیواری شاد

داشتن فعالیتهای و برنامه های شاد در فضای خانه امنیت عاطفی زوج را فراهم می کند. به طور کلی تصمیم بگیرید چگونه می خواهید احساسات و رفتارهای خود را به طور منطقی مدیریت کنید تا نتایج خوبی را در زندگی تان بدست آورید و نتایج خوب مستلزم تلاش، برنامه ریزی و  آگاهی است.
منبع: تبیان
این مطلب در تاریخ 2016-07-23 18:15:01منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
11182





نظر شما در مورد مطلب همسرم همش گوشی دستشه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




روشهای رفع موانع ازدواج
روشهای رفع موانع ازدواج

تفاوت عشق و هوس{ در ارتباط دختر و پسر یا در ازدواج}
تفاوت عشق و هوس{ در ارتباط دختر و پسر یا در ازدواج}

چه غذاهایی در دوران قاعدگی مصرف نشود
چه غذاهایی در دوران قاعدگی مصرف نشود

راههای جلوگیری از ابتلا به ایدز
راههای جلوگیری از ابتلا به ایدز

نشانه های ابتلا به اختلالات روانی
نشانه های ابتلا به اختلالات روانی

میلاد با وعده ازدواج مرا وابسته و معتاد کرد
میلاد با وعده ازدواج مرا وابسته و معتاد کرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9123

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286886

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام