چرا زن ها دوست دارند قبل از رابطه جنسی لمس بشوند؟

چرا لمس شدن برای زنان مهم است

چرا لمس شدن برای زنان مهم است،چرا لمس شدن قبل از رابطه برای زنان مهم است

لمس، زبان قدرتمندی است. آنقدر قدرتمند که زن ها ترجیح می دهند در دقایق پیش از خاص ترین روابطشان، شوهرشان با این زبان با آن ها سخن بگوید. اما این زبان چیست و چرا برای زن ها اهمیت دارد؟

اجازه بدهید همین اول کار، تکلیف یک مسئله را روشن کنیم. معمولاً از تمایل به لمس شدن و به عبارتی نوازش شدن در ساعت های قبل از آمیزش جنسی، به عنوان یک علاقمندی زنانه یاد می شود. فکر می کنید چرا؟ آیا این به آن معنا است که به طور مطلق هیچ مردی دوست ندارد قبل از رابطه لمس بشود؟
این سؤال را به دو شکل می شود پاسخ داد: اول اینکه ارتباطی که بین لمس پیش از رابطه و کیفیت آمیزش وجود دارد، در زن ها قوی تر از مردها است. و دوم اینکه اگر تمایل به لمس شدن قبل از آمیزش را به عنوان یک ویژگی، روی منحنی ببریم شما خواهید دید که این تمایل مانند سایر ویژگی های انسان مثل هوش، قد، وزن و ... حالتی زنگوله ای پیدا خواهد کرد و طول و عرض برآمدگی این زنگوله در زن ها بیشتر از مردها خواهند بود. به عبارت دیگر تعداد زن هایی که دوست دارند لمس بشوند ٓ صرف نظر از شدت آن- بیشتر از مردها خواهد بود. به همین دلیل در جاهای مختلف لمس پیش از رابطه، به طور کلی به عنوان یک علاقه مندی زنانه توصیف می شود.
البته این نکته را هم نباید نادیده گرفت که لذت جنسی  یک امر فردی است و به تعداد زن ها و مردهایی که روی زمین زندگی می کنند، راه های لذت متفاوتی وجود دارد. ممکن است شما جزء زن هایی باشید که علاقه زیادی به لمس شدن پیش از رابطه نداشته باشید و یا بر عکس مردی باشید که دوست دارید قبل از رابطه لمس شدن را تجربه کنید. اما به طور کلی، لمس پیش از رابطه برای زن ها مهمتر از مردها است.

چرا لمس شدن پیش از رابطه برای زن ها مهم تر است؟

هر قدر که شما برای آماده کردن او بیشتر وقت بگذارید، کیفیت رابطه تان بیشتر می شود و در نتیجه تعداد دفعات پاسخ  مثبت همسرتان به درخواست های بعدی شما هم بیشتر خواهد شد
همان طور که می دانید، زن ها برای اینکه رابطه لذت بخشی را تجربه کنند نیاز به زمان بیشتری دارند. همینطور، رسیدن به اوج لذت جنسی (ارگاسم) در زنان نیاز به آماده سازی بیشتری دارد. لمس، یکی از کارهایی است که زن و شوهرها در طی ساعات یا دقایق قبل از رابطه جنسی انجام می دهند تا بتوانند خودشان را هر چه بیشتر و بهتر برای رابطه آماده کنند. این کار به خصوص برای آماده سازی زن ها اهمیت بیشتری دارد به دو دلیل:

از لحاظ بدنی

زن ها برای اینکه بتوانند از لحاظ فیزیولوژیکی برای رابطه زناشویی  مهیا بشوند باید به طور همزمان در دو حالت بدنی متضاد قرار بگیرند: اول اینکه احساس کنند از لحاظ جنسی تحریک شده اند و برانگیختگی جنسی پیدا کرده اند و دوم اینکه احساس کنند بدنشان برای ورود به رابطه کاملاً آرمیده است. لمس شدن  از سوی شوهر، هر دوی این پیش نیازها را فراهم می کند. بر خلاف مردها که به وسیله محرک های ذهنی مانند آرایش ظاهری و لحن کلام تحریک می شوند زن ها برای اینکه برانگیخته شوند نیاز به محرک های فیزیکی دارند. وقتی بدن زن لمس می شود، احساس لذت جویی در او تحریک و تقویت می شود. این تحریک باعث آزاد شدن هورمون اکسی توسین می شود. از آنجا که هورمون اکسی توسین هورمون ضد استرس است، بدن به طور همزمان در حالت آرمیدگی هم قرار می گیرد و در نتیجه آماده ی ورود به رابطه می شود.

از لحاظ روانی

زن ها برای اینکه وارد رابطه جنسی شوند نیاز دارند احساس امنیت و عشق را بیشتر از هر زمان دیگری تجربه کنند و  لمس شدن، این احساسات مثبت را در آن ها ایجاد می کند. چرا که لمس از دوران کودکی به عنوان تداعی گر عشق و امنیت در ذهن ما نهادینه شده است.

چرا مردها خیلی اهل لمس کردن نیستند؟

مردها بر عکس زن ها، غالباً ترجیح می دهند به سرعت وارد رابطه شوند و به همین دلیل توجه زیادی به مرحله آمادگی نشان نمی دهند. دو تا از مهمترین دلایل این مسئله شامل موارد زیر هستند:

ساده تر بودن ساز و کار جنسی مردانه

همان طور که گفتم برانگیختگی جنسی در زن ها پیچیده تر از مردها است. بر عکس آن، نیاز به آمادگی برای رابطه در مردها کمتر از زن ها است و زمان کمتری هم می برد. در نتیجه آن ها زودتر از زن ها به مرحله آمادگی  و همین طور در مراحل بعدی به ارگاسم می رسند. به همین دلیل آن ها برای لمس، ضرورت چندانی احساس نمی کنند.

نگاه مردانه

زن ها برای اینکه وارد رابطه جنسی شوند نیاز دارند احساس امنیت و عشق را بیشتر از هر زمان دیگری تجربه کنند و  لمس شدن، این احساسات مثبت را در آن ها ایجاد می کند
مردها غالباً رابطه جنسی را به خاطر خود رابطه انجام می دهند اما برای زن ها رابطه جنسی بیشتر به خاطر احساس صمیمیت و عشق انجام می شود. به عبارت دیگر هدف از رابطه جنسی در مردها و زن ها متفاوت است. به دلیل همین تفاوت، مردها وقتی که بنا می شود رابطه برقرار کنند، ترجیح می دهند بلافاصله به اصل مطلب بپردازند و از کارهایی که وقت را هدر می دهند، مثل لمس، دوری کنند.

یک توصیه به زن ها

اگر دوست دارید قبل از رابطه لمس بشوید، این نکته را به شوهرتان بگویید. نقاطی از بدن تان را که دوست دارید بیشتر لمس بشود، به او یادآوری کنید. انتظار نداشته باشید که او به طور خودکار این مسئله را بداند و انجام بدهد. برای صحبت در این مورد، جایی به جز رختخواب را در نظر بگیرید.

یک توصیه به مردها

همان طور که گفته شد، لمس یکی از کارهایی است که می تواند همسر شما را برای رابطه آماده کند. هر قدر که شما برای آماده کردن او بیشتر وقت بگذارید، کیفیت رابطه تان بیشتر می شود و در نتیجه تعداد دفعات پاسخ  مثبت همسرتان به درخواست های بعدی شما هم بیشتر خواهد شد. شما هم برای صحبت در این مورد، جایی به جز رختخواب را در نظر بگیرید.
منبع: سایت تبیان
این مطلب در تاریخ 2016-08-08 18:51:54منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
43859





نظر شما در مورد مطلب چرا لمس شدن برای زنان مهم است چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




زمان مناسب ازدواج پسران
زمان مناسب ازدواج پسران

اولین جلسه خواستگاری
اولین جلسه خواستگاری

پیشگیری از بارداری ناخواسته
پیشگیری از بارداری ناخواسته

آزمایش یک ماده ایمنی در مایع منی مردان ، می‌تواند عقیم بودن یا نبودن او را تعیین کند.
آزمایش یک ماده ایمنی در مایع منی مردان ، می‌تواند عقیم بودن یا نبودن او را تعیین کند.

رک بودن خوبه یا بد
رک بودن خوبه یا بد

طلاق عاطفی در کدام زوجها بیشتر است
طلاق عاطفی در کدام زوجها بیشتر است










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

16826

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266452764

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام