علت تمایل به چک کردن گوشی همسر و پیامدهای آن

پیامدهای چک کردن گوشی همسر

چرا برخی گوشی همسرشان را چک می‌کنند؟
عده‌ای می‌گویند انجام چنین عملی نشان‌دهنده بی‌اعتمادی نسبت به همسر نیست، بلکه اقدامی موثر در جهت ایجاد اعتماد و تقویت رابطه است.
اما به نظر می‌رسد چک کردن پنهانی راه حلی برای رفع مشکلی بزرگ‌تر قلمداد شود. در واقع زمانی که همسرتان مخفیانه پیامک‌ها و ایمیل‌های شما را چک می‌کند، اعتمادش به شما کاملاً از بین رفته است.
بی‌اعتمادی او را می‌توان نتیجه برخی اقدامات نادرست (مثل بی‌توجهی شما به او) دانست. این اقدامات به احتمال بالا حس کنجکاوی همسرتان را تحریک کرده و چاره‌ای جز انجام این کار برایش باقی نگذاشته است.

چک کردن پنهانی شریک زندگی چه مشکلاتی را به وجو می‌آورد؟

1.این کار بعد از مدتی تبدیل به عادت می‌شود.
روانشناسان این عادت را به خاراندن جوش تشبیه کرده‌اند. خاراندن جوش‌ها ممکن است در ابتدا حس خوبی به شما بدهد، اما هرچه بیشتر این کار را انجام می‌دهید، میل بیشتری به آن پیدا می‌کنید تا این که سرانجام از این عمل پشیمان می‌شوید. بهترین راهکار، اجتناب از خاراندن جوش است. روانشناسان معتقدند چک کردن گوشی همسر پس از مدتی برای افراد عادی می‌شود. بنابراین، زمانی که به همسر خود مشکوک نیستید، بهتر است از چک کردن پنهانی گوشی او بپرهیزید.
2.پایان سناریو در هر صورت خوشایند نیست!
اگر متوجه شوید همسرتان به شما خیانت نکرده است، دچار عذاب وجدان خواهید شد. از طرفی اگر واقعاً شریک زندگی‌تان درگیر رابطه‌ای عاطفی شده باشد، یا مجبور می‌شوید سکوت کرده و عذاب زیادی را تحمل کنید یا سرانجام با شخص سوم روبه‌رو خواهید شد، که این نیز چندان خوشایند نیست.
3.نقض جمله “هر چه را برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نیز مپسند”!
این جمله را می‌توان جزء ملزومات هر رابطه‌ای دانست. اغلب افراد چک کردن پنهانی گوشی همسر را اقدامی ناپسند می‌پندارند. شما هم احتمالاً از این اقدام همسرتان ناراحت خواهید شد.
4.دلخوری پس از افشای اطلاعات کاری
قبل از چک کردن گوشی همسرتان بهتر است کمی بیشتر بیاندیشید. شاید او اطلاعات محرمانه کاری در تلفن همراهش نگه داشته باشد که آگاهی شما از آن‌ها موقعیت کاری‌اش را به خطر بیاندازد.
پیشنهاد متخصصان خانواده
1.قبل از این که به طور پنهانی گوشی همسرتان را چک کنید، خوب فکر کنید ببینید که از رو کنجکاوی چنین کاری را انجام می‌دهید یا اقدامات مشکوک همسرتان شما را به این عمل وا داشته است.
2.اگر واقعاً احساس می‌کنید که همسرتان به شما خیانت می‌کند، بهتر است مستقیماً موضوع را با او در میان بگذارید. توجه کنید که این کار باید در کمال آرامش انجام شود و پرخاشگری کاری از پیش نمی‌برد. سعی کنید مشکلات را با بحث‌های سازنده برطرف کنید. چنان‌چه همسرتان موضع دفاعی به خود گرفت و تلاشی برای جلب اعتمادتان نکرد، بحث را تا جایی ادامه دهید که بتوانید پاسخی برای سوال ذهنتان بیابید.
3.هرآنچه برای جلب رضایت و اعتمادتان  لازم است، از همسرتان به طور واضح بخواهید.
4.در مورد نحوه برخورد با مسائل محرمانه با هم مذاکره کنید. در بعضی از روابط، دانستن رمز عبور گوشی همسر کاملاً عادی محسوب می‌شود و افراد موضوعی برای مخفی کردن ندارند. در این موارد، احتمال این‌که فرد گوشی همسرش را چک کند بسیار پایین است. اگر به هر دلیلی تمایل ندارید همسرتان اطلاعات گوشی شما را بررسی کند، حتماً با او صحبت کنید.
در یک کلام، موثرترین اقدام یعنی “صحبت کردن” را فراموش نکنید. چک کردن مخفیانه و اصطلاحاً پلیس‌بازی راه‌حل منطقی برای رفع این نوع از مشکلات محسوب نمی‌شود.
منبع: سایت آسمونی

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-10-01 19:53:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
13973





نظر شما در مورد مطلب پیامدهای چک کردن گوشی همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




از ازدواج میترسم
از ازدواج میترسم

اصول مهم در دوران نامزدی
اصول مهم در دوران نامزدی

آمنوره چیست؟
آمنوره چیست؟

افسمان در بارداری
افسمان در بارداری

برای رفع استرس چکار کنیم
برای رفع استرس چکار کنیم

خبرهای  مهم روز سه شنبه  17 اردیبهشت 1398
خبرهای مهم روز سه شنبه 17 اردیبهشت 1398










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11454

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289217

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام