حساسیت و نگرانی بابت رفتار راحت شوهر با زنان دیگر

حساسیت بابت رفتار شوهر با زنان دیگر

رفتار آزادانه شوهرم با زنان دیگر؛ چه کنم؟حساسیت بابت رفتار شوهر با زنان دیگر
برخی از رفتارهای مردان برای همسرشان حساسیت‌برانگیز و ناراحت‌کننده است، مخصوصا رفتارهایی که آنها در مورد زنان دیگر در پیش می‌گیرند. نوع برخورد آنها با زنان فامیل و آشنایان، میزان صمیمیت، شوخ‌طبعی در مراوده با آنها و نبود برخی چهارچوب‌های مذهبی در معاشرت از جمله مواردی است که زنان را نسبت به ارتباط همسرشان با زنان دیگر آزرده می‌کند و به دنبال خودش تنش و درگیری و مرافعه به همراه می‌آورد.

 


در موارد متعددی از سوال در این زمینه باعث شد که ما با کمک فائزه دشتی، کارشناس‌ارشد روانشناسی به بازگویی برخی موارد مهم در این ارتباط بپردازیم.
دشتی در ابتدا این موضوع را ریشه‌شناسی می‌کند و می‌گوید: موضوعی که در اینجا مطرح است به دلیل تفاوت فرهنگی و دیدگاه مذهبی متفاوتی است که زوج‌ها با یکدیگر دارند. در حقیقت درست یا غلط بودن برخی از این رفتارها برای افراد، مساله‌ای فرهنگی است که به سبک تربیت خانوادگی و اعتقادات شخصی هر کسی برمی‌گردد. البته ما در اینجا صحبت درستی یا نادرستی را نمی‌کنیم و مهر تایید به این رفتارها نمی‌زنیم بلکه درباره تفاوت دیدگاه و منش افراد در مناسبات اجتماعی صحبت می‌کنیم.

 


او در ادامه توضیح می‌دهد: درست است که بر طبق اعتقادات مذهبی شما این رفتارها درست نیست اما اعتقادات و باورهای مذهبی هرشخصی باید برای همه قابل احترام باشد، مخصوصا اگر این فرد همسر یا خانواده همسر شما باشند. همان طور که آنها نمی‌توانند شما را مجبور کنند که حجاب نداشته باشید و به شما تحمیل کنند که با نامحرم رابطه صمیمی‌تری برقرار کنید، شما هم نمی‌توانید به صورت مستقیم و با سرزنش به آنها بگویید چرا این رفتار را دارند، مخصوصا در مورد خانواده همسرتان باید کمال دقت را داشته باشید که به واسطه تذکر یا واکنش شما، احساس بی‌احترامی یا شماتت به آنها دست ندهد.

 


این کارشناس‌ارشد روانشناسی به اهمیت شناخت تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی پیش از ازدواج تاکید می‌کند و می‌گوید: مساله اینجاست که وقتی رفتارها و اعتقاداتی برای شما در اولویت اهمیت هستند، در هنگام خواستگاری در مورد آنها صحبت کرده و نظر همسر آینده‌تان را جویا شوید تا با چهارچوب‌ها و موازین او آشنا شوید. همچنین دوران آشنایی و نامزدی فرصت خوبی است تا با مشاهده نوع برخورد همسرتان با اطرافیان و آشنایان نسبت به این جنبه از شخصیت و رفتار او شناخت پیدا کرده و بعد با تفکر و مشورت در مورد انتخاب او به عنوان همسر تصمیم‌گیری کنید. باید دقت داشته باشید که وقتی فردی سال‌ها در یک خانواده با فرهنگ مشخص و تربیتی خاص خود پرورش یافته است، نمی‌توان به راحتی تغییری در رفتار او ایجاد کرد و نباید با فرض اینکه بعدا این رفتار همسرتان را تغییر می‌دهید، وارد ازدواج شوید؛ بلکه باید یا این رفتار را بپذیرید یا برای تغییر بخشی از آن و به تدریج تلاش کنید.

 


فائزه دشتی، کارشناس‌ارشد روانشناسی در نهایت در مورد شیوه مواجهه با چنین وضعیتی و برخورد صحیح زنان با همسران‌شان توضیح می‌دهد: اگر شما قصد داشته باشید که با امر به معروف و نهی از منکر همسرتان را متوجه کار اشتباهی که انجام می‌دهد، کنید باید این کار را با آرامش و احترام و به دور از دعوا، تهدید، توهین یا اعمالی از این دست انجام بدهید. چون در این صورت او واکنش دفاعی در مقابل شما خواهد داشت و حرف شما را نمی‌پذیرد. در اموزه‌های دینی ما نیز تاکید شده که در تبلیغ دین نباید از رفتار انتقادی و پرخاشگرانه استفاده کرد، پس فقط می‌توانید با حفظ ارزش‌های دینی خود و پایبند بودن به آنها از اعتقادات خودتان محافظت کنید و با صحبت پیرامون این موضوع، بدون قضاوت در مورد رفتار کسی، همسرتان را با باورهای خود آشنا کنید.
منبع: نی نی سایت
این مطلب در تاریخ 2016-11-04 19:34:57منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15498





نظر شما در مورد مطلب حساسیت بابت رفتار شوهر با زنان دیگر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




آرایش کردن برای یافتن شوهر یا حفظ شوهر
آرایش کردن برای یافتن شوهر یا حفظ شوهر

روش مطرح کردن سوال در خواستگاری
روش مطرح کردن سوال در خواستگاری

چرخه پاسخ جنسی در زنان
چرخه پاسخ جنسی در زنان

هشدار جدید برای مصرف ‌کنندگان ویاگرا
هشدار جدید برای مصرف ‌کنندگان ویاگرا

چطور متوجه اضطراب همسر شویم
چطور متوجه اضطراب همسر شویم

تفاوت مهریه عندالمطالبه با عندالاستطاعه
تفاوت مهریه عندالمطالبه با عندالاستطاعه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

5725

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266283488

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام