من و همسرم  نمیتوانیم ابراز علاقه کنیم

موانع ابراز علاقه زوجین

موانع ابراز علاقه زوجین

اظهار محبت و بروز صمیمیت نسبت به همسر، از جمله عوامل تداوم رابطه ازدواج است، اهمیت این امر به‌قدری است که بسیاری از زوجین به دلیل فقدان تجربه این مؤلفه مهم در زندگی مشترک، احساس استیصال کرده و ناگزیر برای جبران آن، ممکن است تن به رابطه‌های فرازناشویی بدهند یا در نهایت جدایی را تنها راه حل بدانند. 
یکی از خوانندگان ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران نوشته است: ‌من و همسرم بعد از دو سال زندگی مشترک، هنوز نتوانسته‌ایم نسبت به هم ابراز علاقه کنیم، هر دو خجالتی هستیم و بسیار با هم رودربایستی داریم تا آنجا که حتی از بیان کوچک‌ترین انتظارات هم امتناع می‌کنیم، از عاقبت این زندگی احساس ترس دارم، لطفا مرا راهنمایی کنید.
پاسخ:
اظهار محبت و بروز صمیمیت نسبت به همسر، از جمله عوامل تداوم رابطه ازدواج است، اهمیت این امر به‌قدری است که بسیاری از زوجین به دلیل فقدان تجربه این مؤلفه مهم در زندگی مشترک، احساس استیصال کرده و ناگزیر برای جبران آن، ممکن است تن به رابطه‌های فرازناشویی بدهند یا در نهایت جدایی را تنها راه حل بدانند. برای مواجهه با این مشکل بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

خودآگاهی‌تان را افزایش دهید: تغییر را باید از خود شروع کنید؛ در خلوت خود به سؤال های زیر پاسخ دهید: به چه دلیل نمی‌توانم به همسرم ابراز علاقه کنم؟ چه چیز مانع این رفتار می‌شود؟ هنگام ابراز علاقه چه احساسی پیدا می‌کنم و چه چیزی به ذهنم خطور می‌کند؟ تا چه حد توجه به این افکار و احساسات، مانع انجام این عمل می‌شود؟ نقش و سهم هریک از ما در انجام ندادن این کار چقدر است؟ پیامدهای مثبت و منفی این رفتار چیست؟ و... بی‌تردید با بررسی جوانب این رفتار و آگاهی یافتن به ابعاد متفاوت آن می‌توانید مشکل را خوب بشناسید و به راهکارهای مساعدتری برای مواجهه با آن دست یابید.

به دنبال سرنخ‌های عاطفی باشید: سرنخ‌های عاطفی به این موضوع اشاره دارد که همسران باید با شناخت و درک درست و مناسب از عواطف همسرشان، بتوانند پاسخ مناسبی به این عواطف بدهند. اگر شما نتوانید یا تمایل به ابراز علاقه نداشته باشید بی‌شک همسرتان در عکس‌العمل نشان دادن صحیح به شما دچار مشکل می‌شود،در حقیقت چون همسرتان سرنخ مشخصی از شما دریافت نکرده، پس نمی‌تواند پیام مثبتی را نیز با شما مبادله کند، بنابراین تلاش کنید از کوچک‌ترین نشانه‌های عاطفی برای اظهارعلاقه به همسرتان استفاده کنید.

نامه عاشقانه بنویسید: شاید مواجهه مستقیم با مشکل، برایتان سخت و دشوار باشد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم اندک اندک در مسیر ابراز محبت گام بردارید؛ بهتر است دست به قلم شوید و نامه‌ای عاشقانه برای همسرتان بنویسید، از هر آنچه دوست دارید با او سخن بگویید، از احساساتتان نسبت به او بگویید یا از چگونگی ابراز علاقه‌تان سخن بگویید. با تکرار این یادداشت‌ها، متوجه اثرات مثبت آن در زندگی تان خواهید شد و حتی ممکن است همسرتان را نیز ترغیب به این امر کنید.

از متخصصان روانشناس کمک بگیرید: ناتوانی در ابراز عشق و علاقه یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که برخی زوج ها به دلایل روانشناختی متعددی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، مشکلات دوران کودکی، تقلید و الگوبرداری‌های اشتباه، ترس از برقراری رابطه صمیمانه، کم‌رویی، شکست‌های عاطفی متعدد، اعتماد به نفس پایین و...از جمله دلایل است، بهتر است به کمک یک روانشناس، ریشه اصلی مشکل را دریابید و با بهره‌گیری از کمک‌های تخصصی ایشان، به فکر چاره‌ای برای حل مشکل‌تان باشید.
*روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه / ویژه نامه ایران بانو
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-12-09 20:01:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
11972





نظر شما در مورد مطلب موانع ابراز علاقه زوجین چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




سرد شدن در دوران آشنایی و نامزدی
سرد شدن در دوران آشنایی و نامزدی

نشانه های وابستگی در روابط عاطفی
نشانه های وابستگی در روابط عاطفی

 بهداشت جنسی خانم ها
بهداشت جنسی خانم ها

آیا پرده بکارت خود به خود ترمیم می شود
آیا پرده بکارت خود به خود ترمیم می شود

مشخصات زنان حسود
مشخصات زنان حسود

تاثیر چشم و هم چشمی در طلاق
تاثیر چشم و هم چشمی در طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15546

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293309

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام