هنگام دعوا با همسر چکار کنیم

هر زن و شوهرى دعوا مىكنند و اين طبيعى است.درگيرى سالم در ازدواج مى تواند پيوند زناشوئى را تقويت كند. از سوى ديگر درگيرى ناسالم مى تواند به ازدواج صدمه بزند.

به گزارش سلامت نیوز هنگاميكه زوج ها از طنز طعنه آميز ، از يكديگر انتقاد مى كنند و در حل و فصل مشاجره به شيوه اى بالغانه و آرام شكست مى خورند ؛ آنها شروع به ساختن ديوارى بين خود و همسرشان مى كنند. هر يك از آنها خودشان را پشت ديوار مربوط به خود قائم مى كنند تا طرف مقابل او نتواند به او صدمه و ضربه بزند. اين نوع از درگيرى يك ازدواج را ويران مى كند.

به عبارتى ديگر، درگيرى سالم به دنبال درك كردن همسر خود و حل و فصل مسائل راهى است كه هر كدام به هم احترام مىگذارند. درك كنيد كه درگيرى سالم به معناى تعارض صرف نيست. روزهايى خواهد بود كه شما و همسرتان توپ آتش شليك مى كنيد، اما اين به اين معنا نيست كه در زندگى مشترك شكست خورده ايد.
نه تنها درگيرى سالم در تمام زوج ها وجود دارد بلكه برای يك عمر زندگى عاشقانه با همسرتان ضرورى و حياتى است.



اين پنج روش شما را در مورد اينكه چطور عادلانه مبارزه كنيد، راهنمايى مى كند

تنفس كنيد
قدرت خودكنترلى را دست كم نگيريد. به زمانى كه شروع به عصبانى شدن مى كنيد فكر كنيد، آیا به اين علت است كه كسي شما را در ترافيك معطل كرده يا همسرتان لباسهاى زير کثیفش را براى پنجمين بار در اين هفته روى زمين رها كرده ؟! فشار خون شما افزايش مى يابد، شما احساس مى كنيد عضلات شما شروع به تنش مى كند و صداى شما بالا می رود. همه چيز در بدن شما شروع به دفاع كردن از شما مى كند و شما به همسرتان دربارة رابطه نفرت انگيز تان مشاجره می کنید. شما فکر می کنید که اگر عصبانى هستيد، نبايد اجازه بدهيد كه در درونتان بماند، درسته؟!اشتباه است!


در اوج عصبانيت ، شما بايد يك گام به عقب برگرديد و نفس عميق بكشيد، خود را از موقعيت يا بطور فيزيكى و يا ذهنى دور كنيد، هنگاميكه كه از عصبانيت داغ كرده ايد ممكن است كلماتى بگوييد كه بعداً افسوس بخوريد. به خودتان زمان بدهيد تا كمى آرام شويد. چند ساعتى بعد ؛ارزيابى وضعيت و در نظر داشتن آن عاقلانه ترين راه براى رسيدگى به وضعيت است.


مراقب كلماتت باش
كلمات مضرترين سلاح هستند.همانطور كه در قسمت اول اشاره كرديم ، در لحظاتى كه حسابى داغ كرده ايم ممكن است حرفى بزنيم كه بعداً افسوس بخوريم، در زندگی مشترک حتی ممکن است، يك همسر در وسط دعوا همسرش را به طلاق تهديد كند، وقتى شما حرفى مي زنيد نمى توانيد آنرا پس بگيريد، علاوه بر اين همسر شما ممكن است هميشه حرفاى آزاردهنده شما را به ياد بياورد كه این ممكن است به اعتماد و امنيت رابطه شما و همسرتان زيان و آسيب بزند. رضايت آنى به يك عمر درد نمى ارزد.

آسيب را جبران كنيد
اگر زوجى در اواسط يك دعواى تمام نشدنى قرار دارند ، اگر آنرا ادامه بدهند به گردابى غرق شونده، فرو خواهند رفت. لازم است برای جبران آسيب تلاشی انجام شود.

تلاش براى تعمير زمانى لازم است كه يكى از زوجين متوجه درگيرى و دعواى مخرب شود و انرا به سمت دعواى سالم هدايت كند.
معذرت خواهى يكى از اين تلاش هاى تعميرى متداول است. تلاش هاى خلاقانه ای هم وجود دارد مانند استفاده از طنز ظريف، تسليم خواسته يا آرزوى يكديگر شدن، توقف موقت بحث و تعيين زمان براى برگشت و ادامه بحث زمانيكه هر دو آرام شدند.

با هم سازش كنيد
زمانيكه دوج ها با هم دعوا مى كنند، به ندرت درباره موضوعى كه ناراحتشان كرده صحبت مى كنند، چيزى كه زير اين نقاب دعوا پنهان شده هسته اصلى و موضوع دعواست.


همسری ممكن است در خيلى مواقع احساس بى حرمتى كند، مثل زمانى كه بدون اطلاع او تصميم گيرى هاى مالى انجام مى شود و يا زمانى كه كه اكثر كارهاى اصلى خانه بر روى شانه يك همسر قرار مى گيرد ، مسئله پول يا كار نيست، مسئله احترام است.


در واقع باید بفهمید، چه چيز واقعا شما را آزار مى دهد؟)! روانشناس خانواده در این مورد می تواند به شما کمک کند تا احساسات و افکار ناراحت کننده یکدیگر را پیدا کنید)


پس از شناسايي مسئله اصلى ، بهم زمان بدهيد تا با هم سازش كنید. يك راه حل اينست كه يك سبد كنار اتاق براى لباس هاى كثيف قرار دهيد، جلسات ماهانه براى بودجه خانه داشته باشيد، يا كارهاى منزل را به هر نفر اختصاص دهيد.

ترميم كنيد
دعوا مى تواند بطور ذهنى و هيجانى تخيله كننده باشد. ممكن است شما در ساعات و يا روزهاى پس از درگيرى هاى شديد، حساس شويد. اين مهمه كه بتوانيد درگيرى را ترميم كنيد.

هيچ چيز بطور خودكار به حالت عادى بر نمى گردد. يك دوره تنظيم مجدد به دنبال آن است. مشغول فعاليت هاى آرام شويد. به پياده روى برويد، حمام اب گرم بگيريد، و يا كارى كه ذهن شما را شفاف و احساسات شما را تنظيم مى كند، انجام دهيد. مطمئن بشويد كه همسرتان متوجه شده كه شما ديگر عصبانى نيستيد، اما به مقدارى زمان نياز داريد.


دعوا و درگيرى با همسرتان شوخى و سرگرمى نيست، به ياد داشتن اين پنج راهنمايى به هر دوى شما ياد خواهد داد كه چطور كمتر و يا منصفانه بر سر اختلافات دعوا كنيد .

* روانشناس زوج و خانواده

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-12-11 19:46:11منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15274





نظر شما در مورد مطلب هنگام دعوا با همسر چکار کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




برای ازدواج چطور تحقیق کنیم
برای ازدواج چطور تحقیق کنیم

نشانه های منصرف شدن نامزد از ازدواج
نشانه های منصرف شدن نامزد از ازدواج

تاثیر نشستن بر میل جنسی
تاثیر نشستن بر میل جنسی

روشهایی برای تعیین جنسیت فرزند
روشهایی برای تعیین جنسیت فرزند

چطور به دیگران نه بگوییم
چطور به دیگران نه بگوییم

همسرم از خانه بیرونم کرد و قفل در ها را عوض کرد
همسرم از خانه بیرونم کرد و قفل در ها را عوض کرد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15431

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293194

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام