با همسر خسیس چکار کنیم

زندگی با شوهر خسیس

 

خانمی هستم ۲۲ ساله. 2 سال است که ازدواج کرده ام و همسرم ۲۷ ساله است. از همان روزهای اول متوجه بی اراده بودن او شدم به طوری که تمامی تصمیم گیری هایش را اعضای خانواده اش انجام می دهند و خودش به تنهایی حتی قادر به یک خرید ساده هم نیست و اعضای خانواده اش باید این کار را بکنند. علاوه بر این خیلی خسیس است و از پول خرج کردن بیزار است و به هیچ عنوان حاضر نیست برای من خرج کند. دیگر خسته شدم و احساس می کنم نسبت به او هیچ حسی ندارم. وقتی کنارم است احساس می کنم که دیگر به او علاقه ای ندارم.

پاسخ:

اغلب زوج های جوان به زمان کافی نیاز دارند تا از وابستگی های فرزند-والدی دوره خانه پدری رها شوند و گاهی متاسفانه برخی خصوصیات شخصیتی والد و فرزند این زمان را طولانی تر می کند. همسر شما جوان 25 ساله ای بوده که تاهل را پذیرفته و احتمالا هنوز معنای تعهد را به درستی دریافت نکرده است و صرفا ازدواج کرده، چون باید ازدواج می کرده است؛ پس باید فرصت بیشتری به وی داد تا با تعهدات خود آشنا و از طرفی با کنش های رشد نیافته خود روبه رو شود که این امر مداخله فرد خبره ای را می طلبد به خصوص درباره تصمیم گیری در خرید و پذیرش درخواست های معقول مالی همسر خود.


بررسی خسیس بودن یا نبودن همسرتان
البته زدن برچسب خسیس به همسر باید بر اساس شرایط شما و ایشان تعریف شود. این که نوع انتظارات مالی شما چگونه است و از طرفی توان خرج کرد و درآمد ماهانه ایشان چه مقدار است، معادله ای است که تعیین کننده وجود خست یا نبود آن در فرد است که معمولا از یک جوان 27 ساله نمی توان انتظار داشت درآمد مکفی برای چرخاندن کامل یک زندگی داشته باشد اما اگر وی برای مخارج معمول و روزانه نیز با شما دائم در حال چانه زدن است در صورتی که توان مالی کافی برای آن را دارد، حق با شماست و وی احتمالا فردی با وسواس آزاردهنده در خرج کردن است. همین طور که عرض شد از دست شما چندان کاری بر نمی آید و به مداخله روان درمان گر نیاز دارید. متاسفانه افراد خسیس خود نیز بعد از چند وقتی از رفتار وسواس گونه خرج کرد خود آزار می بینند و برای خرید یک جنس، زمان زیادی را صرف می کنند و موجب کدورت های گوناگونی برای خود و دیگران می شوند. نکته حائز اهمیت در درمان خساست کشف علت درون فردی یا برون فردی و موقعیتی آن است. اگر با اختلال شخصت روبه رو باشیم کار زمان بر و اگر با یک متغیر بیرونی روبه‌رو باشیم کار ساده تر خواهد بود. در مجموع شما به هیچ وجه نباید با ذهنیت تنبیه و گوشزد کردن، موضوع خساست او را طرح کنید که متاسفانه نتیجه آن بی شک کدورت و جدل خواهد بود؛ بنابراین رفتارتان را به سمت ترمیم و نه تخریب سوق دهید تا به احتمال قوی وی در طول فرایندی که ذکر شد به رفتاری هنجار برسد.


منصفانه به شوهرتان بنگرید
توصیه دیگری که می شود این است که همسرتان را بانگاه مالی صرف ارزیابی نکنید که موجب دلسردی عاطفی شما شود. به خاطر داشته باشید هیچ فردی را به واسطه یک یا دو نقص نباید کلا کنار گذاشت. بر فرض که وی فرد خسیسی باشد آیا خصیصه مثبت دیگری ندارد؟ آیا واقعا غیر قابل تحمل است؟ آیا برای شما و خانواده تان احترام نسبی قائل نیست؟ آیا به شما توهین یا فحاشی داشته است؟ و موارد زیاد دیگر. پس منصفانه به قضیه نگاه کنید و به صرف مسئله ذکر شده راحت زندگی عاطفی و زناشویی خود را به خطر نیندازید. اجازه دهید علت مشکل و روش های بهبود آن مشخص شود و سپس روند درمانی آن را طی کنید و در نهایت تصمیم بگیرید. همیشه به خاطر داشته باشید معمولا خسیس ترین مرد در مقابل ابراز عشق، تحسین و احترام همسر عاشق خود، دست و دلباز ترین مرد خواهد شد. پس به جای ترک مشکل به حل مدبرانه و عاشقانه آن بپردازید البته ممکن است به سرعت جواب نگیرید ولی بی شک از روش کنونی شما نتیجه بهتری خواهد داشت.

*روان‌شناس بالینی

منبع: روزنامه خراسان


رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2016-12-24 20:02:39منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
14556





نظر شما در مورد مطلب زندگی با شوهر خسیس چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




سوالات مهم پیش از ازدواج
سوالات مهم پیش از ازدواج

عواملی که باعث سردی روابط عاشقانه میشود
عواملی که باعث سردی روابط عاشقانه میشود

تاثیر بیماری دهان بر ناتوانی جنسی مردان
تاثیر بیماری دهان بر ناتوانی جنسی مردان

مشکلات جنسی در بیماران سرطانی
مشکلات جنسی در بیماران سرطانی

جلوگیری از تکراری شدن و روزمرگی زندگی
جلوگیری از تکراری شدن و روزمرگی زندگی

آیا بعد از خیانت همسر طلاق بگیریم
آیا بعد از خیانت همسر طلاق بگیریم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4105

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281868

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام