من و همسرم همش باهم دعوا و بحث داریم

علت دعوا و بحثهای زیاد با همسر

 

مردی هستم ٢٦ ساله که حدود ٢٢ ماه است ازدواج کرده ام. با همسرم که ٢٠ ساله است، اصلا سازش ندارم و سرهر چیز کوچکی بینمان مشاجره اتفاق می افتد و در جواب به من می گوید: «نامرد» که این کلمه خیلی من را به هم می ریزد. لطفا راهنمایی کنید تا کمتر مشاجره کنیم.


اوایل هر ازدواجی از یک منظر می‏تواند دوران اصطکاک و درگیری قلمداد شود. در این دوران، افراد سعی می‏ کنند هر چه می‏ توانند طرف مقابل را شبیه خود کنند، یا به خواسته ‏های خود نزدیک کنند اما این تلاش در بیش از نیمی از موارد موفقیت‏ آمیز نیست. یعنی فرد با هر کسی ازدواج کند، طرف مقابل در بیش از نیمی از موارد با وی اختلافات حل نشده خواهد داشت.

اگر زوجین به این نتیجه برسند که طرف مقابل‏شان را با وجود این مشکلات همچنان دوست داشته باشند و روی جنبه ‏های مثبت او تمرکز کنند، به تدریج این دوران گذار ازدواج را طی می ‏کنند و از آن به بعد، با وجود اختلاف‏ های معمول، عمیقاً در صدد تغییر یکدیگر برنمی‏ آیند و این، راز ازدواج ‏های موفق است. درباره مسئله ‏ای که مطرح کرده اید باید دید که مشکل اصلی و اساسی شما چیست که باعث مشاجره‌تان می ‏شود؛ آن هم به قول شما سر هر چیز کوچکی! البته از نظر من آن ها چیزهای کوچکی نیستند، به هیچ وجه. و اگر فکر کنید آن ها اهمیت زیادی ندارند و از طرفی دیگر مثلاً همسرتان به آن مسائل خیلی حساس باشد این نقطه شروع حل نشدن مسئله است.

شاید همین که فرمودید از شنیدن کلمه نامرد خیلی به هم می‏ریزید، مصداقی از این تفاوت دیدگاه باشد. یعنی از نظر شما گفتن این کلمه خیلی بد است؛ ولی از نظر همسرتان ممکن است فقط بیان یک دلخوری باشد. البته، گفتن این کلمه به شما درست نیست، به این دلیل که از نظر شما توهین آمیز است و مطمئناً شما هم در مقابل این رفتار واکنش نشان می‏دهید که معمولاً واکنش مردان در این مواقع یا خشم شدید و سرکوب کننده‏ است یا بی‏اعتنایی به همسر و در لاک خود فرو رفتن که هر دو، مشکل را تداوم می‏ بخشد و این مشاجرات نه پایانی دارد و نه نتیجه‏ای مطلوب.

راه برون رفت از این مسئله، این است که نگذارید گفت و گوها با خشم زیاد شروع شود چون در این صورت در 86 درصد مواقع گفت و گو با خشم هم تمام می‏شود. علاوه بر این، اگر هم یک یا هر دو زوجین خشم و طغیان نشان دهند، طرف مقابل باید پرچم سفید را بالا ببرد و به قول برخی روان‏شناسان ترمز کند! یعنی طرف مقابل را در میانۀ خشم به هر وسیله ‏ای آرام کند یا نشان دهد که نمی‏ خواهد وضعیت بدتر از این شود. مخلص کلام این که یادگیری این رفتارها به آموزش تحت نظر مشاور زناشویی و تمرین و تکرار مداوم نیاز دارد

منابع: روزنامه نسل فردا- تبیان
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-01-08 19:20:47منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
14050





نظر شما در مورد مطلب علت دعوا و بحثهای زیاد با همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




افزایش تعداد دختران در انتظار پسر مجرد
افزایش تعداد دختران در انتظار پسر مجرد

ازدواج و مخالفت خانواده
ازدواج و مخالفت خانواده

کاهش وزن بعد از زایمان
کاهش وزن بعد از زایمان

تاثیر اختلاف جسمانی زن و مرد بر رابطه زناشویی
تاثیر اختلاف جسمانی زن و مرد بر رابطه زناشویی

خصوصیات افراد شکاک-پارانوئیدی
خصوصیات افراد شکاک-پارانوئیدی

نکات مهم قبل از طلاق
نکات مهم قبل از طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

7410

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266285173

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام