نگرانم همسرم بهم خیانت کنه

نگران خیانت کردن همسرم هستم

با اینکه همسرم مرد بسیار خوبی است، اما من همیشه نگران خیانت او هستم، دائماً تلفن همراه او را چک می‌کنم و با نگاه‌های بی‌هدف او به زنان شدیداً مقابله می‌نمایم، این وضعیت باعث آزار هر دوی‌مان شده است. برای پیشگیری از خیانت چه کنم؟


پاسخ:

رابطه‌تان را پویا و زنده نگاه دارید: یک بانو باید بداند رابطه‌اش مانند یک «گل» حساس و آسیب‌پذیر است، همان طور که یک «گل» نیازمند مراقبت همیشگی است و تغییر شرایط ممکن است باعث بهبود و تقویت رشد و یا خشک شدن و پلاسیدگی آن می‌شود، زندگی زناشویی نیز مانند یک گیاه نیازمند مراقبت و رسیدگی است. رابطه خود با همسرتان را مرتباً مورد بررسی و بازنگری قرار دهید؛ به طور حتم هر بانویی از علاقه‌مندی‌های همسرش اطلاع دارد و بخوبی می‌داند چه رفتار و کلامی موجب رنجش خاطر وی می‌شود ،پس بکوشید خصوصیات مثبت را حفظ و تقویت و ویژگی‌های منفی را حذف و اصلاح کنید. از سوی دیگر، در روابط خود تنوع ایجاد و برای همیشه از روزمرگی فرار کنید، مخصوصاً در روابط زناشویی خود، از نوع لباس گرفته تا پوزیشن‌های جنسی به دنبال تنوع باشید.


هرگز قهر نکنید: لازم است روش‌های مناسب مواجهه با تعارض، انتقاد و پیشنهاد صحیح را بیاموزید. خط قرمزها را در بحث‌ها و مشاجره‌ها رعایت کنید، مثلاً هنگام عصبانیت و دعوا از بازگوکردن مسائلی که باعث فروریختن دیوارهای قبح و حیا می‌شود بشدت امتناع کنید؛ هرگز برای انتقامگیری، نیازهای همسرتان را
نادیده نگیرید.


حریم خصوصی داشته باشید: بپذیرید رابطه زن و شوهری به معنای نداشتن حریم خصوصی نیست، بنابراین توصیه می‌کنیم به حریم شخصی یکدیگر احترام بگذارید مثلاً ساعاتی را برای تنهایی یکدیگر اختصاص دهید. مبنا را بر اعتماد متقابل بر یکدیگر قرار دهید، به یقین بپذیرید با چک کردن تلفن همراه همسرتان راه به جایی نخواهید برد؛ از سوی دیگر، نظر همسرتان را درخصوص زنان دیگر با واکنش تند پاسخ ندهید بلکه از منظور اصلی او به نفع تقویت رابطه خودتان استفاده کنید. یادتان باشد بی‌اعتمادی و پذیرش هر شکی بدون اثبات و دلیل، تیشه‌ای به ریشه زندگی‌تان است که گاه پیامدهای آسیب‌پذیر آن جبران‌ناپذیر خواهد بود.


قدردان باشید: سپاسگزار زحمات همسرتان باشید، با شناختی دقیق از روش‌های تشویق و تشکر و شناسایی زبان عشق همسرتان، محبت‌های همسرتان را مورد توجه قرار دهید؛ عبارت‌های «دوستت دارم» و «از تو‌ممنونم» را هیچ وقت فراموش نکنید.


همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید: اینکه همسرتان متفاوت از مردان دیگر باشد، کاملاً طبیعی است، همسر شما مانند بسیاری از مردان، خصوصیات مثبت و منفی بی‌شماری دارد که شما به واسطه همزیستی بسیار، ویژگی‌های مثبت وی را فراموش کرده‌اید و بیش از هر چیز بر خصوصیات منفی‌اش تأکید می‌کنید، اگر همسر فلان دوست‌تان را ایده‌آل بدانید، بی‌تردید در دور باطل مقایسه‌های بیهوده گرفتار می‌آیید که شاید با گذشت زمان، فرار از آن برای‌تان غیرممکن شود.


*روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه


منبع:ایران بانو

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-02-26 19:47:20منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
14640





نظر شما در مورد مطلب نگرانم نکنه همسرم خیانت کنه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تغییرات احساسی و جنسی پسران در سنین مختلف
تغییرات احساسی و جنسی پسران در سنین مختلف

رابطه جنسی در نامزدی
رابطه جنسی در نامزدی

مهمترین عوامل اختلالات جنسی در زنان
مهمترین عوامل اختلالات جنسی در زنان

آغاز طرح بسیج مبارزه با کرونا از امروز
آغاز طرح بسیج مبارزه با کرونا از امروز

راه های بالا بردن اعتماد به نفس
راه های بالا بردن اعتماد به نفس

چرا جوانان زیر بار ازدواج نمی روند
چرا جوانان زیر بار ازدواج نمی روند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14295

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292058

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام