چطور ناراحتی ام را به همسر بگوییم

چطور ناراحتی ام را به همسر بگوییم

 

در دل نگهداشتن رنجش‌ها باعث می‌شود نتوانید از مصاحبت با همسرتان لذت ببرید‎

چگونه رنجش ها را بی حاشیه بیان کنید؟

در بیشتر موارد به این دلیل ناراحتی‌ها را در دل نگه می‌دارید که به این کار عادت کرده‌اید؛ نه آن‌که تمایلی به انجام آن داشته باشید. در ادامه به شما کمک خواهیم کرد تا رنجش های تان را بیان کنید بدون تخریب زندگی مشترکتان:

• به گفتگوی درونی با خودتان بپردازید: زمانی که حرف همسرتان شما را ناراحت کرد با خودتان بگویید: من چرا تا این حد منعطف هستم که هر موضوعی می‌تواند مرا به شکلی درآورد؟ اصلاً این موضوع این‌قدر مهم است که مرا بیازارد؟ سپس به دنبال دلیلی برای افکارتان باشید؛ آیا منظور او از این حرفی که زد، واقعاً رنجاندن من بود؟ آیا او واقعاً می‌خواهد مرا آزار دهد؟

اگر منظور او رنجاندن من نیست، پس درواقع چه چیزی می‌خواسته به من بگوید؟ درواقع وقتی در روابطتان با همسرتان خود را به‌گونه‌ای تعلیم دهید که حرف‌های او را بیش از حد منفی و جهت‌دار تلقی نکنید، می‌توانید رنجش های خود را کنترل کرده و در این صورت منطقی تر آن ها را بیان کنید.

• به دنبال واقعیت باشید. همیشه واقعیت از همه چیز مهم‌تر است و اصلاً اهمیتی ندارد که  چه کسی این واقعیت را بیان می‌کند. بنابراین اگر برای این موضوع ارزش قائل شوید، هرگز با شنیدن هر حرف یا عقیده‌ای از طرف همسرتان حتی اگر مخالف با عقاید شما باشد، ناراحت نمی‌شوید. گاهی مسئله ای که باعث رنجش در شما شده اصلاً نباید چنین موضوعیتی داشته باشد و اشتباه از شماست که در این موضوع حساس هستید.

• قضاوت کردن صحیح را در خودتان پرورش دهید. در اکثر مواقع به دنبال این هستیم که  خیلی زود به نتایج دلخواه برسیم و معمولاً هم در نمی‌توانیم منظورمان را به درستی ادا کنیم و عمدتاً هم به خاطر خطاهای شناختی زیادی که داریم از صحبت‌های دیگران برداشت منفی می‌کنیم و در نتیجه می‌رنجیم و آزرده‌خاطر می‌شویم. برای رهایی از این شرایط، باید شرایط یک گفت‌وگوی درست را مهیا کنیم و اصرار نداشته باشیم بدون قضاوت صحیح به نتیجه برسیم. در این صورت است که می‌توانیم به نتیجه‌ای مناسب دست پیدا کنیم.

• بیان صحیح علت ناراحتی تان را یاد بگیرید.روراست بودن و صداقت، اصلی مهم در بیان علت رنجش شما و پذیرش همسرتان است. زمانی که زن و شوهر از تعلق خاطر و علاقه به یکدیگر اطمینان خاطر داشته باشند و به هر دوی‌شان ثابت شده باشد که با همه وجود به زندگی مشترکشان پایبندند و برای حفظ و تحکیم آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، و...؛ تنها در این صورت است که دریافت‌کننده رنجش های جنسی، اخلاقی، شخصیتی، رفتاری و... هستند و دقیقاً همان پیامی را دریافت می‌کنند که ارسال‌کننده پیام، مدنظرش بوده است. به دیگر سخن، این نوع بین دلخوری، از جانب هر دو نفر به معنای تلاش برای تفاهم و رضایت‌مندی بیشتر تعبیر می‌شود. از سوی دیگر، زن و شوهر نباید از بیان انتقادات خود، منظوری جز بهبود کیفیت زندگی مشترک و روابط زناشویی‌شان داشته باشند. بیان رنجش نباید هرگز به عنوان ابزاری برای انتقام‌جویی، سلطه‌طلبی یا به منظور باج‌گیری از همسر بیان شود. شما دلخوری تان را می گویید تا با کمک همسرتان کاری کنید که شرایط مشابه آن ایجاد نشود تا بتوانید با انرژی بیشتری او را و زندگی تان را دوست داشته باشید.

منبع: تبیان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چطوری دلخوری از همسر را مطرح کنیم
نحوه گفتن اشتباهات همسر
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-05-05 18:43:07منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
17171





نظر شما در مورد مطلب چطور ناراحتی ام را به همسر بگوییم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با پسری هستم شرایط خوبی داره اما به دلم نشسته
با پسری هستم شرایط خوبی داره اما به دلم نشسته

چرا دختران میل به ازدواج با مردان میانسال دارند
چرا دختران میل به ازدواج با مردان میانسال دارند

انزال زودرس شايع‌ترين مشكل جنسي مردان و پيشگيري.
انزال زودرس شايع‌ترين مشكل جنسي مردان و پيشگيري.

تاثیر آجیل بر اسپرم و میل جنسی مردان
تاثیر آجیل بر اسپرم و میل جنسی مردان

چطور انرژی منفی را از خود دور کنیم
چطور انرژی منفی را از خود دور کنیم

تغییر الگوی ازدواج
تغییر الگوی ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4169

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281932

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام