دلایل ارگاسم  نشدن

دلایل ارگاسم  نشدن

چرا بعضی‌ها به ارگاسم نمی‌رسند؟

پاسخ جنسی شامل چهار مرحله است. بنابراین به جز مرحله‌ آخر که مرحله‌ بازگشت به آرامش است، در هر کدام از سه مرحله اول، ممکن است اختلالاتی به‌وجود بیاید. به عبارت ‌دیگر ممکن ‌است فردی در میل جنسی با مشکل مواجه بشود، فردی در انگیزه جنسی و شخصی دیگر هم در ارگاسم. ازآ‌ن‌جاکه موضوع ما ارگاسم است، ابتدا دلایل نرسیدن یک فرد به این مرحله را بررسی می‌کنیم.

به‌طورکلی، انسان‌ها به چند دلیل به ارگاسم نمی‌رسند:

دوست‌نداشتن بدن: شاید به نظرتان عجیب بیاید، ولی تحقیقات نشان داده‌اند کسانی که از بدنشان راضی نیستند، کمتر می‌توانند به ارگاسم برسند.
وسواس گناه: دسته دوم کسانی هستند که به‌طورکلی رابطه جنسی را رفتاری گناه‌آلود می‌دانند. این افراد دو گروه هستند: گروه اول، کسانی که این گناه‌آلودگی را احساس می‌کنند و از آن صحبت می‌کنند و گروه دوم کسانی که این مسأله به صورت ناخودآگاه در آ‌ن‌ها وجود دارد.این افراد حتی وقتی باهمسر خود نزدیکی می کنند با احساس اینکه کار اشتباهی انجام می دهند ، دست و پنجه نرم می کنند که آزارشان می دهد.
یک خاطره تلخ: کسانی‌که در گذشته مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند، علاوه بر مشکلات روانی و عاطفی دیگری که تجربه می‌کنند، در رابطه جنسی و از جمله در ارگاسم هم با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.
خرده‌حساب داشتن با همسر: بدون شک یکی از دلایل مهم در نرسیدن به ارگاسم، رضایت‌بخش‌نبودن رابطه با همسر است. به خصوص زن‌هایی که با شوهرانشان رابطه عاطفی مناسبی ندارند، بیشتر در این زمینه با مشکل مواجه می‌شوند.
دررفتن کنترل بر اوضاع: یک گروه از کسانی‌که در ارگاسم مشکل دارند، افرادی هستند که فکر می‌کنند واردشدن در رابطه و پیش‌روی در آن، باعث می‌شود آن‌ها کنترل‌شان بر بدن و دلبستگی‌شان را از دست بدهند. به همین دلیل همیشه در طی رابطه‌ جنسی شکلی از ترس با آن‌ها همراه است که برای مثال باعث می‌شود نتوانند به ارگاسم برسند.
هورمون‌ها و داروها: نرسیدن به ارگاسم، به یک دلیل دیگر هم می‌تواند اتفاق بیفتد و آن به‌هم‌خوردن تعادل برخی هورمون‌های بدن به خصوص کم‌بودن هورمون تستوسترون است. گروه مشخصی از داروها هم هستند که رسیدن به ارگاسم را با مشکل مواجه می‌کنند. برای مثال برخی از داروهای ضدافسردگی، جزو این گروه هستند.

نرسیدن به ارگاسم، چه حسی دارد؟

گذشته از این‌که افراد چه دلایلی برای نرسیدن به ارگاسم داشته ‌باشند، هیچ‌یک از آن‌ها دوست ندارند که از این لذت عمیق محروم بمانند. شاید بتوان گفت که نرسیدن به ارگاسم فقط به خاطر موانعی که سر راه لذت‌بردن از رابطه ایجاد می‌کند، ناخوشایند نیست، بلکه احساسات بدی هم که بعد از این ناکامی در فرد به‌وجود می‌آیند، در نامطلوب‌بودن این حالت مؤثر هستند. در ادامه چند مورد از این احساسات گفته می‌شوند:
احساس ناراحتی: وقتی ارگاسم اتفاق می‌افتد، فرد در مرحله بعدی که همان بازگشت به آرامش است، یک‌جور احساس آرمیدگی بدنی و ذهنی، و احساس خوشی می‌کند. برعکس، وقتی ارگاسم اتفاق نمی‌افتد، مرحله بازگشت بیشتر طول می‌کشد؛ آن‌هم در شرایطی که بدن و ذهن فرد همچنان دارند برای بازگشت به آرامش دست‌وپا می‌زنند.
احساس ناکامی و غم: فردی‌که به ارگاسم نمی‌رسد، احساس می‌کند که در تکمیل‌کردن و به سرانجام رساندن رابطه‌اش شکست خورده‌ است. در نتیجه این احساس ناتوانی و ناکامی، به‌تدریج سروکله غم هم پیدا می‌شود.
احساس خشم: به مشکل برخوردن ارگاسم، بعضی‌ها را حسابی از دست خودشان عصبانی می‌کند.
احساس شرم: بعضی از افرادی که در ارگاسم مشکل دارند، احساس می‌کنند که از روی همسرشان شرمنده‌اند؛ چراکه علی‌رغم تلاش‌ها و تشریک مساعی او نتوانسته‌اند رابطه را به سرانجام برسانند.
احساس گناه: وقتی ارگاسم اتفاق نمی‌افتد، عزت نفس بعضی‌ها به شدت افت می‌کند و در نتیجه پیش خودشان فکر می‌کنند که حتماً یک جای کارشان می‌لنگد.

چه کنیم در چنین شرایطی

وقتی خانم ها به ارگاسم نمی رسند چون مثل مردها مشهود نخواهد بود ممکن است فکر کنند با دروغ گفتن و تظاهر به ارگاسم می توانند مشکل را برطرف کنن که اصلا این طور نیست و این کار تاثیر منفی بیشتری از جهت روحی برای شان خواهد داشت.
بهتر است قبل از شروع صحبت در مورد رابطه جنسی شان، خانم به آقا بگوید که از ایشان راضی است اما باید در رابطه‌ جنسی شان تغییری ایجاد شود تا ایشان بیشتر لذت ببرد و به ارگاسم برسد. بهترین راه این است که فرد کاملا احساسی که در رابطه‌‌ی جنسی‌اش دارد را با طرف مقابل در میان بگذارد.

در خصوص به ارگاسم رسیدن در رابطه جنسی چه راهكاری وجود دارد؟

اول از همه افراد باید مطمئن شوند رابطه‌ی جنسی كه با هم دارند رابطه‌ی درستی است.
رابطه‌ی جنسی درست به رابطه‌ای می‌گویند كه در زمان مناسب، در مكان مناسب و در شرایط مناسب در حالی‌كه هر دو نفر علاقه‌مند و راغب به برقراری رابطه جنسی هستند، انجام شود. داشتن رابطه جنسی باید آن‌قدر باب میل هر دو طرف باشد كه آنها همه‌ی تلاش‌شان را برای بهتر شدن رابطه‌ جنسی شان  و به ارگاسم رسیدن به كار ببندند.
مهم‌ترین مسئله برای اینكه زنان راحت‌تر به ارگاسم برسند و از رابطه‌ی جنسی‌شان لذت ببرند این است كه مرحله‌ی پیش‌نوازش قبل از رابطه جنسی به خوبی انجام شود. بهتر است زوج‌ها حتما از ژل‌های مخصوص رابطه‌ی زناشویی مانند ژل لوبریکانت استفاده كنند. اگر تمام این شرایط رعایت شود احتمال اینکه برای خانم ارگاسم اتفاق بیفتد هست. ضمن اینکه مقدمات عاطفی رابطه جنسی هم باید باشد.
منظور این است که یعنی قبل از برقراری رابطه جنسی نیاز عاطفی آن خانم برطرف شود ایشان در رابطه‌ی جنسی با آرامش حاضر می‌‌شوند و این مسئله به ارگاسم رسیدن خانم‌‌ها کمک بیشتری می‌‌کند. امکان ندارد خانمی با دلخوری، عصبانت و ... وارد رابطه‌ی جنسی شود اما در نهایت به ارگاسم هم برسد و لذت ببرد. حال خوب عاطفی یکی از پیش‌شرط‌های به ارگاسم رسیدن زنان است.
منبع: تبیان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

علت ارضا نشدن زنان از دخول

احساس مردها از ارضا نشدن زنان

علت دیرارگاسم شدن زنان

این مطلب در تاریخ 2017-06-02 18:49:16منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15564





نظر شما در مورد مطلب دلایل ارگاسم نشدن چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




حساسیت به خواستگاری های قبلی همسر
حساسیت به خواستگاری های قبلی همسر

والدین تا چه اندازه حق دخالت در ازدواج فرزندان را دارند ؟
والدین تا چه اندازه حق دخالت در ازدواج فرزندان را دارند ؟

دلایل مهم ناباروری در زنان
دلایل مهم ناباروری در زنان

نحوه نگهداری از اسپرم
نحوه نگهداری از اسپرم

خصوصیات مشاور خوب
خصوصیات مشاور خوب

آیا بعد از خیانت همسر طلاق بگیریم
آیا بعد از خیانت همسر طلاق بگیریم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

25808

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266461746

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام