تغییراتی که بعد از چند سال از ازدواج رخ می دهد

تغییراتی که بعد از چند سال از ازدواج رخ می دهد

زنانی که ازدواج‌ موفق‌تری دارند، بهتر از زنانی که در روابط خود چندان موفق نیستند می‌خوابند‎

ظاهرا وقتی برای یک مدت طولانی، به یک رابطه ادامه می‌دهیم، پیامدهایی دارد و دانشمندان با سند و مدرک این موضوع را ثابت کرده‌اند. محققان تاکنون، بیشتر برای تحقیق و بررسی روی رابطه‌های ناموفق وقت صرف کرده‌اند تا رابطه‌های شاد و موفق! در این مطلب برای‌تان می‌گوییم بیشتر مشاهدات دانشمندان روی این موضوع کنجکاوی‌ برانگیز چه بوده است:

۱. فکر می‌کنید فرد دیگری برای‌تان جاذبه‌ی رمانتیک ندارد

 یادتان نمی‌آید این اواخر با فرد جذابی ملاقات کرده باشید، درست است؟ مطالعات نشان داده شکل گیری نوعی عادت در مغزتان باعث می‌شود احتمال اینکه به خیانت فکر کنید بسیار کم شود چون زیبایی ظاهر افراد‌ِ دیگر، برای‌تان رنگ باخته است. این یافته، نتیجه‌ی مجموعی از مطالعاتی است که روی نحوه‌ی رفتار افراد در روابط موفق‌شان صورت گرفته است.

۲. دغدغه‌‌ی شما دغدغه‌ی همسرتان هم می‌شود 

دلیلش هم این نیست که همسران مجبورند به صحبت‌های یکدیگر و شکایت و غرولندهای همدیگر از دست رئیس یا همکار حسود گوش بدهند. بلکه معلوم شده اگر یکی از همسران، دچار استرس و نگرانی شود، همسرش هم به احتمال زیاد دچار استرس خواهد شد و این نتیجه‌ای است که از پیگیری و مطالعه‌ی زندگی‌های مشترک ِ ۱۵ ساله به دست آمده است.

دغدغه‌‌ی شما دغدغه‌ی همسرتان هم می‌شود‎

۳. ممکن است یک سری از علمکردهای جسمی‌تان همزمان باشد 

در یک رابطه‌ی بلند مدت، این فقط ذهن‌تان نیست که تحت تاثیر قرار می‌گیرد، بلکه بدن‌تان هم دچار تغییراتی می‌شود. یکی از مطالعاتی که اخیرا روی زوج‌هایی با سابقه‌ی زندگی مشترک ۵۰ ساله انجام شده نشان داده این همسران از سه جنبه‌ی جسمی، تشابهاتی داشته‌اند: عملکرد کلیه، کلسترول و قدرت مچ دست! یافته‌ها نشان می‌دهند در مورد برخی از بیماری‌ها و مسائلی که درباره‌ی سلامت روی می‌دهد، اگر یکی دچار مشکلاتی شد، بهتر است آن دیگری هم چکاپ شود!

۴. همسرتان حُکم دارو را پیدا می‌کند 

وقتی بیمارید، اگر همسرتان کنارتان باشد احساس بهتری دارید؟ ممکن است دلیلش فقط عاطفی نباشد. یک تحقیق بزرگ که روی زوج‌های سن بالا انجام شد نشان داد افرادی که همسرشان خوش‌بین‌تر است، سالم‌تر هستند. چند مطالعه‌ی دیگر نیز نشان داده افرادی که هنگام درد و بیماری همسران‌شان در کنارشان هستند نسبت به زمانی که تنها هستند، درد و ناراحتی کمتری احساس می‌کنند.

۵. کیفیت خواب‌تان به وضعیت رابطه‌‌تان بستگی دارد 

حتما جای تعجب نیست که شریک شدن تخت و رختخواب با یک نفر دیگر، باعث شود او روی خواب شما و شما روی خواب او تاثیر بگذارید. دانشمندان هنوز در حال مطالعه روی چگونگی این تاثیر هستند اما در مراحل اولیه به نتایجی رسیده‌اند. وقتی یکی از شما مثلا اضطراب دارد، آن دیگری هم دیرتر به خواب می‌رود. یک مطالعه نشان داد مردانی که شب خوب نخوابیده بودند، همسران‌شان هم صبح، خواب آلود و عبوس بودند. یک نتیجه‌ی دیگر هم این بود؛ زنانی که ازدواج‌های موفق‌تری دارند، بهتر از زنانی که در روابط خود چندان موفق و شاد نیستند می‌خوابند.

۶. هیچکس زبان رمزی شما را نخواهد فهمید 

با حرکات دست و صورت، ایما و اشاره‌هایی بهم دارید، اما افراد دوروبرتان نمی‌فهمند چه می‌گویید. حتی شاید کسی  را به لقبی خطاب کنید که فقط خودتان می‌دانید چه معنی دارد. سالهای زیاد زندگی مشترک باعث شده به یک زبان رمزی مشترک و منحصر به خودتان برسید که هیچکس دیگری سرنخ حرف‌های شما هم دستش نیاید!

منبع: برترین ها

 
این مطلب در تاریخ 2017-07-24 21:03:00منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
10553





نظر شما در مورد مطلب تغییراتی که بعد چند سال از ازدواج رخ می دهد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج با پسری که یک سال بزرگتره
ازدواج با پسری که یک سال بزرگتره

زیبایی ظاهری چقدر در ازدواج مهم است؟
زیبایی ظاهری چقدر در ازدواج مهم است؟

چطور از عوارض رابطه مقعدی بکاهیم
چطور از عوارض رابطه مقعدی بکاهیم

زمان مناسب برای ختنه
زمان مناسب برای ختنه

در عکس چطور خوب بیفتیم و خوش عکس باشیم
در عکس چطور خوب بیفتیم و خوش عکس باشیم

قتل خواستگار سمج
قتل خواستگار سمج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

18516

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266482169

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام