موقع دلخوری از همسر چطور رفتار کنیم

رفتار با همسر هنگام دلخوری
رفتار با همسر هنگام دلخوری
آنها كه باوردارند قرار نیست مانند هم باشند می‌دانند كه دیكته نانوشته بدون غلط است و وقتی قلم برمی‌دارند و مشق باهم بودن می‌كنند نباید از دیدن غلط‌های خودشان و همسرشان بترسند. اگر فكر می‌كنید كه شما و همسرتان نیازی به دانستن این حرف‌ها ندارید بهتراست بدانید كه مواقع بحرانی اجتناب‌ناپذیر است و زمانی كه از پیش‌آموخته باشید كه رفتارتان در مواقع اورژانسی چگونه باید باشد، با كمترین آسیب از آن عبور می‌كنید و حتی این شرایط بهانه‌ای می‌شود برای ارتباط بهتر شما.

چمدان‌ها را قایم كنید

اولین و مهم‌ترین نكته‌ای كه مدام باید تاكید كنیم این است كه وقتی دلخوری پیش می‌آید گاهی نخستین راه‌حل كه به ذهنتان می‌رسد- مخصوصا اگر خانم باشید- این است كه باروبندیل خود را جمع كنید و با چشمانی گریان راهی خانه پدری شوید. در آن موقع و زمانی كه عصبانی هستید ممكن است فكر كنید كه دور‌شدن از فضای خانه و همسرتان می‌تواند باعث آرامش‌تان شود و یا تصور كنید كه همسرتان وقتی تنها بماند بیشتر قدر شما و حضورتان را می‌داند و در نتیجه متنبه و پشیمان به سراغ شما می‌آید و از این به بعد بیشتر به حرفتان گوش می‌دهد. اگر آقا هم باشید ممكن است از خانه بیرون بزنید و شب را جایی نزد دوستان بگذرانید و فردا با اخم‌های درهم و عصبانی برگردید. در هر صورت فرار از موقعیت یكی از راه‌هایی است كه به ذهن‌تان می‌رسد اما مراقب باشید این خطای استراتژیك را هیچ وقت انجام ندهید. اگر به منزل پدری‌تان بروید بزرگ‌ترین اشتباه را كرده‌اید؛ چون نخستین اصل برای حفظ حریم دو نفره‌تان را از بین برده‌اید و با این كار، هم زندگی مشترك‌تان را در معرض انتقاد گذاشته‌اید هم همسرتان را در نگاه پدر و مادر خود تخریب كرده‌اید.حتی وقتی دعوا تمام شود و بهترین لحظات را با هم سپری كنید، بازهم والدین شما نگران هستند و پرس و جو‌ها و همچنین دخالت‌های از روی خیرخواهی‌شان در زندگی شما بیشتر خواهد شد. اگر به منزل دوستان هم بروید بازهم با این كار یك شكاف عمیق ایجاد كرده‌اید كه ترمیم و مرمت رابطه‌تان را سخت‌تر خواهد كرد.

كمی وقت اضافه تا آرامش

وقتی دعوای‌تان شده است و هر دو ناراحت هستید، وقت خوبی برای ادامه بحث نیست. بهتر است باهم توافق كنید بعد از دلخوری‌های عمیق، مثلا یك روز به‌خودتان فرصت دهید تا آرام شوید. در طول این یك روز از حرف زدن جدی باهم پرهیز كنید اما مانند دشمنان هم رفتار نكنید. ممكن است ترجیح دهید در اتاق‌های جداگانه كارهای روزمره را انجام دهید اما حرف بزنید، سر سفره باهم غذا بخورید و محل خواب‌تان را هم جدا نكنید. اما اجازه دهید تا آرام شوید و بتوانید به مسئله پیش‌آمده خوب نگاه كنید. گاهی اوقات همسرتان زمان بیشتری نیاز دارد تا به حالت قبل برگردد و آمادگی صحبت كردن را داشته باشد؛ این فرصت را به او بدهید. توقع نداشته باشید همه‌‌چیز خیلی زود به حالت اول برگردد. باتوجه به موضوع اختلاف و عمق دلخوری زمان متفاوتی برای استراحت و ورود به نیمه دوم كه همان حل مسئله است، نیاز دارید.یادتان باشد وقتی هنوز عصبانی هستید هیچ كاری انجام ندهید. امام علی(ع) می‌فرمایند: به هنگام خشم نه تنبیه، نه دستور، نه تصمیم. بگذارید تا خشم‌تان آرام شود بعد موضوع را حل كنید.

جملات گنگ زیر لب

گاهی اوقات رفتار شما بعد از دعوا بسیار آسیب زننده‌تر از رفتار و حرف‌های‌تان حین دعواست. وقتی در ظاهر بحث تمام‌شده اما هنوز آرامش پیدا نكرده‌اید، مراقب حرف‌ها و بار منفی كلام خود باشید. گاهی قدرت تخریب یك جمله از هزاران فریاد بیشتر است. پیش‌كشیدن مشكلات همسرتان، اختلافات گذشته و حرف‌های همراه با كنایه تنها كاری كه می‌كند در ظاهر خالی‌كردن حرص و خشم شماست اما در اصل انباشت دلخوری در رابطه‌تان است. كنایه‌ هیچ وقت مفید نخواهد بود چون در بیشتر موارد به اشتباه برداشت می‌شود و دلیل اصلی بیان آن مغفول می‌ماند. پس به‌جای آنكه بعد از دعوا زیر لب بد و بیراه گفته و مدام به در بگویید كه دیوار بشنود، صبر كنید تا وقتی آرام شدید با هم حرف بزنید؛ بدون كنایه و با معانی قابل درك.
وقتی دلخوری پیش می‌آید ممكن است كمی از هم دورشوید. حتی زمانی كه آرام شده و در موردش حرف بزنید، بازهم برای دلخوری ایجاد شده و حرف‌های تندی كه ممكن است گفته یا شنیده باشید، حس خوبی نداشته و گمان كنید رابطه‌تان آسیب‌دیده است، در این صورت باید آستین‌ها را بالا بزنید و برای برگشتن به حالت اول تلاش كنید.

سكوت ممنوع

همان‌قدر كه گفتن حرف‌های كنایه‌آمیز اشتباه است و كش‌دادن بحث همان زمان به ضرر شماست، سكوت كردن و سربسته گذاشتن موضوع در طول زمان به احساس و رابطه‌تان ضربه می‌زند. موضوعی كه به دعوا ختم شده، باید حل شود. اگر از كنار آن عبور كنید، روزی دوباره سر وكله‌اش به خانه‌تان پیدا می‌شود. حل كردن مشكل پیش‌آمده مغایرتی با مفهوم گذشت در زندگی مشترك ندارد. اول در مورد موضوع حرف بزنید. اینكه یاد بگیرید چگونه مسائل را بیان كنید و درباره آن باهم حرف بزنید خیلی مهم است. گفت‌وگوی موضوع‌محور داشته باشید بر گفته‌هایتان در عصبانیت و دعوا تمركز نكنید و بگذارید همسرتان هم حرف‌هایش را بزند. شما نزدیك‌ترین افراد زندگی هم هستید كه وظیفه دارید برای آرامش هم تلاش كنید. سكوت گاهی بهانه‌ای می‌شود برای دور شدن از هم، پس سكوت‌تان را در زمان مناسب و با قاعده بشكنید. در قدم بعد ممكن است به این نتیجه برسید كه برای حل این مشكل باید گذشت كنید اما زمانی این نتیجه و تصمیم بدون حاشیه خواهد بود كه موضوع را كاملا بررسی كرده باشید نه از روی احساس و فرار از رویارویی با مشكل.

تلاش مجدد برای ساختن

وقتی دلخوری پیش می‌آید ممكن است كمی از هم دورشوید. حتی زمانی كه آرام شده و در موردش حرف بزنید، بازهم برای دلخوری ایجاد شده و حرف‌های تندی كه ممكن است گفته یا شنیده باشید، حس خوبی نداشته و گمان كنید رابطه‌تان آسیب‌دیده است، در این صورت باید آستین‌ها را بالا بزنید و برای برگشتن به حالت اول تلاش كنید. همانطور كه سرهم فریاد كشیدید و جملات نامربوط گفتید و احساس عشق بین خودتان را تخریب كردید، حالا باید به هم حرف‌های خوب بزنید، به هم محبت كنید، دست‌های هم را بگیرید و آغوش مهربانی را فراموش نكنید. هر كاری كه می‌توانید انجام دهید تا رابطه‌تان دوباره گرمای خود را پیدا كند و دلخوری جای خودش را به دل قرص بدهد. گاهی دعوا می‌تواند باعث نزدیك‌تر شدن شما بشود به شرطی كه حین و بعد از آن رفتارهای تخریبی‌تان را به حداقل برسانید و خیلی سریع بعد از آن برای ترمیم رابطه‌تان اقدام كنید.

منبع: همشهری آنلاین
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
 
 
این مطلب در تاریخ 2017-08-22 20:50:28منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15008





نظر شما در مورد مطلب رفتار با همسر هنگام دلخوری چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خطر طولانی شدن مدت نامزدی
خطر طولانی شدن مدت نامزدی

افزایش ازدواج دختران جوان با مردان سن بالا
افزایش ازدواج دختران جوان با مردان سن بالا

روش بزرگ کردن آلت
روش بزرگ کردن آلت

به جای ژلوفن چی بخوریم
به جای ژلوفن چی بخوریم

نشانه های افسردگی
نشانه های افسردگی

طلاق و سرد مزاجی در رابطه زناشویی
طلاق و سرد مزاجی در رابطه زناشویی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6624

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266284387

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام