چطور دعوا با همسر را کمتر کنیم

چطور دعوا با همسر را کمتر کنیم

در دعوای بین زن و شوهرها، معمولاً موضوع مورد اختلاف، باعث دعوا نمی‏شود؛ بلكه نحوه بیان نظرات است كه طرفین را می‏رنجاند و به موضع‏گیری وادار می‏كند

به جای مشاجره و بزرگ كردن نكات منفی، باید با یكدیگر گفت‏وگو كرد. بهتر است خواسته‏ های خود را صریح و البته با رعایت ادب و احترام، مطرح كرد. بعضی زن و شوهرها، به قدری با هم مشاجره می‏كنند كه كم كم محبتشان از بین می‏رود.

در دعوای بین زن و شوهرها، معمولاً موضوع مورد اختلاف، باعث دعوا نمی‏شود؛ بلكه نحوه بیان نظرات است كه طرفین را می‏رنجاند و به موضع‏گیری وادار می‏كند. هنگامی كه مردی از لحن همسرش این چنین برداشت می‏كند كه زن، قصد مبارزه با او را دارد، همه تلاش خود را به كار می‏برد تا ثابت كند كه خودش درست می‏گوید و حق با اوست و بنابراین، به احساسات زن، توجهی نمی‏كند و هنگامی كه مرد به احساسات زن توجه نمی‏كند، او را با بی‏مهری می‏رنجاند؛ و حتی حق ناراحت شدن را نیز به او نمی‏دهد، بدیهی است كه زن را از خود رنجانده و او را آزار داده است.

در این گونه موارد، زن هم از خود واكنش نشان داده، مرد را ناراحت می‏كند. مرد كه علت واكنش زن را نمی‏داند، به جای تغییر لحن، به تفسیر و توجیه منظور خود می‏پردازد و نمی‏داند كه در حال تدارك مقدمات یك مشاجره و دعوای تمام عیار است. او تصور می‏كند كه این زن است كه قصد دعوا دارد؛ در حالی كه زن، در واقع، قصد دارد در مقابل لحن تهاجمی شوهر، از خود دفاع كند و توضیحات شوهر را یك توجیه بی‏مورد دانسته، عصبانیتش بیشتر و بیشتر می‏شود .

صحبت کردن هنر می خواهد تا کار را به دعوا و مشاجره نکشاند لذا بهتر است قبل از اینکه کلامی را از زبان خارج کنیم کمی با خود فکر کنیم و خود را جای طرف مقابل بگذاریم که اگر ما جای طرف مقابل بودیم دوست داشتیم چگونه با ما سخن گفته شود؛ با حالت تهاجمی یا ملایم؟! آنگاه خواسته یا نظرمان را به همسرمان بگوییم.


ایده آل زندگیت را بساز!

در زندگی ،ایده آل وجود ندارد بلکه این خود ما هستیم که ایده آل ها را می سازیم.داشتن یک زندگی ایده آل مهارت می خواهد که یکی از مهارت های آن لحن صحبت کردن است.یک ضرب المثل فرانسوی است که می‌گوید مهم نیست چه می گویی مهم این است که چگونه می گویی. در فرهنگ ایرانی بشین و بتمرگ و بفرما هر سه یک معنا را می دهند اما هر یک جایی دارد و تاثیر مثبت و منفی را بر مخاطب خواهد داشت. در ارتباطات زناشویی هم اینگونه است، لحن صحبت کردن شما با همسرتان می‌تواند تاثیر به سزایی در روابطتان داشته باشد. شما با یک لحن زیبا می توانید انتظارات و درخواستتان را به همسرتان بگویید و یا با لحن تند و پرخاشگرانه زمینه ی دعوا و مشاجره و درنهایت لجبازی را فراهم کنید.

در زیر به چند نمونه مهارتی می پردازیم :

*خیلی وقت پیش یک جایی مهمان بودیم و جمع خانم ها از اقایان جدا بود همسر یکی از خانم ها با صدای خیلی بلندی در حال تعریف خاطره و خنده بود و خانم در حال بچه داری و عصبانی که چرا شوهرش داره با صدای بلنددر مهمانی رسمی میخندد گوشی همراهش را به من داد و گفت پیامک بزن و به همسرم بگو ابروم رفت با این صدای خنده هات....

یخورده فکر کردم و متن رو تغییر دادم به این جمله : فدای صدای خنده هات بشم یکم اروم تر صحبت کن صدات میاد توی سالن خانم ها ... ( یادتان باشد با تغییر جملات میشود از یک دلخوری و بحث و جدل بزرگ جلوگیری کرد)

* بر عکسش مردی رو دیدم که دوست داشت همسرش هر جایی که میرود بهش خبر بدهد و اجازه بگیرد و خانم چنین عادتی نداشت خیلی جالب به صورت فرمالیته تماس گرفت با خانمش که دارم از محل کارم بر میگردم و میخواهم یکی از خانم های همکارم راتا جایی که هم مسیر هستم برسانم آیا اجازه میدهی؟

لحن صحبت کردن شما با همسرتان می‌تواند تاثیر به سزایی در روابطتان داشته باشد

و اگر برایت مشکلی است میتوانم به همکارم بگویم که من از مسیر دیگر ی میروم . همسر آن اقا گفت من مشکلی ندارم و لزومی ندارد هر کاری میخواهی انجام دهی و هر جایی میخوای بروی به من اطلاع بدی و اجازه بگیری . و آن اقا در جواب گفت من دوست دارم خودم بگم و دوست دارم شما هم بهم بگی. درسته ! اون اقا تیر خلاص رو زد..

*یا تازه عروس و دامادی رو دیدم که عروس خانم انتظار داشت همسرش موقعی که میرسونتش خونه منتظر بمونه که اون بره داخل و بعد بره و اقا همون موقع گاز ماشینش رو میگرفت و میرفت ! یه بار وقتی با خواهر شوهر بیرون بودن و قرار بود ایشون رو برسونن به مقصد وقتی خواهر شوهر پیاده شد طبق معمول اقای داماد اومد گاز ماشینش رو بگیره و بره که عروس خانم به شوهرش گفت عزیزم منتظر بمون خواهرت برود داخل خانه و با نگاهش خواهر شوهر و تا رفتن به خانه دنبال کرد و وقتی اقای داماد علت کارخانمش رو جویا شد خیلی ماهرانه گفت عزیزم مگه نمیدونی خانم ها دوست دارن همراهشون منتظر بمونه تا اونا برسن به مقصد یا از خیابون رد بشن بله اون اقای داماد منظور خانمش رو گرفت!!!

خیلی از درگیری ها را در زندگی اطرافیان و تازه عروس داماد ها می‌بینم که تنها دلیلش نداشتن همین مهارت ها و نشناختن تفاوت های رفتاری همسرشان است. همه ما در مثال های ساده ای که زدم می‌توانستیم به روش‌های متفاوت بهتر یا بدتر عمل کنیم و نتیجه های متفاوتی بگیریم ولی میشود با کسب مهارت وسیاست رفتاری هم به خواسته هایمان برسیم و هم زندگیمان را لذت بخش کنیم به همین خاطر است که می گوییم ایده ال وجود ندارد ایده ال را خودت بساز ؛درست است که یکسال اولش سخت می‌گذرد ولی ضامن 50 سال زندگی ایده ال خواهد بود .

منبع: تبیان

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 

این مطلب در تاریخ 2017-08-29 20:51:03منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
10527





نظر شما در مورد مطلب چطور دعوا با همسر را کمتر کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشکلات نامزدی طولانی
مشکلات نامزدی طولانی

نامزدم ازم رابطه مقعدی می خواهد آیا اشکالی دارد
نامزدم ازم رابطه مقعدی می خواهد آیا اشکالی دارد

برای جلوگیری از تعریق و رفع بوی عرق بدن چی بخوریم
برای جلوگیری از تعریق و رفع بوی عرق بدن چی بخوریم

اثر دیابت بر میل جنسی
اثر دیابت بر میل جنسی

چرا در مکان جدید خوابمان نمی برد
چرا در مکان جدید خوابمان نمی برد

کارت اعتباری خرید جهیزیه عروس خانم ها
کارت اعتباری خرید جهیزیه عروس خانم ها










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15168

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292931

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام