10 اصل مهم برای رابطه جنسی طلایی-قسمت دوم

10 اصل مهم برای رابطه جنسی طلایی-قسمت دوم
10 اصل برای یک رابطه جنسی «طلایی» (قسمت دوم)

برای مشاهده قسمت اول 10 اصل رابطه جنسی طلایی روی اینجا کلیک کنید


6- همان طور که می گوییم رابطه جنسی لزوما به معنای آمیزش جنسی نیست؛ می گوییم رابطه جنسی لزوما به معنای ضرورت تجربه ارگاسم هم نیست. خانم مراجعی داشتم که می گفت من دوست ندارم همسرم مرا ببوسد، چون هروقت این کار را می کند، باید برویم تا آخر ماجرا اما من خیلی وقت ها آمادگی پذیرش آمیزش را ندارم. یا بسیارند خانم هایی که هم خودشان هم همسرشان اضطراب ارگاسم دارند. هروقت هم آغوشی ای اتفاق بیفتد، اگر به ارگاسم نرسند، فکر می کنند فاجعه ای رخ داده و افسرده و نالان می شوند.

کسی می تواند از سکس بیشینه لذت را ببرد که در سفر شمال هم فکر می کند از لحظه ای که از خانه خارج می شویم لذت و تفریح شروع شده. جاده ترافیک است؟ بی خیال. می زنیم کنار و حالش را می بریم. اما برعکس، کسی که استرس دارد کی می رسیم و کجا می رسیم و نکند ویلا خوب نباشد و نکند ترافیک باشد و...، در سفر سکس هم درگیر هزار باید و نباید است و همین مشغولیت ذهن، مجالی نمی گذارد برای لذت. پس اصل طلایی دیگر این است: باید و نبایدها، قاتل سکس اند.

7- جوهر یک رابطه خوب، صمیمیت است. این اصل، طلایی ترین است. در بستر صمیمیت می توان اصول دیگر را هم برقرار کرد. اما صمیمیت یعنی چه؟ یعنی از گل بالاتر به هم نگوییم؟ اصلا. صمیمیت یعنی من بتوانم فکر و احساسم را بیان کنم و در مقابل هم، کسی باشد که او هم فکر و احساس ش را آزادانه بیان کند و هردوی ما پذیرای هم باشیم. زنی که می ترسد به همسرش بگوید از رابطه لذت نمی برد، مبادا که غرور مردانه او جریحه دار شود، و فیلم بازی می کند در تخت خواب، با شوهرش صمیمی نیست. همان طور شوهری که همسرش را در رابطه نمی بیند و حرف هایش را بیرون از تخت خواب هم نمی شنود.

وقتی رابطه ای صمیمی نیست، آدم ها کنار هم احساس آرامش ندارند. شاید همه چیز ظاهرا خوب باشد و شاید حتی از نگاه دیگران، غبطه برانگیز. اما برای زندگی زناشویی بدون صمیمیت، آینده خوبی را نمی شود پیش بینی کرد.

8- برای هم مردان و هم زنان، رابطه ای مطلوب است که عزت نفس شان را بالا ببرد. حساب BDSM را جدا کنیم. عموم مردان و زنان، می خواهند در رابطه جنسی، ستوده شوند؛ می خواهند باور کنند مقبول اند؛ می خواهند احساس قدرت کنند. اگر در رابطه ای، یکی احساس بی کفایتی به دیگری بدهد؛ یا به هر دلیل، رابطه در بافتی شکل بگیرد که یکی مضطرب شود و احساس ناتوانی کند، آن رابطه رو به مرگ می رود.

یکی از اصول طلایی سکس این است: رفتارتان باید در هر شرایطی آرامش بخش باشد. کسی که غر می زند، ایراد می گیرد، بکن و نکن زیاد دارد، کسی که غرق رابطه نمی شود و ناخودآگاه مدام این پیام را به همسرش مخابره می کند که: من هشیارم و نتوانسته ای مرا دیوانه کنی، کسی که در برابر هر اختلال عملکردی در همسرش، بی قراری می کند و اضطراب ش را چندین برابر به همسرش منتقل می کند، شریک جنسی خوبی نیست. نه خود لذت می برد، نه لذت می دهد.

9- در یک رابطه جنسی خوب، کسی به کسی بدهکار نیست. این هم یک اصل طلایی دیگر است. همیشه در طول تاریخ، سکس خرید و فروش شده. خرید و فروش سکس هم منحصر به روسپیگری نیست. گاهی ازدواج هم می تواند محمل یک خرید و فروش باشد. در عین حال، همیشه در طول تاریخ، خرید و فروش سکس تقیبح شده. گویا اخلاق آدمیزادی با این منش سازگار نیست. همان طور که حتی خود روسپیان، بهتر از هرکس می دانند که چه شغل سختی دارند و روان شان چطور در این کسب و کار فرسوده می شود.

ما آدم ها، سکس را در بستر یک ارتباط عاطفی می پسندیم. ایده آل ما، سکس عاشقانه است؛ هرچند سکس و عشق گاهی با هم قابل جمع نیست، و هرچند عشق، مخدری است که اگر با سکس آمیخته شود، معجون خطرناکی می شود. اما حتی با کمترین خوشامد عاطفی، اگر سکس به عنوان یک انتخاب آگاهانه و در بستری عادلانه اتفاق بیفتد، دستکم خطرناک و آسیب زا نیست. عادلانه یعنی: من لذت می دهم و لذت می گیرم و این انتخاب من بوده. لذت نمی دهم که به ازایش مثلا حمایت مالی دریافت کنم؛ چون وقتی حمایت مالی گرفتم، آن وقت طرف مقابلم فکر می کند بهایش را پرداخت کرده و دیگر لذت دادن به من مهم نیست. و این سکس را به بیراهه می برد.

10- و آخرین اصل: سکس خوب، به دانش، مهارت (یعنی تجربه و تمرین) و تمرکز نیاز دارد.

مقاله از دکتر محمدرضا رجبی  شکیب

 

این مطلب در تاریخ 2017-09-02 20:51:18منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
13584





نظر شما در مورد مطلب 10 اصل مهم برای رابطه جنسی طلایی-قسمت دوم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دلایل ازدواج پسرها، چرا مردان ازدواج می کنند؟
دلایل ازدواج پسرها، چرا مردان ازدواج می کنند؟

آشنايي با شروط ضمن عقد ازدواج
آشنايي با شروط ضمن عقد ازدواج

رابطه ناباروری و ظاهر مردان
رابطه ناباروری و ظاهر مردان

بهترین روش درمان چاقی
بهترین روش درمان چاقی

چرا بعضی ها با خودشان حرف میزنند؟
چرا بعضی ها با خودشان حرف میزنند؟

بعد از طلاق از مردها بدم می آید
بعد از طلاق از مردها بدم می آید










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10344

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266473997

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام